Facebook-сторінка Анджея Дуди та імідж Польщі у період повномасштабного вторгнення російських військ в Україну
pdf

Ключові слова

Польща, репутація, образ, імідж, Анджей Дуда, Європейський Союз, Facebook-сторінка

Як цитувати

Неприцький, О., & Кавецький, С. (2023). Facebook-сторінка Анджея Дуди та імідж Польщі у період повномасштабного вторгнення російських військ в Україну. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Історія, 46, 78-85. https://doi.org/10.31652/2411-2143-2023-46-78-85

Анотація

Мета статті – дослідити образ Президента та національного бренду Республіки Польща під час повномасштабного вторгнення російських військ в Україну через призму інформаційного контенту сторінки Анджея Дуди в мережі Facebook. Методологія дослідження полягала у проведенні контент-аналізу офіційної сторінки Анджея Дуди в соціальній мережі Facebook щодо вміщення інформації, яка стосується російсько-української війни та кореляції з образом Анджея Дуди і загальним іміджом Польщі на міжнародній арені до та під час повномасштабної російсько-української війни. Наукова новизна полягає у проведенні аналізу повідомлень на офіційній сторінці Анджея Дуди в соціальній мережі Facebook щодо вміщення в них інформації, яка стосується України та західних партнерів по антиросійській коаліції й кореляції з образом Анджея Дуди і загальним іміджом Польщі на міжнародній арені до повномасштабного вторгнення російських військ в Україну і після нього. Досліджено як команда Президента Республіки Польщі Анджея Дуди інтенсивно використовувала соціальну мережу Facebook для досягнення поставлених політичних та електоральних цілей, орієнтуючись як на внутрішню, так і на зовнішню аудиторію. Висновки. Контент-аналіз офіційної сторінки Президента Республіки Польщі Анджея Дуди в соціальній мережі Facebook показав, що у період повномасштабного вторгнення російських військ в Україну команда очільника польської держави продовжувала активне використання ресурсу як важливого каналу внутрішньополітичної комунікації та формування взаємин із зовнішніми партнерами. Простежується зсув пріоритетності від згуртування внутрішнього правого традиціоналістського католицького електорату в бік формування міжнародної антиросійської коаліції. Якщо оцінювати короткотермінові наслідки зміщення акцентів на міжнародну консолідацію, то вони негативні для «Права і Справедливості», адже партія Анджея Дуди програла парламентські вибори восени 2023 року. Проте, мислячи категоріями польських державницьких інтересів, захисту демократії, європейської безпеки і стійкості західної цивілізації, Анджей Дуда досягнув позитивних результатів у міжнародній діяльності.

pdf

Посилання

Andrzej Duda. (2023) Facebook. https://www.facebook.com/andrzejduda

Duda, A. (2023) Orędzie Prezydenta RP Andrzeja Dudy w rocznicę rosyjskiej agresji na Ukrainę. Serwis Rzeczypospolitej Polskiej. 27 lutego. https://www.gov.pl/web/meksyk/oredzie-prezydenta-rp-andrzeja-dudy-w-rocznice-rosyjskiej-agresji-na-ukraine

Grochal, R. (2022) PiS potrzebuje prezydenta bardziej niż prezydent PiS? „Prezes wie, że dziś to na Dudę pada słońce”. Newsweek. 03 kwietnia. https://www.newsweek.pl/swiat/polityka/andrzej-duda-zmienia-wizerunek-czy-prezydentowi-wystarczy-checi-i-charakteru/ep5yrdd

Jak gaśnie gwiazda, czyli "nieszczęśliwe konsekwencje" decyzji PiS. #PisząoPolsce (2016) TVN24. 19 lipca. http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/piszaopolsce-pis-niszczy-wizerunek-polski,662018.html

Jurasz, W. (2023) Rzeź wołyńska. Klęska dyplomatyczna i moralna Andrzeja Dudy. Onet Wiadomości. 9 lipca. https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/rzez-wolynska-kleska-dyplomatyczna-i-moralna-andrzeja-dudy/dtztlx3

