Деякі аспекти організації дистанційного навчання студентів біологічних спеціальностей в ускладнених умовах (пандемія Covid-19, воєнний стан в Україні)
pdf

Ключові слова

дистанційне навчання; електронне навчання Moodle; пандемія Covid- 19; воєнний стан в Україні; студенти біологічних спеціальностей; опитування студентів; навчальні дисципліни

Як цитувати

Деякі аспекти організації дистанційного навчання студентів біологічних спеціальностей в ускладнених умовах (пандемія Covid-19, воєнний стан в Україні). (2023). Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук, 4, 9-20. https://doi.org/10.31652/2786-5754-2023-4-9-20

Анотація

Метою статті є виявлення та порівняння поглядів студентів біологічних спеціальностей щодо організації дистанційного навчання в ускладнених умовах (пандемія Covid-19, воєнний стан в Україні). Методи дослідження: теоретичні (аналіз і синтез, порівняння, узагальнення та ін.) з метою характеристики особливостей використання дистанційного навчання у вищій школі, формулювання висновків проведеного дослідження тощо; емпіричні (онлайн опитування, педагогічне спостереження) – для розробки питань опитувальника, виявлення ставлення студентів; математичні – для опрацювання отриманих результатів за допомогою компютерної програми IBM SPSS Statistics 23. Отримані результати розрахунку t-критерію (p≤0,05) для незалежних вибірок свідчать про відсутність статистично значущої різниці у випадку порівняння усіх груп респондентів/студентів: біологічний факультет/університет за кожен рік опитування (2020-2022); групи біологічного факультету для сусідніх років опитування (2020-2021; 2021- 2022) щодо таких показників: задоволення дистанційним навчанням (якість Інтернет зв‟язку, якість власного технічного забезпечення); використання е-навчання Moodle до карантину-2020; легкість реєстрації в Moodle. Статистично значущі різниці t-критерію (p≤0,05) використання Moodle (2020-2022) для деяких груп респондентів зумовлені такими причинами: порівняно з університетом біологічний факультет має значно вищий відсоток дисциплін в Moodle, а також студенти-біологи виявляють вищі показники бажання навчатись в Moodle.

На прикладі двох дисциплін (2022) показано, що повторне комп‘ютерно орієнтоване тестування в Moodle сприяє покращенню результатів навчання студентів, а саме: середня оцінка за найкращими спробами зростає порівняно з першими у студентів бакалаврату та магістратури майже на 16% та 14% у випадку тренувального тесту, 4% і більше 3% – для модульного контрольного тесту.

pdf

Посилання

Гасинець Я. С., Староста В. І. Засоби дистанційного навчання для студентів біологічних спеціальностей під час пандемії COVID-19. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук. 2021. № 1. С.19-33. doi: https://doi.org/10.31652/2786-5754-2021-1-19-33. URL: https://intranet.vspu.edu.ua/naturalscience/ (дата звернення: 20.02. 2023).

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. К.: Либідь, 1997. 376 с.

Дабіжук Т., Блажко О. Індивідуальне навчально-дослідне завдання як форма організації самостійної роботи студентів в умовах кредитно-модульної системи навчання. Рідна школа. 2008. № 3-4. С. 37-39.

Староста В.І. Moodle до, під час і після пандемії Covid-19: використання студентами бакалаврату та магістратури. Електронне наукове фахове видання «Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету». 2021. Вип. 10. С. 216-230. doi: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.1018. URL: https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/368 (дата звернення: 23.02.2023).

Староста В.І. Повторне комп‘ютерно орієнтоване тестування результатів навчання студентів та аспірантів в Moodle. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2021. Вип. 1(48). С. 391-395. doi: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.391-395. URL: http://visnyk-ped.uzhnu.edu.ua/article/view/235134) (дата звернення: 20.02.2023).

Acar A., & Kayaoglu M.N. MOODLE as a Potential Tool for Language Education under the Shadow of COVID-19. Eurasian Journal of Educational Research. 2020. Issue 90. P. 67-82. doi: https://doi.org/10.14689/ejer.2020.90.4. URL: https://www.webofscience.com/wos/woscc/summary/de269169-3e7b-4aab-a934-37e02e29c06b-781cb887/relevance/1 (accessed on 20.02.2023).

Al-Fraihat D., Joy M., Masa'deh R., & Sinclair J. Evaluating E-learning systems success: An empirical study. Computers in human behavior. 2020. Vol. 102. PP. 67-86. doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.08.004. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0747563219302912?Via %3Dihub (accessed on 20.02.2023).

Angriani P., & Nurcahyo H. The influence of moodle-based e-learningon self-directed learning of senior high school students. AIP ConferenceProceedings 2120, 060007 (2019). doi: https://doi.org/10. 1063/1.5115707. URL: https://aip.scitation.org/doi/citedby/10.1063/1.5115707 (accessed on 20.02.2023).

Cole J., & Foster H. Using MOODLE: Teaching with the Popular Open Source Course Management System (2nd ed.). Sebastopol, California: O‘Reilly, 2007. 266 p. URL: https://issuu.com/tparks/docs/moodle (accessed on 20.02.2023).

Eom S. The effects of the use of mobile devices on the E-learning process and perceived learning outcomes in university online education. E-learning and digital media. 2023. Vol. 20. Issue 1. PP. 80-101. doi: https://doi.org/10.1177/20427530221107775. URL: https://www.webofscience.com/wos/woscc/full- record/WOS:000905534100004 (accessed on 20.02.2023).

Ke F.F., & Kwak D. Constructs of student-centered online learning on learning satisfaction of a diverse online student body: a structural equation modeling approach. Journal of educational computing research. 2013. Vol. 48. Issue: 1. PP. 97-122. doi: https://doi.org/10.2190/EC.48.1. URL: https://www. webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000318255400005 (accessed on 20.02.2023).

van Rensburg E.S.J. Effective online teaching and learning practices for undergraduate health sciences students: An integrative review. International Journal of Africa Nursing Sciences. 2018. Vol. 9. PP. 73-80. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijans.2018.08.004. URL: https://www.sciencedirect.com/science/ article/pii/S2214139118300398 (accessed on 20.02.2023).

Rosinska O., Horbenko H., & Zhuravska O. Reseaching the aspects of interaction between educators and students in the distance learning system. Journal of Information Technologies in Education (ITE). 2021. no. 45. Mar. 2021. PP. 45-59. doi: https://doi.org/10.14308/ite000731 URL: http://www.ite.kspu.edu/index.php/ite/article/view/817 (accessed on 23.02.2023).

Soubra L., Al-Ghouti M. A., Abu-Dieyeh M., Crovella S., & Abou-Saleh H. Impacts on Student Learning and Skills and Implementation Challenges of Two Student-Centered Learning Methods Applied in Online Education. Sustainability. 2022. Vol. 14. Issue 15. Article Number: 9625. DOI: 10.3390/su14159625. URL: https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000839153300001 (accessed on 20.02.2023).

Tian M., & Lu G.S. Online learning satisfaction and its associated factors among international students in China. Frontiers in psychology. 2022. Vol. 13. Article N 916449. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.916449. URL: https://www.webofscience.com/wos/woscc/full- record/WOS:000837123400001 (accessed on 20.02.2023).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Ярослава Гасинець, Володимир Староста, Марина Кривцова