ЕФЕКТИВНІСТЬ ОСВІТНІХ ПЛАТФОРМ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН
PDF

Ключові слова

освітня платформа, ефективність, освітня платформа «МійКлас», дисципліни природничого циклу

Як цитувати

ЕФЕКТИВНІСТЬ ОСВІТНІХ ПЛАТФОРМ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН. (2024). Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук», 7, 49-60. https://doi.org/10.31652/2786-5754-2024-7-49-60

Анотація

Аналіз можливостей сучасних освітніх платформ (learning platforms, LP), їх адаптація до потреб закладів освіти різних рівнів, освітніх програм є доволі важливим, а вплив на якість здобутих знань, активізацію креативної, пізнавальної активності та природничо-наукової компетентності у школярів – актуальним. Метою дослідження було встановлення статистично значущого зв’язку між використанням освітніх ресурсів, якістю освіти та вмотивуванням учнів до вивчення дисциплін природничого циклу. Основні завдання: провести якісний аналіз LP, що використовуються в освітніх закладах; дослідити ефективність LP для вивчення природничих дисциплін; встановити наявність статистично значущих зв’язків між використанням освітньої платформи «МійКлас» та мотивуванням учнів до навчання загалом та вивчення дисциплін природничого циклу зокрема. Проаналізовано рівень обізнаності та мотивації вчителів ОЗО «Сколівська академічна гімназія» (далі – Сколівська гімназія) у використанні різних LP та можливість практичної реалізації під час освітнього процесу. Доведено, що існує статистично значущий зв’язок між використанням освітніх ресурсів, якістю освіти та вмотивуванням учнів Сколівської гімназії до вивчення дисциплін природничого циклу. Рівень академічних досягнень учнів покращився після використання LP, головно освітньої платформи «МійКлас». Загальний приріст успішності з дисциплін природничого циклу («Природознавства», «Пізнаємо природу», «Біологія», «Географія», «Хімія», «Фізика», «Біологія та екологія», інтегрований курс «Природничі науки») за останні 5 років становить 25,7%, а частка занять, де було задіяно різні інструменти освітніх платформ збільшилась на 77,8%. Коефіцієнт детермінації для регресійного аналізу склав 0,519, що вказує на те, що освітні платформи мають статистично значущий вплив на якість освіти.

PDF

Посилання

Пугач В.М. Сучасні освітні платформи для дистанційного навчання. Наукові інновації та передові технології. 2023. No13 (27). С. 811-823 doi: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-13(27)- 811-823

Gat E.A., Warganegara D.L., Kosasih W. The Influence of Online Learning on Students’ Academic Achievement: Mediated by Collaborative Learning. International Journal of Advanced Trends in Computer Science and Engineering. 2021. Vol. 10, 1. Р. 154-163. doi: https://doi.org/10.30534/ijatcse/2021/211012021

Jawabreh O., Qaddhat R., Jahmani A., Al Najdawi B.M., Ali B.J.A., Ali A. Electronic Learning Platforms and Their Impact on Education Quality at Faculties of Tourism and Hospitality during Corona Pandemic. Applied Mathematics & Information Sciences. 2023. 17. 1. Р. 153-160. doi: http://dx.doi.org/10.18576/amis/170116

Гуц Н.А., Ячменик М.М., Руда О.Ю. Дистанційні платформи для навчання і саморозвитку здобувачів вищої освіти в умовах воєнного часу. Академічні візії. 2023. Випуск 16. doi: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7638789.

Dipolog S. Challenges and strategies of secondary teachers teaching science: Some stories to tell. International Journal of Research Studies in Education. 2022. Vol. 11 No 16. рр. 23-34. doi: https://doi.org/10.5861/ijrse.2022.360

Abdel Y. L. A. J., Shalash B. The Impact of E-Learning Strategy on Students' Academic Achievement Case Study: Al-Quds Open University. International Journal of Higher Education. 2020. Vol. 9. No 6. p. 44-53.

Тихолаз Ю. Впровадження методики змішаного навчання при викладанні анатомії та патоморфології у медичному коледжі. Сучасні педагогічні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців у закладах фахової передвищої освіти: досвід, проблеми, перспективи: матеріали Всеукр. наук.-метод. конф. (Вінниця, 23-24 квіт. 2020 р.). 2020. Випуск No 2 (7). С.181-184.

Макєєв С., Грановська Т., Сидоренко С. Формування природничо-наукової компетентності засобами ІКТ на уроках хімії у старшій школі. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук. 2021. 1. С. 60-73. doi: https://doi.org/10.31652/2786-5754-2021-1-60-73

Jeronen E., Palmberg I., Yli-Panula E. Teaching Methods in Biology Education and Sustainability Education Including Outdoor Education for Promoting Sustainability – A Literature Review. Education Sciences. 2017. 7. 1. doi: https://doi.org/10.3390/educsci7010001

Álvarez I.M.,. Manero B., Romero-Hernández A., Masó I. Virtual reality platform for teacher training on classroom climate management: evaluating user acceptance. Virtual Reality. 2024. 28(2). doi: https://doi.org/10.1007/s10055-024-00973-6

Soto R.C., Marzocchi A.S. Learning about Active Learning While Actively Learning: Insights from Faculty Professional Development. PRIMUS. 2020. 1-12.

Мельниченко Н.О., Стаднічук О.М., Кучер Л.Р., Кропивницька Л.М. Особливості хімічного експерименту в умовах вимушеного дистанційного навчання. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук. No 5. 2023. С.43-52. doi: https://doi.org/10.31652/2786-5754-2023-5-43-52

Електронний освітній ресурс МійКлас. https://www.miyklas.com.ua/

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Тетяна Лісовська, Наталія Мельниченко, Олена Стаднічук, Людмила Кучер, Лілія Кропивницька