ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ТЕНДЕНЦІЙ
PDF (Англійська)

Ключові слова

творчий потенціал, креативне мислення, стан потоку, самоконтроль уявлень, психологічна освіта, мотивація, професійна діяльність, психодіагностика, освітні технології, саморегуляція, когнітивна активність, гнучкість мислення, особистість, студенти-психологи.

Як цитувати

Найчук, В., & Фоменко, К. (2024). ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ТЕНДЕНЦІЙ. Особистість та навколишнє середовище, 3(4), 16-22. https://doi.org/10.31652/2786-6033-2024-3(4)-16-22

Анотація

Стаття присвячена вивченню психологічних особливостей творчого потенціалу майбутніх психологів у контексті сучасних освітніх тенденцій. У дослідженні проаналізовано роль творчого мислення в професійній діяльності психолога та фактори, що сприяють його розвитку під час навчання у закладах вищої освіти. Визначено основні складові творчого потенціалу: самоконтроль уявлень, рівень занурення у творчий процес, автоматизованість дій, ясність мети, здатність до гнучкого мислення. Особливу увагу приділено аналізу стану потоку у студентів-психологів як показника ефективності творчої діяльності.

У рамках емпіричного дослідження проведено психодіагностику студентів, що дозволило оцінити рівень розвитку їхнього творчого потенціалу. Встановлено, що більшість студентів мають достатньо високий рівень креативного мислення, проте частина з них потребує додаткової підтримки у розвитку навичок нестандартного підходу до вирішення завдань. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення освітніх програм, орієнтованих на стимулювання творчої активності студентів-психологів, зокрема через інтеграцію інтерактивних методів навчання, проєктної діяльності та кейс-методів.

PDF (Англійська)

Посилання

Ihnatovych, O. M. (2004). Psykholohichni osoblyvosti tvorchoyi samodiyalʹnosti osobystosti yak umovy profesiynoyi pidhotovky maybutnikh psykholohiv (Doctoral dissertation, stupenya kand. psykhol. nauk: spets. 19.00.07 "Pedahohichna ta vikova psykholohiya"/O. M. Ihnatovych).

Loboda, O. V. (2009). Tvorcha aktyvnistʹ yak motyvatsiine yadro v zdiysnenni tvorchoyi profesiynoyi diyalʹnosti psykholoha-praktyka. Zbirnyk naukovykh prats "Problemy suchasnoyi psykholohiyi", 1(6).

Naichuk, V. V., Fomenko, K. I., & Kuznetsov, O. I. (2021). Psykhodiahnostyka stanu potoku u tvorchiy diyalʹnosti. Habitus, (29), 87-91.

Rybalka, V. V. (2002). Psykholohichna kulʹtura osobystosti u profesiyniy pidhotovtsi ta diyalʹnosti praktychnoho psykholoha. Kyiv: Nika-Tsentr.

Storozh, O. V. (2015). Rozvytok skladovykh tvorchoyi sotsializatsiyi osobystosti. Psykholohiya: realʹnistʹ i perspektyvy, (4), 248-253.

Barron, F., & Harrington, D. M. (1981). Creativity, intelligence and personality. Annual Review of Psychology, 32, 439–476.

Tardiff, T. Z., & Sternberg, R. J. (1988). What do we know about creativity? In R. J. Sternberg (Ed.), The nature of creativity: Contemporary psychological perspectives (pp. 429–440). New York: Cambridge University Press.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2025 Вікторія Найчук, Каріна Фоменко

Завантаження

##plugins.themes.healthSciences.displayStats.noStats##