ОСОБЛИВОСТІ ДИТЯЧОГО ПСИХОАНАЛІЗУ В ТЕОРІЯХ ГЛИБИННОЇ ПСИХОЛОГІЇ
PDF (Англійська)

Ключові слова

дитячий психоаналіз, глибинна психологія, психологічний захист, психічна травма, ігрова терапія, захисні механізми, несвідоме, психотерапія, психічне здоров'я, психоаналітичні методи.

Як цитувати

Чорна, О. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ДИТЯЧОГО ПСИХОАНАЛІЗУ В ТЕОРІЯХ ГЛИБИННОЇ ПСИХОЛОГІЇ. Особистість та навколишнє середовище, 3(3), 96-102. https://doi.org/10.31652/2786-6033-2024-3(3)-96-102

Анотація

Стаття присвячена обговоренню основних проблем сучасного дитячого психоаналізу як наукового і практичного напряму надання психологічної допомоги дитині та її сім'ї. Представлено результати історико-психологічного дослідження процесу розвитку психоаналітичних знань про дитину в психології кінця 19 – початку 21 століття. Автор розкриває етапи еволюції психоаналітичних знань про дитину. Отримані результати охоплюють широке коло проблем, актуальних для сучасних психоаналітиків, що працюють з дітьми. 
У статті розглядаються професійні досягнення представників глибинної психології, практичні методи дитячої психотерапії та глибоке розуміння механізмів психічного захисту.
У статті висвітлюються особливості дитячого психоаналізу в контексті теорій глибинної психології, з акцентом на концептуальних підходах С. Фрейда, А. Фрейда, М. Кляйн, Д. Віннікотта та С. Юнга. Аналізується історична еволюція дитячого психоаналізу, ключові теоретичні позиції та техніки психоаналітичної роботи з дітьми. Стаття містить теоретичний огляд, систематизацію основних напрямків досліджень та окреслює перспективи подальших прикладних розробок у галузі дитячого психоаналізу.

PDF (Англійська)

Посилання

Velykodna, M. (2023). Psykhoanaliz i psykhoanalitichna psykhoterapiia yak dokazova praktyka: ohliad empireschnykh doslidzhen pro efektyvnist roboty z ditmy ta pidlitkamy. Ukrainskyi psykhoanalitychnyi zhurnal, (3), 66–73.

Kokorina, Yu. Ye. (2021). Hlybynna psykholohiia (v korotkomu vykhchadi): navchalno-metodychnyi posibnyk. Odesa: Astro-prynt.

Lahutin, V. (2023). Psykhoanaliz, “travmovanyi” viinoiu: chotyry klinichni iliustratsii urazlyvosti setynhu. Ukrainskyi psykhoanalitychnyi zhurnal, 1(3), 18–23.

Lazarev, O. M., & Titov, I. H. (2025). Dytiachyi psykhoanaliz Anny Froid: istorychnyi pohliad i suchasni ukrainski realii. Visnyk Mizhnarodnoho ekonomiko-humanitarnoho universytetu imeni akademika Stepana Demianchuka. Seriia: Pedahohika ta psykholohiia, (2), 86–90.

Maksymenko, S. D. (2015). Psykhoanalitychni teorii rozvytku osobystosti ta psykiky. Problemy suchasnoi psykholohii, (28), 7–20.

Medvid, Ye. S. (2016). Osnovy hlybynnoi psykholohii: navchalnyi posibnyk. Nizhyn: Nizhynskyi derzhavnyi universytet imeni Mykoly Hoholia.

Nelin, Ye. (2019). Rozvytok idei psykhoanalitychnoi pedahohiky v naukovo-praktychnii diialnosti Anny Froid. Nova pedahohichna dumka, (4) (100), 85–88.

Nelin, Ye. (2022). Poshyrennia idei psykhoanalitychnoi pedahohiky u doslidzhenniakh teoretykiv neofreidyzmu. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota, (50), 199–202.

Osnovy hlybynnoi psykholohii: kurs lektsii: navchalnyi posibnyk / Uklad. N. V. Hryniova. (2023). 2-he vyd., dopov. Uman: Vizavi.

Freud, A. (2008). Tekhnika dytiachoho psykhoanalizu. Psykholohiia i suspilstvo, (3), 93–115.

Anderson, R. (2004). Developments in technique in Kleinian child psychoanalysis. In L. Rodriguez de la Sierra (Ed.), Child analysis today (pp. 15–29). London; New York: Karnak.

Geissmann, C., & Geissmann, P. (1998). Anna Freud the daughter: psychoanalytical education and observation. In A history of child psychoanalysis (pp. 77–109). London & New York: Routledge.

Geissmann, C., & Geissmann, P. (1998). Melanie Klein: early object relationships. In A history of child psychoanalysis (pp. 109–133). London & New York: Routledge.

Rees, K. E. (1991). Anna Freud. A Biography: By Elisabeth Young-Bruehl. New York: Summit Books. https://doi.org/10.1080/21674086.1991.11927312

Freud, A. (1987). Die Schriften der Anna Freud. Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuch Verlag.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Олена Чорна

Завантаження

##plugins.themes.healthSciences.displayStats.noStats##