Педагогічні ідеї Віталія Івановича Газінського у контексті професійної підготовки здобувачів музично-педагогічної освіти
Опубліковано 18-12-2023
Ключові слова
- Віталій Іванович Газінський, педагогічні ідеї, музично-педагогічна діяльність хормейстера, професійна підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва, професійні компетентності педагога-музиканта
Авторське право (c) 2024 Iryna Sidorova, Tetiana Hrinchenko, Liudmyla Vasylevska-Skupa
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Як цитувати
Анотація
У статті узагальнено педагогічні ідеї та стильові ознаки викладацької діяльності видатного представника Одеської хорової школи професора Віталія Івановича Газінського у контексті підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва та викладачів мистецьких дисциплін до професійної діяльності. Відзначаються особливості особистих, професійних, композиторських, творчих, виконавських якостей митця у досягненні педагогічних надбань, високої майстерності, здобуття слави та визнання широкого кола культурного середовища нашої країни та зарубіжжя. Наголошено на історичному значенні різноспекторної діяльності Віталія Газінського у розвиткові подільської хорової школи, та загалом національного хорового мистецтва. На прикладі аналізу музично-педагогічної, наукової та творчо-виконавської діяльності диригента розглянуто питання формування особистісних та професійних якостей майбутніх учителів музичного мистецтва.
Висвітлюються теоретичні та практичні аспекти педагогічної діяльності хормейстера, становлення його гуманітарного світогляду та професійних компетентностей, викладені в науково-методичних працях професора Віталія Газінського. Обґрунтовуються положення навчально-методичного посібника «Навчальний хор» щодо використання синтезу наукової і творчої діяльності в системі музично-педагогічної освіти. Проаналізовано зміст зазначеної праці, в якій розкриваються методологічні засади формування професійних вмінь і навичок особистості майбутніх вчителів музичного мистецтва та викладачів мистецьких дисциплін, зокрема у ролі керівників дитячих, юнацьких творчих колективів, професійних хорів. Наголошено на розвиткові художньо-естетичної складової особистості студентів в організації освітнього процесу з використанням широкого спектру дисциплін загальної підготовки, а також музично-теоретичних та вокально-хорових дисциплін.
Зазначено, що педагогічні, творчо-виконавські, диригентсько-хорові здобутки великого митця В. Газінського заслуговують уваги педагогів, хормейстерів, музикознавців та іншого кола науковців.
Завантаження
Посилання
- Белінська Т. В., Газінська О. В., Стребкова Д. В., Науменко І. В. Формування художньо-творчої толерантності майбутніх педагогів-музикантів у процесі диригентсько-хорової підготовки. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2022. Вип. 85, Серія 5 С. 13-17. Науковий часопис № 85. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.85.03
- Василевська-Скупа Л. П., Кравцова Н. Є., Швець І. Б. Міждисциплінарна інтеграція як важливий чинник професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. 2023. Вип. 29, С. 50-57. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2023.29.06
- Газінський В. І., Лозінська Т. О., Дабіжа К. Л. Навчальний хор : навч.-метод. посіб. Вінниця : Розвиток, 2012. 224 с.
- Коляденко К. Дослідження мистецької діяльності В. І. Газінського в контексті розвитку хорової культури Вінниччини. Студентський науковий вісник. Вип. 22. Кропивницький: РВВ. ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. С. 30-33.
- Кравцова Н. Є., Білозерська Г. О., Швець І. Б., Кравченко І. М. Вокально-хорове виконавство як вид інтерактивного музикування майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі професійної підготовки. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. Випуск 79. Том 1. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. С. 171-174. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.1.36
- Мартинюк А. Формування професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення концепцій музично-педагогічної діяльності українських хорових диригентів. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Дрогобич: Вип. 53, том 1, 2022. С. 359-365. https://doi.org/10.24919/2308-4863/53-1-53
- Мартинюк Т. Постать Віталія Газінського в культурному просторі Вінничини другої половини ХХ – початку ХXІ ст. Хорове мистецтво України та його подвижники. Матеріали v міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Дрогобич, 20–21 жовтня 2016 року). Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2016. 282 с.
- Москвічова Ю. Роль навчальних хорових колективів у розвитку хорового виконавства на Вінниччині. Хорове мистецтво у вищій школі: проблеми і перспективи професійної підготовки : збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Івано-Франківськ, 25-26 жовтня 2013 р.) / [ред.-упоряд. Г. Карась, Л. Серганюк]. Івано-Франківськ : ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”. 2013. 131 с.
- Сідорова І. С. Курс «Хорознавство» в умовах підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до професійної діяльності. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2020. Vol. 29, С. 190-196. https://doi.org/10.24919/2308-4863.5/29.209733
- Хоменко Б. В. Газінський Віталій Іванович. Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс] / Редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.]; НАН України, НТШ. К. : Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2006.