Анотація
Статтю присвячено вивченню взаємозв’язку посттравматичного зростання й життєстійкості особистості в контексті організації волонтерської діяльності згідно сучасного екологічного стану. Метою статті є обґрунтування посттравматичного зростання в контексті організації волонтерської діяльності як екологічної проблеми формування особистості в умовах сучасності. Під час проведення дослідження було використано такі психодіагностичні методи: методика «Діагностика рівня алекситимії (Торонтська алексимічна шкала (TAS))», опитувальники «The Changes in Outlook Questionnaire» (CiOQ, Опитувальник світоглядних змін) та «The Posttraumatic Growth Inventory» (PTGI, Опитувальник посттравматичного зростання), котрі застосовано в контексті авторських уявлень про посттравматичне зростання. Обгрунтовано теоретичні підходи щодо особливостей посттравматичного зростання волонтерів у контексті формування їх позитивного досвіду й збереження здоров'я в умовах війни. Встановлено, що збереження психосоматичного здоров'я залежить від особистісних, психологічних, фізіологічних і соціальних показників життєстійкості. Постравматичний позитивний досвід в контексті формування екологічності волонтера свідчить про якісність міжособистісних стосунків, зростання чуйності та близькості до особистісного оточення. Посттравматичні стресові порушення у волонтерів впливають на особистісну сферу взаємовідносин і спричиняють деструктивні розлади в сфері комунікативних відносин. Між студентами-волонтерами різних спеціалізацій та студентами-психологами існують розбіжності в сфері показників життєстійкості, але вони не є досить значними в організації волонтерської діяльності.
Посилання
Dolynnyi, S. (2021). Personality Psychology in the Context of Conflict Interpritations. Sсience and Education, 2(CLХХХVII), 15-19. https://doi.org/10.24195/2414-4665-2021-2-2
Inessa Viznyuk, Nataliia Rokosovyk, Oksana Vytrykhovska, Alla Paslawska, Olena Bielikova, Iryna Radziievska. (2022). Information Support of the Educational Process in the Development of Leadership Potential of Modern University in the Conditions of Distance Learning. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 22, 4, April, 209-216. http://paper.ijcsns.org/07_book/202204/20220426.pdf
Kokun O. M, Agayev N. A, Pishko I. O, Lozinskaya N. S. (2015). Fundamentals of psychological assistance to servicemen in combat [Osnovy psykholohichnoi dopomohy viiskovosluzhbovtsiam v umovakh boiovykh dii]: A textbook. K .: NDC GP ZSU, 170.
Mіschuk, S. S. (2015). Tilesna terapiia yak zasib opratsiuvannia dytiachykh psykhotravm. Psykholohichna dopomoha ditiam u kryzovykh sytuatsiiakh: metody i tekhniky – Psychological assistance to children in crisis situa-tions: methods and techniques. Z. G. KIsarchuk (Ed.). Kіyv.: TOV «Vidavnitstvo «Logos», 33-58.
Viznyuk, Inessa, Ordatii, Natalia, Ordatii, Anatolii (2021). Environmental Consciousness of Students in VSPU Named After Mykhayl Kotsyubynsky in the Conditions of Quarantine Restrictions. Sсience and Education, 3(CLХХХVII), 38- 45. https://doi.org/10.24195/2414-4665-2021-3-5
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Авторське право (c) 2023 Oleh Kolomiets