wwww
№ 3 (2024)
Концептуальні засади мистецької освіти

ТЕМБРОВО-ОРКЕСТРОВЕ ІНТОНУВАННЯ ЯК КАТЕГОРІЯ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ

Ярослав Новосадов
Біографія

Опубліковано 27-12-2024

Ключові слова

  • мистецтво, культура, освіта, технології, віртуальна реальність, музей, проєкт

Як цитувати

ТЕМБРОВО-ОРКЕСТРОВЕ ІНТОНУВАННЯ ЯК КАТЕГОРІЯ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ. (2024). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 3. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2024(3)-13

Анотація

Однією з найбільш важливих характеристик музичного звуку, що визначає індивідуальність виконавського стилю та звучання інструменту є тембр. У статті розкрито питання темброво-оркестрового інтонування, як одного з ключових засобів формування художнього мислення у здобувачів вищої осві-ти. Визначено, що темброво-оркестрове інтонування є комплексним понят-тям, що взаємодіє між різними музичними елементами й вимагає від викона-вців не лише технічної досконалості, а й власного бачення музичного твору. Зазначено, що одним із ключових аспектів темброво-оркестрового інтону-вання є його роль у формуванні слухових уявлень. Здобувачі вищої освіти роз-вивають здатність до аналітичного сприйняття музичних тембрів, інтона-цій, їх поєднань. Завдяки цьому вони навчаються інтонувати власне звучання в загальну оркестрову палітру, що в свою чергу є одним з ключових досягнень у художній виразності.

У статті розглянуто дослідженння в галузі педагогіки та музикознавства, проаналізовано роботи науковців, які вивчали проблему формування на-вичок темброво-оркестрового інтонування.

Окремо розглянуто методи формування навичок темброво-оркестрового інтонування здобувачів освіти мистецьких факультетів педа-гогічних університетів.

У статті запропоновано різноманітні форми роботи для формування навичок темброво-оркестрового інтонування серед яких: основні, такі як, аналіз нотного матеріалу, різноманітні форми роботи з оркестром, запро-поновані новітні інформаційно-комунікативні технології.

Наголошено на тому, що навички темброво-оркестрового інтонування допомогають досягати збалансованого та гармонічного звучання оркестру, де кожен інструмент є невід’ємною частиною загального оркестрового по-лотна. У статті зауважено, що темброво-оркестрове інтонування є не ли-ше технічним, а насамперед творчим процесом, який формує музиканта як особистість.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Жарков О. М. Подвійна природа тембру в оркестрових творах: інтерпретаційний аспект. Музично-теоретичні концепції: історія і сучасність. Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Вип. 129. Київ, 2020. С. 140-152
  2. Косенко Г. Темброва семантика альта як художня метасистема. Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. Харків, 2017. С. 174–187. Вип. 46. URL: http://num.kharkiv.ua/intermusic/vypusk46/vip.46_174-187.pdf
  3. Левицька І. М. Розвиток тембрового слуху дітей молодшого шкільного віку в процесі інструментального музикування. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип.170. 2018. С. 188‐192
  4. Мозгальова Н. Г. Основні напрями модернізації інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів музики. Науковий часопис. Вип.16(21). Київ, 2014. С. 99-104
  5. Новосадов Я., Мозгальова Н. Історія становлення флейтового мистецтва. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 14. Вип. 29. Київ, 2023. С. 222–229.
  6. Шип С. В. Музична форма від звуку до стилю: навчальний посібник. Київ, Заповіт. 1998. 368 с.
  7. Юцевич Ю. Музика: словник-довідник. Тернопіль, 2003. 352 с.
  8. Mozgalova, N., & Novosadova, A. GENRE-STYLE INNOVATIONS IN THE OEUVRE OF MODERN UKRAINIAN COMPOSERS. Baltic Journal of Legal and Social Sciences. 4. 2022. Р. 56-63. https://doi.org/10.30525/2592-8813-2022-4-7
  9. Weid J.-N. von der. La musique du XX siècle. Paris : Hachette, 1992. 382 p.