Опубліковано 18-12-2023
Ключові слова
- Поділля, гончарство, провідні майстри-керамісти, арт-простір «Етно Чари», керамічна майстерня "Ївга", Народний музей Барської кераміки
Авторське право (c) 2024 Tetiana Zuziak, Viktor Solovei
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Як цитувати
Анотація
У дослідженні розкрито інноваційні підходи до розвитку осередків подільського гончарства. Розглянуто Поділля, як історико-етнографічний регіон, який вважається одним з найбільш розвинутих осередків гончарного виробництва в Україні. Охарактеризовано, що впродовж віків на Поділлі сформувалася характерна пластика виробів, висока культура композиції, локальні системи орнаментальних мотивів та їх семантика, колористичне вирішення, яке забезпечується використанням місцевих кольорових глин. Розглянуто комплекс заходів і засобів з промоції Подільської кераміки, які дозволяють громаді ефективно розповсюджувати інформацію про себе, свою діяльність та потреби на різних рівнях сприйняття та серед споживачів цієї інформації. Охарактеризовано ряд проєктів, спрямованих на інтеграцію України в загальноєвропейський простір, зокрема, проєкт «Відродження традицій барської кераміки V.2.0», віртуальний 3D музей Барської кераміки, керамічна майстерня «Ївга», «Літинська кераміка», «KeramMisto», простір «Етно Чари». Охарактеризовано творчість подільських гончарів - Михайла Діденка, Юлії Гушул, Вікторії Ніколаєвої, Сергія і Світлани Погонців та інших. Доведено, що жоден з регіонів України не позначений таким багатством різновидів кераміки, як Поділля, що зумовлено природно-географічними, економічними і культурно-історичними факторами, зокрема регіон володіє величезними покладами різноманітних гончарних глин. Доведено, що сучасні гончарі Поділля, відроджуючи народні традиції свого краю працюють на збереження української духовності та ідентичності в умовах воєнного стану задля збереження культурної спадщини України в світовому культурному просторі. Ініціативи у сфері творчості та культури можуть сприяти розвитку місцевих громад і поліпшенню якості життя. Мистецтво та культура можуть об'єднувати людей, створювати позитивну атмосферу та сприяти соціальній інтеграції.
Завантаження
Посилання
- Батирєва І. М. Традиція орнаментального розпису бубнівської кераміки https://authenticukraine.com.ua/blog/tradicia-ornamentalnogo-rozpisu-bubnivskoi-keramiki
- Віртуальний музей Барської кераміки. https://www.barceramic.org.ua
- Мніх Антоніна. Camino Podoliсo: як упровадити європейські практики туризму в глибинці під час війни. https://www.ukrinform.ua/rubric-regions/3777443-camino-podoliso-ak-uprovaditi-evropejski-praktiki-turizmu-v-glibinci-pid-cas-vijni.html
- Соловей В. В. Місце барської кераміки у гончарній спадщині України. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 48. Том 2. С. 66-71. https://doi.org/10.24919/2308-4863/48-2-11
- Титаренко Володимир. Бубнівське гончарство. https://www.vocnt.org.ua/statti/bubnivske_goncharstvo
- Шуткевич О. Регенерація зозулі на яблуневій гілці. День. 2021. 5-6 листопада (№ 135-136). https://day.kyiv.ua/uk/article/cuspilstvo/regeneraciya-zozuli-na-yabluneviy-gilci?fbclid=IwAR17OHeqjSwxHWlW-d70O39Z25xQUfos4rQXTLyq3wBjb7CcdL31t4OE3Ws
- https://www.vocnt.org.ua/exhebition/litinska_keramika
- https://www.caminopodolico.net/
- https://vinnytsia.city/promotsiya-podilskoyi-keramiky-misiya-novogo-vinnytskogo-artprostoru-etno-chary/?fbclid=IwAR3_F7g8tEuBQZxBomlaZ5xXnaKJdFvcYnbeKGS6NZFi0vBTI6bwm1sYXNM