Анотація
У статті досліджено медико-біологічні основи впливу фізичних вправ на збереження здоров'я студентської молоді. Проаналізовано літературні джерела, пов'язані з тематикою дослідження. Описано проблему у загальному вигляді, яка стосується способу життя, що веде сучасна студентська молодь. Зазначено, що тільки глибокі знання медико-біологічного впливу допоможуть сформувати у студентів прагнення та мотивацію до занять фізичними вправами, а також до дотримання основ здорового способу життя. Розкрито морфофункціональні зміни, що відбуваються в організмі людини у процесі занять фізичними вправами. Представлено поділ резервів організму на біологічні та соціальні. Проаналізовано функціональні ефекти тренувань. Зазначено специфічність дій різних фізичних вправ. Описано вплив фізичних вправ на тривалість життя. Здійснено порівняльний аналіз впливу рухової активності та гіпокінезії на організм людини. Розкрито основи адаптації окремих систем організму до фізичних навантажень, а саме: зміни складу і фізико-хімічних властивостей крові та системи кровообігу, функціональні ефекти адаптації дихальної системи, особливості адаптації системи травлення та обміну речовин, а також функціональні ефекти адаптації систем нейрогуморальної регуляції. У процесі дослідження зроблено висновок про те, що важко переоцінити медико- біологічний вплив фізичних вправ на процес збереження здоров'я студентської молоді, оскільки рухова активність впливає на організм людини комплексно: на всі його системи, процеси обміну та накопичення функціональних резервів. Зроблено висновок, що за допомогою застосування фізичних вправ можна досягнути багатьох позитивних ефектів й вплинути на загальну тривалість життя людини. Перспективи подальших досліджень у данному напрямку вбачаються у визначенні рівня обізнаності студентської молоді в питаннях медико-біологічних основ впливу фізичних вправ на збереження їх власного здоров'я, а також пошуку нових підходів для роботи зі студентами у данному напрямку для досягнення формування стійкої мотивації до занять фізичними вправами та дотримання основ здорового способу життя.
Посилання
Буц А.М. Фізкультура рекреація в умовах нефізкультурних вищих навчальних закладів. Педагогіка здоров'я: збірник наукових праць VІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (Харків, 18-19 травня 2018 р.). Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018. С. 536-539.
Денисовець Т.М., Квак О.В. Значення фізичної культури у формуванні здорового способу життя студентів у закладах вищої освіти. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Київ, 2020. Випуск 2 (122) 20. С. 51-55.
Денисовець Т.М., Квак О.В. Особливості впливу природніх чинників на функціональний стан організму дітей шкільного віку. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 15. Науковопедагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура іспорт): збірник наукових праць. Київ: УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. Випуск 10 (170) 23. С. 67–72.
Денисовець Т.М., Квак О.В., Гогоць В.Д., Хоменко П.В. Медико-біологічні аспекти фізичної підготовки здобувачів закладів вищої освіти. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Київ, 2004. Випуск 3 (175). С. 76-81.
Дубогай О., Євтушок М. Тенденції розвитку оцінювання фізкультурно-оздоровчих досягнень студентів: інноваційний світовий досвід. Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення. Київ, 2008. С. 99-104.
Єрошенко Г.А., Лисаченк О.Д., Гасюк Н.В., Білаш В.П., Григоренко А.С. Сучасні підходи до викладання медико-біологічних дисциплін. Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. 2022. Т. 22. вип. 3–4 (79–80). С. 183–186.
Кійко Т.Б., Ігнатенко С.І. Медико-біологічна підготовка у формуванні компетентності індивідуального здоров’язбереження студентів в історичному розвитку університетської освіти. Формування компетентності індивідуального здоров’язбереження: теорія і практика в освітніх процесах: монографія. Київ: Майстерні магістеріуму, 2020. С. 133-144.
Присяжнюк С.І. Біологічний вік та здоров’я студентської молоді: монографія. Київ: Центр навчальної літератури, 2010. 303 с
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Катерина Фещак