Опубліковано 27-12-2024
Ключові слова
- мистецтво, культура, освіта, технології, віртуальна реальність, музей, проєкт
Авторське право (c) 2024 Ярослав Новосадов
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Як цитувати
Анотація
Однією з найбільш важливих характеристик музичного звуку, що визначає індивідуальність виконавського стилю та звучання інструменту є тембр. У статті розкрито питання темброво-оркестрового інтонування, як одного з ключових засобів формування художнього мислення у здобувачів вищої осві-ти. Визначено, що темброво-оркестрове інтонування є комплексним понят-тям, що взаємодіє між різними музичними елементами й вимагає від викона-вців не лише технічної досконалості, а й власного бачення музичного твору. Зазначено, що одним із ключових аспектів темброво-оркестрового інтону-вання є його роль у формуванні слухових уявлень. Здобувачі вищої освіти роз-вивають здатність до аналітичного сприйняття музичних тембрів, інтона-цій, їх поєднань. Завдяки цьому вони навчаються інтонувати власне звучання в загальну оркестрову палітру, що в свою чергу є одним з ключових досягнень у художній виразності.
У статті розглянуто дослідженння в галузі педагогіки та музикознавства, проаналізовано роботи науковців, які вивчали проблему формування на-вичок темброво-оркестрового інтонування.
Окремо розглянуто методи формування навичок темброво-оркестрового інтонування здобувачів освіти мистецьких факультетів педа-гогічних університетів.
У статті запропоновано різноманітні форми роботи для формування навичок темброво-оркестрового інтонування серед яких: основні, такі як, аналіз нотного матеріалу, різноманітні форми роботи з оркестром, запро-поновані новітні інформаційно-комунікативні технології.
Наголошено на тому, що навички темброво-оркестрового інтонування допомогають досягати збалансованого та гармонічного звучання оркестру, де кожен інструмент є невід’ємною частиною загального оркестрового по-лотна. У статті зауважено, що темброво-оркестрове інтонування є не ли-ше технічним, а насамперед творчим процесом, який формує музиканта як особистість.
Завантаження
Посилання
- Жарков О. М. Подвійна природа тембру в оркестрових творах: інтерпретаційний аспект. Музично-теоретичні концепції: історія і сучасність. Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Вип. 129. Київ, 2020. С. 140-152
- Косенко Г. Темброва семантика альта як художня метасистема. Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. Харків, 2017. С. 174–187. Вип. 46. URL: http://num.kharkiv.ua/intermusic/vypusk46/vip.46_174-187.pdf
- Левицька І. М. Розвиток тембрового слуху дітей молодшого шкільного віку в процесі інструментального музикування. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип.170. 2018. С. 188‐192
- Мозгальова Н. Г. Основні напрями модернізації інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів музики. Науковий часопис. Вип.16(21). Київ, 2014. С. 99-104
- Новосадов Я., Мозгальова Н. Історія становлення флейтового мистецтва. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 14. Вип. 29. Київ, 2023. С. 222–229.
- Шип С. В. Музична форма від звуку до стилю: навчальний посібник. Київ, Заповіт. 1998. 368 с.
- Юцевич Ю. Музика: словник-довідник. Тернопіль, 2003. 352 с.
- Mozgalova, N., & Novosadova, A. GENRE-STYLE INNOVATIONS IN THE OEUVRE OF MODERN UKRAINIAN COMPOSERS. Baltic Journal of Legal and Social Sciences. 4. 2022. Р. 56-63. https://doi.org/10.30525/2592-8813-2022-4-7
- Weid J.-N. von der. La musique du XX siècle. Paris : Hachette, 1992. 382 p.