wwww
№ 2 (2023)
Мистецтво в соціокультурному континуумі

Розвиток музичних здібностей молодших школярів засобами інструментального музикування

Катерина Кушнір
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна
Біографія
Діана Нагорна
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна
Біографія

Опубліковано 18-12-2023

Ключові слова

  • музичні здібності, молодші школярі, інструментальне музикування

Як цитувати

Розвиток музичних здібностей молодших школярів засобами інструментального музикування. (2023). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 2, 34-39. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2023(2)-04

Анотація

Статтю присвячено проблемі розвитку музичних здібностей молодших школярів у процесі інструментального музикування. Сьогодні активно відбуваються реформи у сфері освіти, метою яких є формування конкурентоспроможної, творчої особистості, здатної до самовизначення, самореалізації та самовдосконалення. Початкова школа є початком творчого розвитку особистості, тому вона повинна сприяти всебічному розвитку молодших школярів, їх талантам, здібностям і важливу роль у реалізації цих завдань слід відвести саме музичному мистецтву.

У статті акцентується увага на пошуку шляхів активізації розвитку музичних здібностей та постійному вдосконаленні методики музичного виховання молодших школярів у процесі різноманітної музичної діяльності, а особливо в процесі інструментального музикування на елементарних музичних інструментах. Розглянуто інструменти без певної висоти звуку: барабан, бубон, трикутник, тарілки тощо, а також клавішно-електронні: синтезатор, цифрове піаніно (інструменти з нефіксованим налаштуванням). Розкрито методики організації навчання на таких інструментах та їхній вплив на розвиток молодших школярів. Висвітлено результативність, ефективність, корисність та перспективність використання гри на музичних інструментах у процесі виховання, навчання й активізації музичних здібностей молодших школярів. Зазначено, що інструментальне музикування є важливим засобом розвитку музичних здібностей та сприяє різноманітному розвитку особистості молодшого школяра. Підтверджено, що через вивчення інструментальної музики учні розвивають свій слух, координацію рухів, концентрацію та творчі навички, а також навчаються виразно виконувати музику, розуміти музичні засоби виразності та передавати емоції через музику. Визначено необхідність та доцільність навчання молодших школярів грі на музичних інструментах.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Василевська-Скупа Л. П. Мистецька освіта як фактор розвитку національної культури. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2014., Вип. 37. С. 364-368.
  2. Віртуальна подорож у педагогічне минуле – Костянтин Дмитрович Ушинський. https://shorturl.at/girS2
  3. Виховання музичної культури молодших школярів: Навчально -методичний посібник. За заг. ред. Л. М. Ракітянської. Кривий Ріг: КДПУ, 2003. 156 с.
  4. Гімро А. Є. Розвиток музичного слуху у молодших школярів у процесі електронного музикування. Музика у шкільництві. 2005. № 3. С. 57.
  5. Келлер У. Запровадження «Музику для дітей». Система дитячого музичного виховання Карла Орфа. Л., 1970. С. 75.
  6. Кушнір К. Пилипчук І. Вітчизняна музично-педагогічна спадщина українських композиторів як невід’ємна частина музичної культури молодших школярів. Молодий вчений. 2019. № 3 (67) березень. С. 299-302. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-3-67-63
  7. Панасюк Т. Ю., Газінська О. В., Червоній М. В. Впровадження педагогічних інноваційних технологій у процес музичної освіти молодших школярів // Актуальні питання гуманітарних наук : Зб. наук. пр. Випуск.60 Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023, Т.3 С. 208-213. https://doi.org/10.24919/2308-4863/60-3-33