Психологічна компетентність у подоланні внутрішнього конфлікту педагогів у межах середовищного підходу
pdf (Англійська)

Ключові слова

педагоги, внутрішня конфліктність, екологічний підхід, конфліктостійкість, психологічна компетентність

Як цитувати

Долинний, С., & Долинна, А. (2023). Психологічна компетентність у подоланні внутрішнього конфлікту педагогів у межах середовищного підходу. Personality and Environmental Issues, 2(5), 54-61. https://doi.org/10.31652/2786-6033-2023-3(5)-54-61

Анотація

У статті розкрито поняття «Психологічна компетентність педагогів у межах екологічного підходу» та «Екологічний підхід у подоланні внутрішньої конфліктності педагогів». Метою статті є обґрунтування психологічної компетентності щодо подолання внутрішньої конфліктності педагогів у межах екологічного підходу. Розроблено модель психокорекції ВК у ситуації психосоматичних розладів та лекційний курс «Корекційно-релаксаційний тренінг Recovery of resistence to conflict personality» щодо попередження внутрішнього дисбалансу педагогів в умовах екосередовища ЗВО. Запропоновано психологічний супровід педагогів в умовах ЗВО, який становить комплекс психологічно обумовлених заходів, що забезпечують підвищення ефективності педагогічної діяльності та кваліфікаційної працездатності людини. На мотиваційно-ціннісному етапі запропонованої моделі було визначено професійні мотиви (стійка спрямованість інтересів і потреб), що виражаються в усвідомленні суспільної значущості своєї діяльності та розумінні професійних цінностей, спрямованих на самореалізацію у процесі діяльності. Критерієм сформованості когнітивного етапу є наявність науково-теоретичних (загальнокультурна підготовка), оперативних знань і здібностей до організації професійної діяльності. Рефлексивно-регулятивний етап характеризується наявною здатністю до саморегуляцій та рефлексії Вирішення проблем внутрішньої конфліктності особистості в межах екологічного підходу вбачаємо у формуванні конструктивної моделі поведінки, вирішенні конфліктних ситуації позитивно в умовах навчального закладу з удосконаленням психологічного впливу і гуманізацією системи навчально-виховного процесу. Такий підхід може сприяти поліпшенню міжособистісних стосунків, налагодженню емоційних контактів власного оточення, підвищенню професійного становлення й відновленню конфліктостійкості педагогів.

pdf (Англійська)

Посилання

Dagani, J., Buizza, C., Ferrari, C., & Ghilardi, A. (2020). Psychometric validation and cultural adaptation of the Italian medical student stressor questionnaire. Current Psychology. https://doi.org/10.1007/s12144-020-00922-x

Dolynnyi, S. (2021). Personality Psychology in the Context of Conflict Interpritations. Sсience and Education, 2(CLХХХVII), 15-19. https://doi.org/10.24195/2414-4665-2021-2-2

Kushniruk, T. (1998). Podolannia konfliktnosti sered pedahohiv. Sotsialno-pedahohichnyi aspekt. [Overcoming conflict among teachers. Socio-pedagogical aspect]. Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota, № 9, 38–42.

Viznyuk, I., Ordatii, N. & Ordatii, A. (2021). Environmental Consciousness of Students in VSPU Named After Mykhayl Kotsyubynsky in the Conditions of Quarantine Restrictions. Sсience and Education, 3(CLХХХVII), 38-45. https://doi.org/10.24195/2414-4665-2021-3-5

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Serhii Dolynnyi, Anna Dolynna

Завантаження

##plugins.themes.healthSciences.displayStats.noStats##