Анотація
Автор статті «Становлення візантійської співочої системи восьмиголосся у VIII-X століттях: історико-культурний аналіз» Ірина Швець розглядає візантійський «Восьмигласник» у контексті єдиної богослужбової співочої системи. Спираючись на ґрунтовні дослідження з історії, семіографіі і палеографії церковного співу, автор розглядає феномен візантійського восьмиголосся не тільки в музичному аспекті, як сукупність духовних піснеспівів, що мають певну композиційну, мелодико-ритмічну і гармонійну специфіку, але і в історичному, з точки зору становлення і трансформацій, які зазнала гласова система за свою багатовікову історію.Посилання
Апостол. Київ: Свято-Покровський Голосеївський монастир, 2014. 736 с.
Гарднер И. А. Хоровое церковное пение и театральность в его исполнении // О церковном пении: сборник статей / Редактор-составитель: О. В. Лада. Москва: Ладья, 2001. 251 с.
Красовицкая М. С. Литургика. Москва: ЛитРес, 2018. 225 с.
Никольский А. В. Краткий очерк истории церковного пения в период I-X веков. http://www.seminaria.ru/chsing/nikol_ocherk.htm
Октоїх. Київ: Київська митрополія УПЦ, 2011. Т. 1, 712 с.
Петрос П. Святой Иоанн Дамаскин как литургист-гимнолог. Москва: Ладья, 2016. 218с.
Трубачев С. О церковном пении. Москва: Директ-Медиа, 1997. 118с.
Филарет, архиепископ. Исторический обзор песнопевцев и песнопения Греческой Церкви. Москва: издательство Сретенского монастыря, 2013г. 260 с.
Fragmenta Chilandarica palaeoslavica. A.: Sticherarium: Codex monasterii Chilandarici: Phototypice depictus. Prepared by R. Jacobson / Monumenta Musicae Byzantinae (MMB). Vol.V(A). Copenhagen: 1957. 330p.
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Авторське право (c) 2019 Iryna Shvets