Анотація
У статті розкрито особливості волонтерської діяльності, яка сприяє розвитку професійності працівника, а також сприяє розвитку таких цінностей як толерантність, терпимість, активна життєва позиція, відповідальність. Метою статті є характеристика волонтерської діяльності працівників в контексті професійного зросту. Залучення волонтерів до різноманітних заходів та програм, змінюють їх ціннісні пріоритети, в обабіч, цінностей особистого життя (любов, щасливе сімейне життя, продуктивне життя) на цінності самореалізації та моральної відповідальності (цікава робота, матеріальний статус, чесність, толерантність тощо). Серед емпіричних методів дослідження використано такі: методика «Діагностики рівня емоційного вигорання» В. Бойка, методика М. Рокича «Ціннісні орієнтації» та методика О. Кокуна «Професійна життєстійкість». Згідно вищеназваних методик виділено такі складові професійної життєстійкості волонтерів: емоційний, мотиваційний, соціальний і професійний компоненти. Емоційне виснаження волонтерів обумовлене психосоматичними та психовегетативними порушеннями, що характеризується психофізичною перевтомою людини, спустошеністю, нівелюванням власних професійних досягнень, порушенням комунікацій, розвитком цинічного ставлення до потерпілих і розвитком психосоматичних порушень. В переважної частини всіх досліджуваних спостерігається особистісна відстороненість (деперсоналізація) при виконанні професійних обов'язків та й діяльності взагалі. Висновок. Важливу роль в цьому процесі відіграють ті особистісні якості, які потрібно розвивати та вдосконалювати. Одним із важливих чинників є становлення та розвитку громадянської компетентності волонтерів. Таким чином, участь у волонтерській діяльності дозволяє розвивати ціннісний компонент громадянської компетентності, який реалізується через вияв громадянських цінностей особистості.
Посилання
Agile-retrospektyvy destruktyvnykh chynnykiv vnutrishnoi konfliktnosti pedahohiv u ZVO [Agile-retrospectives of destructive factors of internal conflict of teachers in higher education institutions]: monohrafiia. (2022). Vizniuk I. M., PolishchukA.S., Dolynnyi S. Vinnytsia : Vyd-vo TOV «Druk», 256.
Kokun O. (2021). Spryiannia pidvyshchenniu zhyttiestiikosti fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii [Helping to increase the vitality of specialists in socio-economic professions]: metodychni rekomendatsii / O. M. Kokun, O.M. Korniiaka, N.M. Panasenko ta in.; za red. O.M. Kokuna. Kyiv- Lviv : Vydavets Viktoriia Kundelska, 84.
Viznyuk, I., Rokosovyk, N., Vytrykhovska, O, Paslawska, A., Bielikova, O & Radziievska, I. (2023). Information Support of the Educational Process in the Development of Leadership Potential of Modern University in the Conditions of Distance Learning. 22. 209-216. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.4.26
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Авторське право (c) 2023 Roman Shevchenko