Анотація
Стаття присвячена вивченню психологічних особливостей творчого потенціалу майбутніх психологів у контексті сучасних освітніх тенденцій. У дослідженні проаналізовано роль творчого мислення в професійній діяльності психолога та фактори, що сприяють його розвитку під час навчання у закладах вищої освіти. Визначено основні складові творчого потенціалу: самоконтроль уявлень, рівень занурення у творчий процес, автоматизованість дій, ясність мети, здатність до гнучкого мислення. Особливу увагу приділено аналізу стану потоку у студентів-психологів як показника ефективності творчої діяльності.
У рамках емпіричного дослідження проведено психодіагностику студентів, що дозволило оцінити рівень розвитку їхнього творчого потенціалу. Встановлено, що більшість студентів мають достатньо високий рівень креативного мислення, проте частина з них потребує додаткової підтримки у розвитку навичок нестандартного підходу до вирішення завдань. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення освітніх програм, орієнтованих на стимулювання творчої активності студентів-психологів, зокрема через інтеграцію інтерактивних методів навчання, проєктної діяльності та кейс-методів.
Посилання
Ihnatovych, O. M. (2004). Psykholohichni osoblyvosti tvorchoyi samodiyalʹnosti osobystosti yak umovy profesiynoyi pidhotovky maybutnikh psykholohiv (Doctoral dissertation, stupenya kand. psykhol. nauk: spets. 19.00.07 "Pedahohichna ta vikova psykholohiya"/O. M. Ihnatovych).
Loboda, O. V. (2009). Tvorcha aktyvnistʹ yak motyvatsiine yadro v zdiysnenni tvorchoyi profesiynoyi diyalʹnosti psykholoha-praktyka. Zbirnyk naukovykh prats "Problemy suchasnoyi psykholohiyi", 1(6).
Naichuk, V. V., Fomenko, K. I., & Kuznetsov, O. I. (2021). Psykhodiahnostyka stanu potoku u tvorchiy diyalʹnosti. Habitus, (29), 87-91.
Rybalka, V. V. (2002). Psykholohichna kulʹtura osobystosti u profesiyniy pidhotovtsi ta diyalʹnosti praktychnoho psykholoha. Kyiv: Nika-Tsentr.
Storozh, O. V. (2015). Rozvytok skladovykh tvorchoyi sotsializatsiyi osobystosti. Psykholohiya: realʹnistʹ i perspektyvy, (4), 248-253.
Barron, F., & Harrington, D. M. (1981). Creativity, intelligence and personality. Annual Review of Psychology, 32, 439–476.
Tardiff, T. Z., & Sternberg, R. J. (1988). What do we know about creativity? In R. J. Sternberg (Ed.), The nature of creativity: Contemporary psychological perspectives (pp. 429–440). New York: Cambridge University Press.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Авторське право (c) 2025 Вікторія Найчук, Каріна Фоменко