Анотація
В статті розглядаються питання становлення самосвідомості фахівців та майбутніх здобувачів вищої спеціальної та інклюзивної освіти. Дані теоретичного аналізу загальної та спеціальної літератури вказують на важливість дослідження питань психологічної готовності, педагогічної підготовки всіх, хто працює з дітьми із особливими освітніми потребами, визначено структуру, особливості, специфіку підготовки професіоналів як носіїв та виконавців освітніх, розвиткових та корекційно-реабілітаційних послуг для дітей із різними нозологіями порушень у розвитку.
Зазначено, що професійних компетенцій здійснювати педагогічний прогноз і діагностику інтелектуальних, мовленнєвих, корекційних, комунікативних, поведінкових, кінестетичних, емоційно-вольових, регуляторних компонентів освітньої діяльності дитини необхідною є робота над осмисленням результатів власної діяльності, аналізувати труднощі які виникають під час педагогічного процесу, встановлювати вектори психолого-педагогічної корекції та реабілітації первинних та вторинних, третинних нашарувань порушень, складати індивідуально-корекційні та соціально-психологічні програми розвитку дитини, здійснювати самоаналіз власних думок та поведінки, мотивувати себе до інтелектуальної праці з пошуку нових ідей, концепцій, напрямів, створення науково-дослідних компонентів або логічних взаємозв’язків у системі фахівець-дитина-соціальне оточення дитини.
Визначено, що важливим інструментом для осмислення і проведення роботи над собою є необхідність до удосконалення своєї корекційно-педагогічної діяльності є самостійне удосконалення формування емоційної стійкості засобами самооцінки, психологічних установок, самоаналізу, самоконтролю, саморегуляції та самовдосконалення.
Запропоновано механізми які забезпечують надійність і сталість професійної діяльності, особистісне зростання та ефективний результат взаємодії з учнями із особливими освітніми потребами.
Визначено та розроблені головні критерії емоційної стійкості як механізму професійної самосвідомості фахівців спеціальної та інклюзивної освіти.
Посилання
Arshava I.F. Emotional stability of a person and its diagnostics: Monograph. - D.: DNU Publishing House, 2006. - 336с.
Afuzova G.V. Psychological features of the professional orientation of the future psychologist to the correctional support of children with psychophysical disabilities: PhD thesis ....: 19.00.08 "Special Psychology" / G. V. Afuzova. National Pedagogical Dragomanov University - K., 2010.-21 p.
Lapshinska G.I. Age features of emotional stability of students / G.I. Lapshinska [Electronic resource]. - https://enpuir.npu.edu.ua /handle/ 123456789/6822
Maksymenko S.D. The concept of personality in psychology / S.D. Maksymenko // Psychology and personality. - 2016. - № 1. - С. 11-17.
Martynchuk O.V. Preparation of a special education specialist for professional activity in an inclusive educational environment: a monograph / Olena Valeriivna Martynchuk - K.: Center for Educational Literature. 2018. - 430с.
Mironova S.P. Preparation of teachers for correctional work in the system of education of children with intellectual disabilities: Monograph / SP Mironova. Kamianets-Podilskyi: Abetka-NOVA, 2007. 304 p.
Omelchenko M.S. Development of professional consciousness of a correctional teacher: a personality-competence approach. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 19 Correctional Pedagogy and Special Psychology. Collection of scientific works. K.: Drahomanov National Pedagogical University. №38. 2019. С. 182-187.
Emotional stability as a professional important quality of a future psychologist-practitioner and K. V. Pylypenko / Practical psychology in higher education systems; theory, research results, technologies: a collective monograph / edited by professor, N. I. Povyakel. - K.: Drahomanov National Pedagogical University, 2009. С.137-147.
Plachinda T.A. Formation of emotional stability of future pilots by means of physical and psychophysiological training / T.A. Plachinda // Professional education: Bulletin of the National Aviation University. - №2.- С.172-175.
Rudenko L. M. Formation of the system of medical knowledge in the training of a defectologist for work in special institutions: author's dissertation ....: 13.00.03 / Rudenko Liliia Mykolaivna Kyiv, 2006. 21 p.
Savinova N. V. Problems of training future correctional teachers to work in an inclusive educational institution. Actual problems of correctional education. 2016. URL: http://aqce.com.ua/download/publications/96/69.pdf/. Date of access: 18.06.2018.
Sayko H.Y. Subjective and personal readiness of a correctional teacher to educate children with autism [Text]: PhD thesis ....: 19.00.08. Kyiv, 2016. 21 с. Sinyov V. M. New strategy of development of correctional pedagogy in Ukraine / V. M. Sinyov, A. G. Shevtsov // Defectology. - 2004. - No. 2. - P. 6-11.
Sinyov V.M., Sinyova E.P. Problems of training personnel for the educational integration of children with psychophysical disabilities / International Congress on Special Pedagogy, Psychology and Rehabilitation "Education of Children with Special Needs: from Institutionalization to Inclusion", Vinnytsia, October 27-28, 2016. Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University. - С.-34-36.
Chukhriy I.V. Structural and Functional Model of Social and Psychological Features of Professional Burnout of Employees of the State Emergency Service of Ukraine .......
Shevtsov A.G. Educational bases of rehabilitation: [monograph]: / Andriy Shevtsov - K. : "MP Lesya", 2009. 483 p.
Internalization as a factor of teachers' psychological readiness for inclusive education of students with special educational needs. Kamianets-Podilskyi Ivan Ohienko National University. 2021. С. 181-184.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Олександр Шульженко