Генезис ключових освітніх компетентностей учнів на засадах наступності навчання фізики
pdf

Ключові слова

ключові компетентності, наступність навчання, механічні явища, природнича освітня галузь

Як цитувати

Генезис ключових освітніх компетентностей учнів на засадах наступності навчання фізики. (2023). Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук», 4, 51-57. https://doi.org/10.31652/2786-5754-2023-4-51-57

Анотація

У статті схарактеризовано процес розвитку ключових та загальнопредметних освітніх компетентностей на засадах наступності навчання фізики у закладах середньої освіти ІІ ступеня на прикладі механічних явищ. Досліджено питання забезпечення реалізації наступності при формуванні цілісних знань предметів природничої освітньої галузі.

Запропоновано набір характеристик для проєктування освітніх компетентностей при вивченні механічних явищ відповідно до поділу змісту навчання на рівні – загальний, метапредметний та предметний.

Виявлено та обґрунтовано педагогічні умови, необхідні для забезпечення реалізації принципу наступності предметів природничої освітньої галузі, з урахуванням стратегічної мети – формування компетентностей у галузі природничих наук.

Досліджено та обґрунтовано критерії відбору змісту і методів навчання в процесі оволодіння студентами фізичною складовою наукової освітньої галузі на основі пропедевтичних знань, набутих на попередніх освітніх етапах, для розвитку ключових та загальнопредметних освітніх компетентностей.

Визначено методики, зорієнтовані на удосконалення формування фізичних понять при вивченні механічних явищ в закладах середньої освіти ІІ ступеня. Установлено педагогічні процедури, необхідні для розвитку ключових та загальнопредметних освітніх компетентностей на засадах наступності навчання фізики на прикладі механічних явищ. Обґрунтовано педагогічні умови, необхідні для забезпечення можливостей реалізації наступності формування фізичних понять при вивченні будь-яких фізичних явищ, зокрема, при вивченні механічних явищ в закладах середньої освіти ІІ ступеня, що забезпечує якісні зміни в формуванні фізичних понять, а наступність, як один з найважливіших принципів засвоєння учнями фізичних знань, зв‟язує весь навчальний процес в єдину цілісну картину світу.

pdf

Посилання

Волинець Т. В. Методика реалізації принципу наступності у навчанні природознавства і фізики в основній школі: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2020. 237 с.

Волинець Т. В. Методика реалізації принципу наступності у навчанні природознавства і фізики в основній школі: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2020. 20 с.

Дмитренко К. А., Коновалова М. В., Семиволос О. П., Бекетова С. В. Звичайні форми роботи − новий підхід: розвиваємо ключові компетентності: метод. посіб. Харків: ВГ «Основа», 2018. 119 с.

Ільченко В. Р. Конструювання цілісності змісту освіти. Постметодика. 1994. № 2(6). С. 14-16.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Тетяна Волинець, Людмила Благодаренко