Анотація
Мета статті полягає у розкритті основних результатів дослідження практичного стану впровадження STEM-технологій у навчанні хімії в закладах загальної середньої освіти, характеристиці основних елементів STEM-навчання й аналізі їх впливу на підвищення рівня навчальних досягнень учнів, виявлення основних перешкод, що постали перед вчителями закладів загальної середньої освіти на шляху впровадження даних технологій у освітній процес. При написанні статті були використані такі методи дослідження: анкетування, аналіз наукової літератури, узагальнення педагогічного досвіду. На основі аналізу літературних джерел з’ясовано, що деякі аспекти застосування STEMтехнологій у навчанні хімії розкриваються у публікаціях вітчизняних науковців та вчителів-практиків. Однак, ці дослідження мають практичний характер та не розкривають теоретичні та методичні засади реалізація STEM-орієнтованого підходу у навчанні хімії учнів закладів загальної середньої освіти. На основі результатів проведеного дослідження зроблено висновок про те, що сучасні учителі хімії, незалежно від місцезнаходження та стажу педагогічної діяльності, використовують STEM-орієнтовані підходи до навчання учнів, проте, кількість педагогів, що користується ними на постійній основі незначна. За результатами дослідження, визначено протиріччя між оцінкою впливу STEM-освіти на підвищення рівня навчальних досягнень учнів та невідповідністю матеріально-технічного забезпечення закладів освіти до потреб Нової української школи, відсутністю методично обґрунтованих матеріалів для реалізації даних технологій та підходів, відсутністю належного рівня підготовки учителів та відсутністю мотивації учасників освітнього процесу.
Посилання
Бардадим О. Домашній хімічний експеримент. Педагогічний вісник. 2019. № 1. С. 56-59. URL: https://eprints.cdu.edu.ua/4515/1/1_2019_2-5.pdf
Гончаренко С.У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям. Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. 278 с.
Дідик О., Шаповал Я., Сергєєв О. Упровадження STEM-технологій у навчальний процес з хімії. 2023. URL: https://cprvmr.edu.vn.ua/event-27
Іваха Т., Блажко А. Дослідження практичного стану реалізації професійно орієнтованого навчання хімії в ПТНЗ кулінарного профілю. Гуманізація навчального процесу: збірник наукових праць [За заг. ред. проф. В.І. Сипченка]. Вип. LVII. Слов’янськ: СДПУ, 2011. С.10-20.
Концепія розвитку STEM-освіти до 2027 року. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/uryad-uhvalivkoncepciyu-rozvitku-stem-osviti-do-2027-roku
Мідак Л., Говзан Ю. Використання віртуальної хімічної лабораторії на уроках хімії в закладах загальної середньої освіти. Тенденції і проблеми розвитку сучасної хімічної освіти: збірник наукових праць ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції / За заг. ред. Л.Я. Мідак; ДВНЗ «Прикарпатський нац. універ. ім. В. Стефаника». Івано-Франківcьк: Супрун В.П., 2020. С. 64-67.
Ощаповська Н. Використання 3D моделювання та 3D-друку при вивченні хімії. Х Міжнародна конференція «Сучасні тенденції навчання хімії». 2024. URL: https://chem.lnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2024/03/41_O06_Oshchapovska.pdf
Статівка А. Констатувальний експеримент у системі методів лінгводидактичного та методичного досліджень. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. 2021. № 38, С. 189-204.
Халавка Ю., Короп А., Капарчук К., Андрійчук Ю., Канак А., Вербовецька А. Мобільні лабораторії для популяризації STEM-освіти. Х Міжнародна конференція «Сучасні тенденції навчання хімії». 2024. URL: https://chem.lnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2024/03/20_K06_KHalavka.pdf
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Олексій Сергєєв