Анотація
У статті проаналізовано та дослідженно дефініцій «творче завдання». Проведено аналіз наукових досліджень та публікацій з проблематики застосування творчих задань у процесі навчання в основній школі. Визначено педагогічні умови формування пізнавальних умінь учнів 6-8 класів на уроках фізичної географії із застосуванням творчих завдань як засобів навчання. Описано та наведенно приклади застосування педагогічних умов для формування природничо-наукової грамотності учнів в сучасній українській школі. Наведено приклади творчих завданнь причинно-наслідкового та пізнавального характеру для учнів 6-8 класів. Висвітлено значення природничо- географічної грамотності учнів в основній школі. Проаналізовано особливості творчих завдань та їх вплив на формування пізнавальних умінь учнів 6-8 класів на уроках фізичної географії. Встановлено їх застосування в навчальному процесі сучасної української школи. Визначено застосування творчих завдань як засобу формування природничо-географічної грамотності здобувачів освіти в основній школі. Запропоновано та представлено приклади розв’язання завдань творчого формування природничо-наукової грамотності школярів. Проглянуто навчальну програму з фізичної географії в основній школі та виявленно місце для застосування творчих завдань як засобу формування природничо-наукової грамотності здобувачів освіти в умовах навчання в сучасній українській школі. Встановлено, що проведений аналіз навчальних програм з географії вказує на те, що формування природничо-наукової грамотності учнів на уроках закладене у змісті державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки школярів. Установлено, що від пізнавальних умінь учнів під час вивчення шкільного курсу фізичної географії залежать результати знань, їх підготовка до роботи в сучасних умовах, до творчої діяльності. Підкреслено особливості формування природничо-наукової грамотності учнів, засобами творчих завдань з природничо-наукових дисциплін, які передбачають застосування наукових знань у контексті реальних життєвих ситуацій.
Посилання
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти : Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р., № 1392. 106 с.
URL: .http//old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/state_standards/
Закон України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007–2015 роки». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Закон України «Про повну загальну середню освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
Національна програма «Освіта» України ХХІ століття. Київ: Радуга, 1994. С. 50-61
Павелков Р.В. Загальна психологія: [підручник]. Київ, 2004. 506 с.
Паламарчук В. Ф. Школа учит мыслить. Изд. 2-е, доп. и перераб. Москва: Просвещение, 1987. 208 с.
Результати дослідження PISA 2018 року. URL: https://nus.org.ua/news/rezultaty-pisa-2018-v-ukrayiny-trohy-girshi-pokaznyky-za-seredni-krayin-oesr/
Сокорева C.И. Формирование у студентов учебных умений и навыков. – Педагогика высшей школы: Респ.межвед.сб., 1984, вып. 8. С. 65-71
Ross G. Jacques Delors and European Integration. Cambridge, 1995. Р. 25
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Авторське право (c) 2021 Лілія Покась, Юлія Стаднюк