ВИВЧЕННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО КУРСУ ХІМІЇ В МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
PDF

Ключові слова

загальноосвітній курс хімії, предметна компетентність з хімії, професійно орієнтоване навчання, заклади фахової передвищої освіти

Як цитувати

ВИВЧЕННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО КУРСУ ХІМІЇ В МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. (2025). Scientific Notes of Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University Section Theory and Methods of Teaching Natural Sciences, 6, 89-95. https://doi.org/10.31652/2786-5754-2024-6-89-95

Анотація

Мета статті полягає у аналізі дисертаційних досліджень, які розкривають особливості навчання хімії у фахових медичних коледжах, та у визначенні основних напрямів власного наукового дослідження. У ході виконання дослідження були використані такі теоретичні методи наукового пошуку, як аналіз, порівняння та узагальнення. Аналіз дисертаційних досліджень вітчизняних науковців засвідчив багатовекторний характер підходів до вирішення методичних проблем навчання хімії у медичних закладах фахової передвищої освіти. Запропоновані науковцями моделі інтегративно-диференційованого, професійно спрямованого та інноваційного навчання демонструють значний потенціал у підвищенні якості хімічної підготовки студентів. Важливим досягненням є створення ефективних педагогічних умов, розробка навчальнометодичних матеріалів та інтеграція сучасних інформаційних технологій, які забезпечують мотивацію до самостійного навчання, підвищують рівень професійної компетентності й сприяють формуванню цілісної системи знань. Однак проаналізовані дисертаційні дослідження не розкривають проблему формування предметної компетентності з хімії в студентів медичних коледжів у процесі вивчення загальноосвітнього курсу хімії, що пояснює актуальність та перспективність подальшого наукового пошуку. Враховуючи аналіз дисертаційних досліджень та сучасні вимоги до організації загальноосвітньої підготовки студентів медичних закладів фахової передвищої освіти, а також дидактичне значення навчального предмету «Хімія» для формування професійної компетентності майбутнього медичного працівника, визначено, що основним перспективним напрямом власного наукового пошуку з формування у студентів предметної компетентності з хімії є реалізація професійно орієнтованого навчання загальноосвітнього курсу хімії.

PDF

Посилання

Блажко А.В. Методика професійно орієнтованого навчання хімії учнів професійно-технічних навчальних закладів кулінарного профілю: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. / Ін-т вищої освіти НАПН України. Київ, 2015. 232 с.

Дольнікова Л. В. Інтегративно-диференційований підхід до структурування змісту природничих дисциплін у медичних коледжах: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Тернопіль, 2001. 20 с.

Лукащук М. М. Дидактичні умови використання нових інформаційних технологій в навчанні біології і хімії в медичних коледжах: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Вінниця, 2007. 20 с.

Люшук К. Ю. Дидактичні засади застосування інноваційних педагогічних технологій у процесі вивчення науково-природничих дисциплін у медичних коледжах: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09. Луцьк, 2005. 22 с.

Клименко С. О. Формування предметної компетентності з біонеорганічної хімії у студентів вищих медичних навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2014. 287 с.

Ковальчук І. С. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій: дис. … доктора філософії: 015 Професійна освіта. Житомир, 2023. 331 с.

Копетчук В. А. Професійна спрямованість навчання предметів природничо-математичного циклу в медичному коледжі: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2009. 21 с.

Ніколаєва І. М. Формування компетентності в хімії майбутніх бакалаврів технології медичної діагностики та лікування: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Житомир, 2018. 20 с.

Сліпчук В. Л. Професійна спрямованість навчання природничих дисциплін у медичному ліцеї: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2011. 20 с.

Цехмістер Я. В. Теорія і практика допрофесійної підготовки учнів у ліцеях медичного профілю при вищих навчальних закладах: автореф. дис. … доктора пед. наук: 13.00.04. Київ, 2002. 50 с.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Ігор Ільченко