АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ В УМОВАХ РЕФОРМИ НУШ
PDF

Ключові слова

освіта, майбутні фахівці, предмети природничого циклу, реформа освіти, Нова українська школа

Як цитувати

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ В УМОВАХ РЕФОРМИ НУШ. (2024). Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук», 7, 61-66. https://doi.org/10.31652/2786-5754-2024-7-61-66

Анотація

У статті розглядаються питання підготовки майбутніх учителів предметів природничого циклу в умовах реформи Нової української школи (НУШ). Зазначається, що основними викликами є адаптація навчальних програм до сучасних вимог, розвиток практичних навичок, впровадження новітніх освітніх технологій та інтегрованого підходу до викладання. Особлива увага приділяється ролі STEM-освіти, екологічній свідомості, інклюзивним методам навчання та підготовці вчителів до роботи в багатомовному середовищі. Мета статті полягає у вивченні особливостей підготовки майбутніх учителів предметів природничого циклу в умовах реформи НУШ. Методи дослідження. Під час дослідження застосовано комплекс таких методів: теоретичні – аналіз, синтез, узагальнення, систематизація, конкретизація, порівняння, теоретичне моделювання; емпіричні – анкетування, інтерв’ю, аналіз результатів діяльності студентів. Основним методом дослідження став педагогічний експеримент. Результати дослідження. Підготовка майбутніх учителів природничих наук проходить в умовах модернізації освітньої системи в рамках реформи НУШ. Одним із ключових аспектів є розвиток здатності викладачів застосовувати інтегрований підхід до навчання. Зміцнення практичних навичок також стає пріоритетом, зокрема через проведення лабораторних занять і роботу в польових умовах. Крім того, зростає роль цифрових технологій в освітньому процесі. Окрему увагу слід приділити формуванню компетентностей у сфері STEM, які стають все більш затребуваними. Водночас важливо розвивати у майбутніх учителів навички критичного мислення та аналізу наукової інформації. Особливої ваги набуває питання екологічної освіти. Таким чином, підготовка вчителів має включати не лише спеціалізовані знання, але й формування глобального бачення проблем навколишнього середовища. Також під час реформи підвищується значення інклюзивної освіти, що вимагає від учителів здатності адаптувати навчальні методи для дітей з різними освітніми потребами.

PDF

Посилання

Безуглий В. В. Методика навчання фізичної географії України засобами комп‘ютерних технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02. Харків, 2003. 19 с

Браславська О. В., Озерова Л. А. Формування цифрової компетентності майбутніх педагогів у закладах вищої освіти. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Умань: Візаві, 2022. Вип. 1(125). С. 126–136.

Браславська О. В. Особливості відкритого навчання в сучасній освіті. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань: Візаві, 2020. Вип. 1. С. 30–38

Кобернік С. Г. Особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання географії в загальноосвітній школі. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2015. No 2. С. 36– 39.

Криловець М. Сучасні технології економіко-географічної підготовки майбутніх учителів географії. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Умань: Візаві, 2010. No 2. С. 65–72.

Крицька Г. А., Крицький І. О., Загричук Г. Я. Перспективи та труднощі ефективного використання інноваційних технологій для забезпечення професійної підготовки студентів-медиків при вивченні клінічних дисциплін. Медична освіта. 2017. No 2 (74). С. 33–36.

Кучеренко Н. Дистанційне навчання як виклик сучасної університетської освіти: філософсько-правовий вимір. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Юридичні науки. 2018. 20: 34—40.

Кущ О. Г., Омельянчик В. М., Бессараб Г. І. Дистанційне навчання в системі медичної освіти (перший досвід кафедри нормальної фізіології ЗДМУ). Медична освіта. 2017. 4: 85—89.

Мехед Д. Б., Мехед О. Б. Оцінювання навчальних досягнень студентів в умовах дистанційної освіти. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Вип. 120. Серія: Педагогічні науки: Збірник. Чернігів : ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка, 2014. С. 83 - 86.

Мехед О. Б., Дейкун М. П. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі вищої школи. Проблеми та інновації в математичній, цифровій, природничій і професійній освіті Кропивницький: РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023. С. 46-47

Морзе Н. В., Нанаєва Т., Омельченко Н. О. STEM в освіті : навч. посіб. Київ, ACCORD GROUP. 2018. 116 c.

Сисоєва С. О., Осадча К. П. Стан, технології та перспективи дистанційного навчання у вищій освіті України. Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання, 2019, 70.2: С. 271-284.

Смульсон М. Л., Машбиць Ю. І., Жалдак М. І. Дистанційне навчання: психологічні засади. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. 240 с.

Топузов М. О. Розробка змісту освітніх послуг інформаційних технологій у процесі реалізації організаційно-економічного механізму інформатизації вищої школи. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Київ: КНУ, 2013. No 4. С. 186–190.

Третяк О. П., Мехед О. Б., Тюпіна Н. В. Організація самостійної роботи студентів за допомогою хмарної технології збереження інформації (хмара Google). Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Київ- Вінниця, 2015. No43. С. 14 – 16.

Chystiakova, I. A., Ivanii, O. M., Mekhed, O. B., Nosko, Y. M., Khrapatyi, S. PhD Training Under Martial Law in Ukraine Journal of Higher Education Theory and Practice, 2022. 22(15), pp. 151–163

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Ольга Мехед, Надія Тюпіна