Анотація
Стаття присвячена дослідженню процесу формування професійних компетенцій майбутніх фахівців в галузі охорони здоров'я в умовах дистанційного навчання. У статті розглядаються основні аспекти освітнього процесу, зокрема використання сучасних технологій у процесі навчання, організація віддалених практичних занять, методи оцінювання набутих знань та навичок. Проаналізовано ефективність використання дистанційних засобів навчання у формуванні ключових компетенцій студентів і запропоновано рекомендації щодо оптимізації цього процесу. Результати дослідження можуть бути корисними для учасників освітнього процесу, що працюють в умовах дистанційного або змішаного навчання. Стаття спрямована на виявлення ефективних стратегій, методів та інструментів, що сприяють успішному процесу освіти, а також на розробку рекомендацій для оптимізації навчального процесу в умовах дистанційного навчання для студентів медичних спеціальностей.
Мета статті полягає у вивченні та аналізі процесу формування ключових професійних навичок та знань у майбутніх фахівців у галузі охорони здоров'я з використанням дистанційних методів навчання.
При здійсненні дослідження використано комплекс наступних методів: теоретичні – аналіз, синтез, узагальнення, систематизація, конкретизація, порівняння, теоретичного моделювання; емпіричні – анкетування, бесіди, аналіз результатів діяльності студентів. Основним методом дослідження був педагогічний експеримент.
У результаті дослідження виявлено, що використання дистанційних методів навчання є ефективним інструментом у формуванні ключових професійних навичок та знань у майбутніх фахівців у галузі охорони здоров'я. Застосування сучасних технологій дозволяє зробити навчання більш доступним та гнучким, забезпечуючи студентам можливість отримувати якісну освіту незалежно від місця проживання та режиму роботи. Однак, важливо підкреслити, що успішність процесу навчання залежить від правильної організації навчального процесу та використання ефективних педагогічних методів. Рекомендації щодо оптимізації дистанційного навчання включають розвиток інтерактивних онлайн курсів, використання віддалених практичних занять та систему об'єктивного оцінювання навичок та знань студентів.
Посилання
Арустамова Н. А., Блінова О. М., Соболь С. М. Дистанційне навчання: сутність, особливості та технології. Херсон: ХДУ, 2020. 47 с.
Аряєв М. Л., Капліна Л. Є., Сенківська Л. І., Павлова В. В. Перший досвід дистанційного навчання в медичних вузах України в умовах COVID-19- карантину. Здоров’я дитини, 2020. Т. 15, № 3, С. 195-199. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zd_2020_15_3_10
Галій Л. В, Шульга Л. І, Якущенко В. А, Нартов П. В, Бур`ян К. О, Баган С. О. Впровадження дистанційної форми навчання в систему післядипломної освіти: проблемні питання сьогодення. Проблеми безперервної медичної освіти та науки. 2019. № 3 (35). С. 14-20. https://doi.org/10.31071/promedosvity2019.03.014
Головська І. Г. Мотивація навчання студентів в умовах дистанційного навчання. Габітус. 2020. Вип. 17. С. 57-61.
Димар Н. М., Сойка Л. Д., Шевчук А. М. Формування професійних компетентностей фахівців медичних спеціальностей в умовах дистанційного навчання. Іноваційна педагогіка. 2021. Вип. 39. С. 139-142.
Крицька Г. А., Крицький І. О., Загричук Г. Я. Перспективи та труднощі ефективного використання інноваційних технологій для забезпечення професійної підготовки студентів-медиків при вивченні клінічних дисциплін. Медична освіта. 2017. № 2 (74). С. 33–36.
Кучеренко Н. Дистанційне навчання як виклик сучасної університетської освіти: філософсько-правовий вимір. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Юридичні науки. 2018. № 20. С. 34-40.
Кущ О. Г., Омельянчик В. М., Бессараб Г. І. Дистанційне навчання в системі медичної освіти (перший досвід кафедри нормальної фізіології ЗДМУ). Медична освіта. 2017. № 4. С. 85-89.
Мехед Д. Б., Мехед О. Б. Оцінювання навчальних досягнень студентів в умовах дистанційної освіти. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Вип. 120. Серія : Педагогічні науки : Збірник. Чернігів : ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка, 2014. С. 83-86.
Мехед О. Б., Дейкун М. П. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі вищої школи. Проблеми та інновації в математичній, цифровій, природничій і професійній освіті. Кропивницький: РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023. С. 46-47
Морзе Н. В., Нанаєва Т., Омельченко Н. О. STEM в освіті: навч. посіб. Київ, ACCORD GROUP. 2018. 116 c.
Сисоєва С. О., Осадча К. П. Стан, технології та перспективи дистанційного навчання у вищій освіті України. Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання. 2019. № 70.2. С. 271-284.
Смульсон М. Л. «Карантинна криза» і дистанційне навчання: психологічні проблеми. Тези доповідей VIII Міжнародної науково-практичної Інтернетконференції «Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми». 2020. С. 25-26.
Смульсон М. Л., Машбиць Ю. І., Жалдак М. І. Дистанційне навчання: психологічні засади : монографія. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. 240 с.
Третяк О. П., Мехед О. Б., Тюпіна Н. В. Організація самостійної роботи студентів за допомогою хмарної технології збереження інформації (хмара Google). Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Київ-Вінниця, 2015. № 43. С. 14-16.
Chystiakova, I. A., Ivanii, O. M., Mekhed, O. B., Nosko, Y. M., Khrapatyi, S. PhD Training Under Martial Law in Ukraine Journal of Higher Education Theory and Practice, 2022. 22(15), pp. 151–163.
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Olha Mekhed, Oleksandr Tretiak, Mykola Deikun