Анотація
Сучасна підготовка здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Фармація, промислова фармація» вимагає глибокого оволодіння теоретичними знаннями та практичними навичками, які є основою для формування фахових компетентностей. Органічна хімія, як одна з фундаментальних дисциплін, відіграє ключову роль у цьому процесі, оскільки вона забезпечує базові знання про будову, властивості, методи синтезу та перетворення органічних сполук, що є основою створення лікарських препаратів. Мета роботи полягала у відборі професійно орієнтованого змісту навчального матеріалу з органічної хімії для здобувачів спеціальності «Фармація, промислова фармація». Відбір змісту органічної хімії здійснювали шляхом аналізу змісту підручників з фармацевтичної хімії. Основний акцент зроблено на доборі навчального матеріалу, що відповідає специфіці майбутньої професійної діяльності студентів, а також сприяє їхній готовності до вирішення практичних завдань у фармацевтичній сфері. Відібраними елементами інформації (перелік лікарських препаратів, окремих представників, ідентифікаційних реакцій та способів промислового синтезу) доповнена програма з органічної хімії для здобувачів спеціальності «Фармація, промислова фармація». Це дозволило посилити професійну спрямованість вивчення органічної хімії, розвинути позитивну мотивацію здобувачів вищої освіти до засвоєння навчального матеріалу з дисципліни «Органічна та біологічна хімія», сформувати необхідні компетентності у майбутніх фармацевтів. Запропонований підхід до відбору професійно орієнтованого змісту органічної хімії для здобувачів спеціальності «Фармація, промислова фармація» є важливим кроком у забезпеченні якісної підготовки майбутніх фахівців.
Посилання
Речицький О.Н., Решнова С.Ф. Вдосконалення фундаментальної підготовки майбутніх провізорів з хімічних дисциплін. Сучасна фармація: історія, реалії та перспективи розвитку : матер. наук.-практ. конф. з міжнародною участю, присвяченої 20-й річниці заснування Дня фармацевтичного працівника України (Харків, Національний фармацевтичний університет, 19-20 вересня 2019 р.). Харків : НфаУ, 2019. Т. 2. С. 356-358.
Решнова С.Ф., Речицький О.Н., Гришко А.І. Поєднання професійної і фундаментальної підготовки майбутніх провізорів з хімічних дисциплін. Фундаментальні та прикладні дослідження в сучасній хімії та фармації: матер. VІІ Міжнарод. заочної наук.-практ. конф. молодих учених (Ніжин, 21 квітня 2020 р.). Ніжин : НДУ, 2020. С. 88-90.
Решнова С.Ф., Речицький О.Н., Попович Т.А. Шляхи вдосконалення фундаментальної підготовки бакалаврів фармації з хімічних дисциплін. Дистанційна освіта: інноваційні, нормативно- правові, педагогічні аспекти: матер. ІІІ Міжнарод. наук.-практ. конф. (м. Київ, Україна, 30 листопада 2022 р.). Київ : НАУ, 2023. С. 353-363.
Дуброва С. Відбір, структурування та оновлення змісту фахових навчальних дисциплін у процесі професійної підготовки майбутніх вчителів іноземних мов. Педагогічний дискурс. Випуск 16. 2014. С. 55-58.
Tetiana M. Derkach. Progress in Chemistry Studies for Students of Industrial Pharmacy Speciality with Different Learning Styles. Orbital: Elektron. J. Chem. 2019. 11(3). P. 219-227. URL: https://periodicos.ufms.br/index.php/orbital/article/view/15942
Kevin R Kearney, Melany P Puglisi, Esther P Black, Pramod B Mahajan. What do pharmacy students need to know about biochemistry? Pharmacy Education. 2020. 20 (1). P. 324-335. URL: https://doi.org/10.46542/pe.2020.201.324335
Губський Ю.І. Біоорганічна хімія : Підручник для студ. вищ. мед. та фармац. закл. освіти ІІІ- ІV рівнів акредитації. Вінниця : Нова книга, 2019. 416 с.
Фармацевтична хімія : Підручник для студ. вищ. фармац. навч. закл. і фармац. ф-тів вищ. мед. навч. закл. ІІІ-ІV рівнів акредитації /За заг. ред. П.О. Безуглого. Вінниця : НОВА КНИГА, 2008. 560 с.
Державна фармакопея України. 1-е вид. Доповнення 1. Харків : РІРЕГ, 2004. 494 с.
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 С. Ф. Решнова