Опубліковано 18-12-2023
Ключові слова
- музичні здібності, молодші школярі, інструментальне музикування
Авторське право (c) 2024 Kateryna Kushnir, Diana Nahorna
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Як цитувати
Анотація
Статтю присвячено проблемі розвитку музичних здібностей молодших школярів у процесі інструментального музикування. Сьогодні активно відбуваються реформи у сфері освіти, метою яких є формування конкурентоспроможної, творчої особистості, здатної до самовизначення, самореалізації та самовдосконалення. Початкова школа є початком творчого розвитку особистості, тому вона повинна сприяти всебічному розвитку молодших школярів, їх талантам, здібностям і важливу роль у реалізації цих завдань слід відвести саме музичному мистецтву.
У статті акцентується увага на пошуку шляхів активізації розвитку музичних здібностей та постійному вдосконаленні методики музичного виховання молодших школярів у процесі різноманітної музичної діяльності, а особливо в процесі інструментального музикування на елементарних музичних інструментах. Розглянуто інструменти без певної висоти звуку: барабан, бубон, трикутник, тарілки тощо, а також клавішно-електронні: синтезатор, цифрове піаніно (інструменти з нефіксованим налаштуванням). Розкрито методики організації навчання на таких інструментах та їхній вплив на розвиток молодших школярів. Висвітлено результативність, ефективність, корисність та перспективність використання гри на музичних інструментах у процесі виховання, навчання й активізації музичних здібностей молодших школярів. Зазначено, що інструментальне музикування є важливим засобом розвитку музичних здібностей та сприяє різноманітному розвитку особистості молодшого школяра. Підтверджено, що через вивчення інструментальної музики учні розвивають свій слух, координацію рухів, концентрацію та творчі навички, а також навчаються виразно виконувати музику, розуміти музичні засоби виразності та передавати емоції через музику. Визначено необхідність та доцільність навчання молодших школярів грі на музичних інструментах.
Завантаження
Посилання
- Василевська-Скупа Л. П. Мистецька освіта як фактор розвитку національної культури. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2014., Вип. 37. С. 364-368.
- Віртуальна подорож у педагогічне минуле – Костянтин Дмитрович Ушинський. https://shorturl.at/girS2
- Виховання музичної культури молодших школярів: Навчально -методичний посібник. За заг. ред. Л. М. Ракітянської. Кривий Ріг: КДПУ, 2003. 156 с.
- Гімро А. Є. Розвиток музичного слуху у молодших школярів у процесі електронного музикування. Музика у шкільництві. 2005. № 3. С. 57.
- Келлер У. Запровадження «Музику для дітей». Система дитячого музичного виховання Карла Орфа. Л., 1970. С. 75.
- Кушнір К. Пилипчук І. Вітчизняна музично-педагогічна спадщина українських композиторів як невід’ємна частина музичної культури молодших школярів. Молодий вчений. 2019. № 3 (67) березень. С. 299-302. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-3-67-63
- Панасюк Т. Ю., Газінська О. В., Червоній М. В. Впровадження педагогічних інноваційних технологій у процес музичної освіти молодших школярів // Актуальні питання гуманітарних наук : Зб. наук. пр. Випуск.60 Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023, Т.3 С. 208-213. https://doi.org/10.24919/2308-4863/60-3-33