Том 2 № 5 (2025)
Статті

МУЗИЧНІ КОМП'ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МИСТЕЦТВА

Ганна Білозерська
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця
Руфіна Добровольська
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця
Наталія Кравцова
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця
Ірина Сідорова
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця

Опубліковано 22-09-2025

Ключові слова

  • музичні комп'ютерні технології,
  • інтерактивні системи навчання,
  • професійна підготовка,
  • музична освіта,
  • офлайн та онлайн ресурси,
  • сучасні технології в освіті
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

МУЗИЧНІ КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МИСТЕЦТВА. (2025). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 2(5), 60-68. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2025(5-2)-24

Анотація

У статті розглядаються роль і значення музичних комп'ютерних технологій та інтерактивних систем навчання у професійній підготовці майбутніх вчителів мистецтва. Особливу увагу приділено використанню сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення ефективності навчання та розвитку творчого потенціалу студентів педагогічних закладів. Автори аналізують застосування різноманітних програмних засобів і онлайн платформ, які допомагають майбутнім вчителям музичного мистецтва освоювати основи музичного аналізу, композиції та аранжування, а також здійснювати інтерактивні заняття, що сприяють кращому засвоєнню матеріалу. У статті підкреслюється, що використання мультимедійних та інтерактивних технологій дає змогу значно збагачувати навчальний процес, роблячи його більш динамічним, гнучким і доступним для студентів різних рівнів підготовки. Інтерактивні системи дозволяють створювати індивідуалізовані навчальні траєкторії, враховуючи особливості кожного студента, що є важливим для розвитку творчих здібностей і музичних навичок. Зокрема, йдеться про роль програмного забезпечення для створення музичних композицій та віртуальних інструментів, а також можливості, які надають онлайн та офлайн ресурси для самостійного навчання. Особливо важливою є інтеграція технологій у процес навчання, адже вміння працювати з сучасними інструментами стає необхідною складовою професійної компетентності майбутніх вчителів мистецтва. Автори також звертають увагу на важливість розвитку критичного мислення студентів і їх здатності застосовувати технології для створення нових форм навчання, які базуються на інтерактивності, співпраці та самостійності. У результаті використання комп'ютерних технологій та інтерактивних систем навчання, майбутні вчителі мистецтва отримують не тільки практичні навички, але й глибоке розуміння можливостей і потенціалу нових медіа у мистецькій освіті.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Audiotool. URL: https://www.audiotool.com/ (data zvernennia: 25.03.2025).
  2. Botvyn T., Aleksandrova M., Krymets L., Dobrovolska R., Rudenko O. Philosophical comprehension of the formation and development of Ukrainian culture in the context of military realities: the geopolitical aspect. Amazonia Investiga. 2022. Vol. 11, No. 58. P. 84-92.
  3. Denemo. URL: http://www.denemo.org/ (data zvernennia: 13.03.2025).
  4. Dobrovolska R., Mosendz O., Symonenko R., Manaylo-Prykhodko V., Zaitsev V. Digitalization of the educational process in the field of culture and art: Challenges and prospects. Journal of Curriculum and Teaching. 2023. Vol. 12, No. 5. P. 82-95.
  5. Incredibox. URL: http://www.incredibox.com/ (data zvernennia: 1.03.2025).
  6. Kravtsova N., Tryfonova O., Povzun L., Gultsova D., Gramatyk N., Bondarenko S. A. Transformações digitais do processo de profissionalização de especialistas em socionomia com base em tecnologias pedagógicas inovadoras. Acta Scientiarum. Education. 2022. Vol. 45, No. 1. e62515.
  7. Vaniuha L., Spolska O., Ostapchuk L., Kravtsova N., Borysjve I. Development of Students' Artistic Self-Identification: Finding Their Own Style. Journal of Curriculum and Teaching. 2024. Vol. 13, No. 3. P. 115-125.
  8. Musescore. URL: https://musescore.org/es (data zvernennia: 24.02.2025).
  9. Music Theory Web. URL: http://teoria.com/es/ (data zvernennia: 13.03.2025).
  10. Noteflight. URL: https://www.noteflight.com/login (data zvernennia: 13.03.2025).
  11. Marqués Graells P. ¿Por qué las TIC en la educación? // Peña R. (Ed.). Nuevas tecnologías en el aula. Tarragona: Altaria, 2011.
  12. Román Álvarez M. Las TIC en la educación musical en los centros de educación primaria de la Comunidad de Madrid: formación y recursos del especialista de música. Doctoral dissertation. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid, 2014.
  13. Sigalés C., Mominó J. M., Meneses J., Badía A. La integración de Internet en la educación escolar española. Barcelona: Editorial Ariel, 2009.
  14. Sizova N., Bilozerska H., Mudra S., Patyk R., Bokhonko Y. Stimulation of students' research activity in the conditions of distance education. Journal of Education and Learning. 2024. Vol. 18, No. 3. P. 991-1000.
  15. Sizova N., Belinska T., Bilozerska A., Vasylevska-Skupa L., Zuziak T. An Integration Model of Professional Training of a Music Art Teacher by Means of Innovative Technologies. Croatian Journal of Education. 2024. Vol. 26, No. 3. P. 903-934.
  16. Soundation. URL: https://soundation.com/accounts (data zvernennia: 13.03.2025).