МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАУРОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ПРОФЕСІЙНІЙ ОСВІТІ НА ЗАСАДАХ САМООРГАНІЗАЦІЙНОГО ПІДХОДУ
PDF

Ключові слова

позаурочна діяльність, самоорганізація, методика, заклад професійної (професійно- технічної) освіти, професія, самоврядування

Як цитувати

МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАУРОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ПРОФЕСІЙНІЙ ОСВІТІ НА ЗАСАДАХ САМООРГАНІЗАЦІЙНОГО ПІДХОДУ. (2024). Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук», 7, 97-102. https://doi.org/10.31652/2786-5754-2024-7-97-102

Анотація

У статті розглядаються питання формування методики позаурочної діяльності здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти на засадах самоорганізаційного підходу. Здобуття професії у цих закладах здійснюється за урочною системою, яка обмежена навчальною програмою, розкладом занять та ін. Метою статті є обґрунтувати важливість формування методики організації позаурочної виховної роботи у закладі професійної (професійно-технічної) освіти з формування професійно мобільних якостей з оволодіння додатковою освітою поряд із традиційним набуттям кваліфікації. Крім змістового наповнення освітнього процесу в частині закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти накопився досвід позааудиторної виховної роботи. Проте дослідження останнього десятиліття свідчать про бажання частини тих, хто навчається, побудувати свою діяльність більш ефективно, зокрема здобути додаткову освіту. Розглянуто проблему створення методики організації такого навчання, коли здобуття додаткової освіти забезпечується в ході позаурочної навчально-виховної діяльності. Дано визначення – «позаурочна навчально- виховна діяльність із здобуття додаткової освіти» – це система самоорганізованих занять, заходів і відповідно організованого навчання здобувачів освіти, що проводяться в закладах професійної освіти та поза ними під керівництвом адміністрації, інженерно-педагогічних працівників, громадськості, органів учнівського самоврядування тощо. Визначено, що одним із ефективних шляхів організації процесу в закладах професійної освіти є позаурочна навчально-виховна діяльність здобувачів освіти зі здобування додаткової освіти. Окреслені умови й особливості такого навчання, визначені на підставі проведеного опитування учасників освітнього процесу відповідно до наявної мотивації до навчання.

PDF

Посилання

Біденко Н.І. Історія розвитку професійно-технічної освіти в Україні з 90-х років ХХ століття до 2010 року. Наукові записки (КДПУ ім. В. Винниченка). Серія: Історичні науки. 2010. Вип. 13. С. 35– 43. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_i_2010_13_6

Гуревич Р.С., Кадемія М.Ю., Шевченко Л.С. Навчально-виховний процес у професійно- технічних закладах / за ред. проф. Р.С. Гуревича. Вінниця: ТОВ «Планер», 2010. 330 с.

Державний освітній стандарт (4113..І.62.00-63.10-2022). Професія: Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення. Код: 4113. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки від 26 липня 2022 р. No666.

Закон України «Про професійну (професійно-технічну) освіту». Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1998, No 32, ст. 215.

Садовий М.І., Трифонова О.М., Вергун І.В. Комп’ютерне моделювання як засіб реалізації білінгвального підходу позакласній роботі з фізики. Моделювання в освітньому процесі: матер. Всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф., 25-28 лютого 2019 р., м. Луцьк. Луцьк: Вежа-Друк, 2019. С. 20–23.

Сущенко Т.І. Педагогічний процес у позашкільних закладах: автореф. дис...д-ра пед. наук: 13.00.01/ Акад. пед. наук України, Ін-т педагогіки. Київ, 1993.56 с.

Шевчук С.С. Методика організації позааудиторної навчальної діяльності у ЗП(ПТ)О: ел. навч. курс. Біла Церква: БІНПО, 2024. 44 с.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Микола Садовий, Олена Трифонова