Анотація
Розглядається концепція нового підходу до виконання лабораторних робіт з фізики, зокрема віртуальних лабораторних робіт, задля засвоєння основних фізичних законів, на котрих базується подальше вивчення певних освітніх професійних програм (ОПП) у вищій школі. Такими можуть бути технічні дисципліни. А загалом напрацювання може застосовуватися й у часі вивчення окремих розділів з фізики. Основна мета полягає не у «винайденні колеса» а у дослідженні на практиці суті застосування віртуальних лабораторних робіт, розроблених командою фахівців, під головуванням Френка МакКаллі, асистента, викладач фізики, регіонального коледжу у Делса, Пітман, Нью - Джерсі ,США, засновника вольєру з фізики (Frank McCulley, 2024). Віртуальні лабораторні роботи з фізики успішно застосовує від 2016 року Бостонський університет (США) для своїх студентів. В ідеалі, ці роботи є домашнім підготуванням студентів до заняття з лабораторних робіт з фізики Бостонського університету, але для наших студентів то є інакше. Основною метою застосування цих напрацювань є виконання лабораторних робіт з фізики студентами, в часі неможливості очного навчання, у сучасній світовій ситуації. Щоб робота студентів була ефективною, було напрацьовано відповідний інструктивний матеріал, у котрому однозначно визначено межі застосування певної лабораторної роботи, зокрема вказано якого розділу фізики стосується робота й зазначено початкові дані за варіантом та що саме слід визначити у конкретній лабораторні роботі. Можна стверджувати, що ці роботи можна застосовувати в умовах дистанційного навчання і є альтернативою «живих» робіт, які студенти могли б виконувати, перебуваючи безпосередньо в аудиторії лабораторій навчального закладу за сприятливих умов навчання, тобто відмінних від тих, що не дають змоги очного (оф - лайн) навчання. Наукова новизна полягає у нестандартному підході в роботі, а також, у самій концепції підходу до вирішення проблеми, котра пов’язана з часто виникаючою неможливістю доступу до навчальних аудиторій з причин, котрі диктує сьогодення в Україні, а саме, військових дій. Основні висновки зроблено на основі використання запропонованої моделі упродовж 3 - х років, хоча сам експеримент і вдосконалення досвіду триває до нині, можна охарактеризувати словами великого філософа Сократа, котрий стверджував, що «хто не хоче – шукає причини, а хто хоче – шукає можливості й засоби».
Посилання
Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія. Київ: Атіка, 2008. 684 с.
Frank McCulley The Physics Aviary . URL : fmcculley@thephysicsaviary.com (дата звернення 24.06.2025)
Бутенко А.П. Засідання Національного агентства Режим доступу https://www.youtube.com/live/i - bni - T6GsY?t=54s ( дата звернення 24.06.2025).
Свирида O.В. Кейс технології в освітньому просторі. Збір ник наукових праць міжнародної науково - практичної конференції: Центр фінансово - економічних досліджень (м. Полтава, 07 жовтня 2022). Полтава, ЦФЕНД, 2022 С. 13 - 15.
Сурмін Ю.П. Кейс - метод: становлення та розвиток в Україні. Вісник Національної академії державного управління при Президентові України . 2015. - № 2. С. 19 - 28.
Дубічинський В.В. Сучасний тлумачний словник української мови. Харків: Школа, 2009. 1008 с.
З виступу Ілона Маска на саміті світового уряду в ОАЄ, Дубаї 2020. З сайту Міжнародного Історико - біографічного інституту . URL : https://whfpdubai.com/internship (дата звернення 21.12.2020)
Frank McCulley . Фіз ичний вольєр URL : https://thephysicsaviary.com/Physics/Ukrainian Resources/index.html (дата звернення 2013).
Титов В. Д. Філософсько - правові погляди Томаса Джефферсона. Вісник Національної юридичної академії імені Ярослава Мудрого. Серія: Філ ософія, філософія права, соціологія . 2010. №5. С. 3 - 12 .
Чернова М.Є. Віртуальні лабораторні робіти з фізики для україномовних. URL : https://www.thephysicsaviary.com (дата звернення 2022)
Дементієвська Н. П., Соколюк О.М. Віртуальні лабораторні роботи з фізики з використанням інтерактивних комп’ютерних моделювань: збірник навчальних матеріалів. Київ: ІЦО НАПН України, 2022. 157 с.
Bykov , V . Yu . (2008) . Modeli organizatsiyinyh system vidkrytoyi osvity . - К yiv .: А tika [in Ukraine].
Frank McCulley (2024). The Physics Aviary . URL: fmcculley@thephysicsaviary.com
Butenko , A.P. (2025) . Zasidannia natsionalnoho agentstva [Meeting of the National Agency 24.06.25] URL https://www.youtube.com/live/i - bni - T6GsY?t=54s [in Ukrainian].
Svyryda , O.V. (2022) . K a i s tehnologii v osvitniomu prostori [Case study of technol ogy in the educational space] , Proceedings from MIIM Collection of abstracts of reports of the International Scientific and Practical Conference [center for financial - economic research] Poltava, TzFEND 13 - 15 [in Ukrainian].
Surmin , Ju.P. (2015) K a i s metod : stanovlennia ta rozvytok v Ukrayini c ase method: formation and development in Ukraine. Bulletin of the National Academy of Public Administration under the President of Ukraine, 2. С. 19 – 28 [in Ukrainian].
Dubi chi nskii , V.V. (2009) . Suchasnyi tlum achnyi slovnyk ukrayinskoi movy: m odern explanatory dictionary of the Ukrainian language. Kharkiv: Shkola. 1008 p [in Ukraine] .
From Elon Musk's speech at the world government summit in the UAE 2020 : w ebsite Historical Biographical Institute I World Histo ry: Famous Personalities. URL: internship@whfpdubai.com [in Ukraine] .
Frank McCulley (2013). The Physics Aviary URL: https://thephysicsaviary.com/Physics/Ukrainian Resources/index.html .
Т ytov , V . D . ( 2010 ) . Filosofsko - pravovi poglady Tomasa Gefersona: philosophical and legal views of Thom as Jefferson. Visnyk Natsionslnoyi Yuryduchnoyi akadeniyi imeni Yaroslava Mudrogo . Seiya : filosofoya , filosofiya prava , sotsiologiya . 5, 3 - 12 [in Ukraine] .
Chernova , М.Ye. (2022) . Sait virtualnyx laboratornyh robit z fizyky [Virtual laboratory works in physics]. URL : https://www.thephysicsaviary.com [in Ukraine] .
Dementiyevska , N . P . & Sokoliyk , О.М. (2022). Virtualni labolatorni roboty z fizyky z vykorystanniam snteraktyvnyh kompiuternyh modeliyvan : zbirnyk navchalnyh materialiv: virtual Physics Laboratory Work Using Interactive Computer Simulations: A Collection of Educational Materials. P. 157 [in Ukraine].

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
