Організація пізнавальної діяльності студентів під час лабораторних занять з навчальної дисципліни «Хімія (за професійним спрямуванням
pdf

Ключові слова

хімія, лабораторне заняття, професійно орієнтовані завдання, принципи побудови лабораторного практикуму

Як цитувати

Безносюк, Н. (2023). Організація пізнавальної діяльності студентів під час лабораторних занять з навчальної дисципліни «Хімія (за професійним спрямуванням. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук, 4, 88-94. https://doi.org/10.31652/2786-5754-2023-4-88-94

Анотація

Мета статті полягає в аналізі основних чинників пізнавальної діяльності майбутніх учителів трудового навчання та технологій на лабораторних заняттях з хімії, адже реалізація міжпредметних зв‟язків розвиває у студентів мотивацію до вивчення хімії як непрофільної дисципліни за рахунок ілюстрації теоретичних положень на прикладі тих об‟єктів, які розглядаються в ході фахової підготовки та майбутньої професійної діяльності.

Для розкриття теми дослідження було використано теоретичні та емпіричні методи: аналіз методичної та психолого-педагогічної літератури, системно-структурний аналіз для встановлення міжпредметних зв‟язків, спостереження, вивчення результатів навчальної діяльності студентів, виділення хімічної компоненти професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій (для визначення основних принципів побудови лабораторного практикуму з хімії).

У ході виконання дослідження визначено основні вимоги до професійно орієнтованих навчальних завдань з хімії. Під час проведення лабораторних занять експериментальною методикою передбачено комплексне застосування технології групової навчальної діяльності у поєднанні з індивідуальною і фронтальною формами організації пізнавальної діяльності студентів. У якості методичних чинників реалізації професійно орієнтованого навчання хімії майбутніх учителів трудового навчання і технологій обґрунтовано: узгодження змісту і структури навчальної дисципліни «Хімія (за професійним спрямуванням)» з дисциплінами циклу професійної підготовки; доповнення курсу хімії професійно орієнтованими знаннями; розв„язування професійно орієнтованих запитань, завдань та задач з хімії; включення до лабораторного практикуму дослідів, які демонструють хімічні властивості та одержання речовин, що вивчаються у змісті дисциплін професійної підготовки.

pdf

Посилання

Безносюк Н. С. Хімічна компонента у змісті професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій «Матеріалознавство та технології виробництва конструкційних матеріалів». Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми Вип. 48. 2017. С. 56-58.

Буринська Н. М. Методика викладання хімії (теоретичні основи). Київ: Вища школа, 1987. 255 с.

Грабовий А. К. Теоретико-методичні засади навчального хімічного експерименту в загальноосвітніх навчальних закладах: монографія. Черкаси: ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2012. 376 с.

Максимов О. С. Методика викладання хімії у вищих навчальних закладах: Підруч. для студентів хім. спеціальностей вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації. Мелітополь: Вид-во МДПУ імені Б.Хмельницького, 2014. 112 с.

Національна доктрина розвитку освіти. URL: http://ru.osvita.ua/legislation/other/2827/

Староста В. І. Навчання школярів складати й розв‘язувати завдання з хімії: теорія і практика: монографія. Ужгород: УжНУ-Гражда, 2006. 327 с.

Ярошенко О. Г. Проблеми групової навчальної діяльності школярів: дидактико-методичний аспект. Віхи становлення наукової школи: наукове видання. 2020. С. 10-208.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Наталія Безносюк