Том 2 № 1 (2025)
ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Об'єктно-орієнтований підхід до створення графічного інтерфейсу користувача в Python із використанням модуля Tkinter

Галина Ковтонюк
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
Біографія
Сергій Бак
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
Біографія
Ярослав Крупський
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
Біографія

Опубліковано 2025-05-21

Ключові слова

  • об’єктно-орієнтоване програмування,
  • Python,
  • графічний інтерфейс користувача,
  • Tkinter

Як цитувати

Об’єктно-орієнтований підхід до створення графічного інтерфейсу користувача в Python із використанням модуля Tkinter. (2025). Математика, інформатика, фізика: наука та освіта, 2(1), 169-175. https://doi.org/10.31652/3041-1955-2025-02-01-05

Анотація

У статті проаналізовано застосування об’єктно-орієнтованого підходу у процесі створення програм з графічним інтерфейсом користувача мовою Python із використанням стандартного модуля Tkinter. Об’єктом дослідження виступають підходи до розробки GUI-додатків у контексті навчання програмуванню, а також їх методичне значення для професійної підготовки майбутніх учителів математики. На основі порівняльного аналізу програмної реалізації простого калькулятора у процедурному стилі та з використанням об’єктно-орієнтованого підходу продемонстровано переваги останнього з точки зору структурованості коду, зменшення дублювання та спрощення подальшого розширення функціональності програмного продукту. У статті акцентується увага на ключових принципах об’єктно-орієнтованого програмування, таких як інкапсуляція, спадкування та поліморфізм, і їхній реалізації у Python. Підкреслено, що використання класів дозволяє ізолювати логіку GUI-компонентів, поліпшує підтримку коду та полегшує масштабування додатків. Окремий акцент зроблено на освітньому аспекті дослідження: створення GUI-додатків на базі об’єктно-орієнтованого програмування сприяє розвитку алгоритмічного, логічного та об’єктного мислення у студентів. Зазначено, що така діяльність гармонійно вписується у навчальні програми підготовки майбутніх учителів математики, зокрема в рамках дисциплін інформатичного спрямування.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Srinath K. R. Python – The Fastest Growing Programming Language. International Research Journal of Engineering and Technology. 2017. Volume 4, Issue 12. P. 354–357.
  2. Nzerue-Kenneth P. E., Onu F. U., Denis A. U., Igwe J. S., Ogbu N. H. Detailed Study of the Object-Oriented Programming (OOP) Features in Python. British Journal of Computer, Networking and Information Technology. 2023. Volume 6, № 1. P. 83–93. DOI: https://doi.org/10.52589/BJCNIT-FACSOJAO
  3. Saabith A. L. S., Vinothraj T., Fareez M. M. M. Popular Python libraries and their application domains. International Journal of Advance Engineering and Research Development. 2020. Volume 7, Issue 11. P. 18–26.
  4. Grayson J. E. Python and Tkinter Programming. Shelter Island: Manning Publications Co., 2000. 660 p.
  5. Креневич А. П. Python у прикладах і задачах. Ч. 2. Об’єктно-орієнтоване програмування: навч. посіб. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2020. 152 с.
  6. Руденко В. Д., Жугастров О. О. Основи алгоритмізації і програмування мовою Python. Харків: Вид-во «Ранок», 2019. 192 с.
  7. Ковтонюк Г. М. До питання формування інформатичної компетентності майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін. Нова педагогічна думка. 2017. Том 91, № 3. С. 49–51.
  8. Бак С. М., Ковтонюк Г. М. Особливості створення графічного інтерфейсу користувача під час вивчення програмування мовою Python майбутніми вчителями математики. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: збірник наукових праць. Вінниця: ТОВ «Друк плюс», 2021. Вип. 60. С. 143–157. DOI: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-60-143-157