Сучасні психологічні погляди на готовність особистості до професійної діяльності
pdf (Англійська)

Ключові слова

Психологічна готовність, професійна діяльність, готовність особистості

Як цитувати

Шиманський, А. (2024). Сучасні психологічні погляди на готовність особистості до професійної діяльності. Personality and Environmental Issues, 3(1), 31-37. https://doi.org/10.31652/2786-6033-2024-3(1)-31-37

Анотація

У статті висвітлено результати теоретичного аналізу поняття «психологічна готовність», як стану готовності діяти або реагувати на подразник. А «психологічна готовність до професійної діяльності», в свою чергу, розглядається як позитивне ставлення до цінності та сенсу виконуваної професійної ролі та прийняття своєї здатності її виконувати. Розглянуто основні структурні компоненти психологічної готовності особистості до професійної діяльності, який включає в себе операційну, емоційну, соціально-психологічну, психофізіологічну складову. Вказано, що психологічна готовність до професії є важливою складовою самовдосконалення студента, сприяє самореалізації у професійній сфері. Підкреслено особливість психологічної готовності до професійної діяльності військовослужбовців. Зазначено важливість емоційного інтелекту та емпатії, як складової психологічної готовності особистості до професійної діяльності. Визначено високу кориляцію між розвитком емоційного інтелекту та складовими психологічної готовності, а саме: впливу внутрішньо-особистісного емоційного інтелекту на когнітивно-цільову складову психологічної готовності; міжособистісного емоційного інтелекту на поведінкову складову психологічної готовності, як чинника забезпечення успішної професійної діяльності фахівців різного профілю. Запропоноване обов’язкове включення методик дослідження емоційного інтелекту та емпатії при дослідженні психологічної готовності особистості до професійної діяльності.

pdf (Англійська)

Посилання

Ihnatiuk O. Formuvannia hotovnosti maibutnoho inzhenera do profesiinoho samovdoskonalennia: teoriia i praktyka : monohrafiia. Kharkiv : NTU «KhPI», 2009. 432 s.

Kobzar N. Hotovnist maibutnikh menedzheriv turyzmu do mizhkulturnoi komunikatsii ta yii komponenty. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Luhansk. 2011. № 14 (225). Ch. I. S. 48-52

Kokun O.M., Moroz V.M., Pishko I.O., Lozinska N.S. (2021). Formuvannia psykholohichnoi hotovnosti viiskovosluzhbovtsiv viiskovoi sluzhby za kontraktom do vykonannia zavdan za pryznachenniam pid chas boiovoho zlahodzhennia : Metodychnyi posibnyk. Kyiv: 170 s.

Kokun O.M., Pishko I.O., Lozinska N.S (2023). Formuvannia psykholohichnoi ta psykhofiziolohichnoi hotovnosti viiskovosluzhbovtsiv do vykonannia zavdan za pryznachenniam pid chas boiovoho zalahodzhennia. Suchasna medytsyna, farmatsiia ta psykholohichne zdorov’ia, (1(10), 64-71. https://doi.org/10.32689/2663-0672-2023-1-8

Kokun O.M., Pishko I.O., Lozinska N.S., Kopanytsia O.V., Malkhazov O.R. Zbirnyk metodyk dlia diahnostyky psykholohichnoi hotovnosti viiskovosluzhbovtsiv viiskovoi sluzhby za kontraktom do diialnosti u skladi myrotvorchykh pidrozdiliv: Metodychnyi posibnyk. K.: NDTs HP ZSU, 2011. 281 s.

Matiiuk D. V. Doslidzhennia tendentsii rozvytku neperervnoii osvity nimetskomovnykh kraiin iak sotsialno-pedahohichna problema. Pedagogy and Psychology. Budapest, 2017. V (60), Issue: 135, pp. 30-33.

Prorok N., Kutsenko Ya. Spetsyfika emotsiinoho intelektu i psykholohichnoi hotovnosti do sotsionomichnykh profesii u predstavnykiv tsykh profesii: Aktualni problemy psykholohii: zbirnyk naukovykh prats. Kyiv, 2015. T. 10., Vyp. 27. 471-482 s.

Tomchuk M. “Metodolohichni zasady doslidzhennia ta formuvannia psykholohichnoi hotovnosti osobystosti do diialnosti. Psykholohiia i suspilstvo, no. 4(42), Aug. 2017, pp. 41-46, https://pis.wunu.edu.ua/index.php/uapis/article/view/495. [9] Shapar V. B. Suchasnyi tlumachnyi psykholohichnyi slovnyk / V. B. Shapar. Kharkiv: Prapor, 2007. 640 s.

Côté, S., & Miners, C. T. (2006). Emotional intelligence, cognitive intelligence, and job performance. Administrative Science Quarterly, 51(1), 1-28.

Jordan, P. J., Ashkanasy, N. M., Härtel, C. E., & Hooper, G. S. (2002). Workgroup emotional intelligence: Scale development and relationship to team process effectiveness and goal focus. Human Resource Management Review, 12(2), 195-214.

Maslow, A. H. (1987). Motivation and personality (3rd ed.). Harper & Row Publishers.

Mayer, J. D., Salovey, P., & Caruso, D. R. (2004). Emotional intelligence: Theory, findings, and implications. Psychological Inquiry, 15, 197-215.

Richardson M, Abraham C, Bond R. Psychological correlates of university students' academic performance: a systematic review and meta-analysis. Psychol Bull. 2012 Mar;138(2):353-87. doi: 10.1037/a0026838. PMID: 22352812

Uhryn, Olha. Psychological readiness of students for professional life. Journal of Education Culture and Society. 2013. 10.15503/jecs20132-97-107

VandenBos, G. R. (Ed.) APA dictionary of psychology (2nd ed.). American Psychological Association, 2015. https://doi.org/10.1037/14646-000

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Andrii Shymanslyi

Завантаження

##plugins.themes.healthSciences.displayStats.noStats##