Kazimierczuk, A., Kowalczyk, M. (2018) "The Guardian": Duda wygrał dzięki narzędziom Facebooka? Rzeczpospolita. 20 marca. https://www.rp.pl/polityka/art2055651-the-guardian-duda-wygral-dzieki-narzedziom-facebooka

Kołodziej, Sz. (2017) Wizerunek polityczny Andrzeja Dudy. Polskie wybory 2014–2015. Kontekst krajowy i międzynarodowy - przebieg rywalizacji - konsekwencje polityczne. T. 1. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. 103-121

Leśniczak, R. (2023) Wizerunek prezydenta Andrzeja Dudy na łamach „Tygodnika Powszechnego” (2015–2020). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW, 304 s.

Mejer, J. (2016) Prezydent Andrzej Duda na Facebooku ustępuje niewielu prezydentom. Press. 19 stycznia. https://www.press.pl/tresc/42496,prezydent-andrzeja-duda-na-facebooku-ustepuje-niewielu-prezydentom

Modrzejewska, E. (2016) Ile twarzy Andrzeja Dudy? O retoryce wizerunku medialnego z okładek tygodników. Retoryka wizerunku medialnego. Warszawa: Polskie Towarzystwo Retoryczne. 107–153.

Neprytskyi, O.A. (2017) Mizhnarodnyi imidzh Polshchi pislia prykhodu do vlady partii Pravo i Spravedlyvist u 2015 rotsi. [International image of Poland after the party Law and Justice came to power in 2015.] Visnyk instytutu istorii, etnolohii i prava. Vypusk 15. [Bulletin of the Institute of History, Ethnology and Law. №15] 99–101

Olczyk, T. (2015) Facebook w kampanii prezydenckiej 2015 roku – analiza zawartości profili Andrzeja Dudy i Bronisława Komorowskiego. e-politikon. № 16. 57–85.

Prezydent pytany o Cambridge Analytica: nie słyszałem nigdy wcześniej o tej firmie. (2018) Polska Agencja Prasowa. 20 marca. https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1337299%2Cprezydent-pytany-o-cambridge-analytica-nie-slyszalem-nigdy-wczesniej-o-tej-firmie.html

Sikora, K. (2023) Kamil Sikora: Dlaczego prezydent Andrzej Duda nic nie zrobił w sprawie Wołynia. Rzeczypospolita. 10 lipca. https://www.rp.pl/publicystyka/art38718451-kamil-sikora-dlaczego-prezydent-andrzej-duda-nic-nie-zrobil-w-sprawie-wolynia

Specjalista ds. wizerunku w "Fakcie": Andrzej Duda okrzepł jako prezydent. Od czasu wojny na Ukrainie wygląda na silniejszego. (2023) wPolityce.pl 8 lutego. https://wpolityce.pl/polityka/633334-specjalista-ds-wizerunku-duda-wyglada-na-silniejszego

Uchwała Senatu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 7 lipca 2016 r. w sprawie oddania hołdu ofiarom ludobójstwa dokonanego przez nacjonalistów ukraińskich na obywatelach II Rzeczypospolitej w latach 1939-1945. (2016) Monitor Polski. Poz. 638. 11 lipca. 1.

Wrześniewska, M. (2016) Wizerunek prezydenta Andrzeja Dudy na łamach Tygodnika Katolickiego „Niedziela” w roku 2015. Polityka i politycy w prasie XX i XXI wieku. Białystok: Wydawnictwo HUMANICA Instytut Studiów Kobiecych. 51–62.

Zuchowicz, K. (2023) "Ktoś rozumie, o co mu chodzi?”. Czyli jak Andrzej Duda próbuje ratować wizerunek. na:Temat. 09 czerwca. https://natemat.pl/491891,prezydent-duda-ratuje-swoj-wizerunek-fala-krytyki-po-oredziu-o-co-chodzi

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Олександр Неприцький, Станіслав Кавецький

Завантаження

##plugins.themes.healthSciences.displayStats.noStats##