№ 5 (2025)
Статті

ФОРМУВАННЯ МИСТЕЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА

Тетяна Коваль
Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Опубліковано 01-01-2025

Ключові слова

  • artistic competence,
  • future teachers,
  • theatrical art,
  • applicants for pedagogical specialties,
  • professional activities of teachers

Як цитувати

ФОРМУВАННЯ МИСТЕЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА. (2025). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 5, 79-85. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2025(5-1)-09

Анотація

Стаття присвячена аналізу ефективності театрального мистецтва як важливого інструменту розвитку художньої компетентності майбутніх учителів. Художня компетентність, що включає здатність сприймати, розуміти, інтерпретувати та творчо використовувати художні форми, є необхідною для успішної професійної діяльності педагогів. Театральне мистецтво, зокрема його інтерактивні та емоційно насичені практики, сприяє розвитку ключових навичок у студентів педагогічних спеціальностей: комунікації, творчості, емоційних та соціальних. У статті розкрито роль театрального мистецтва у формуванні художньої компетентності майбутніх учителів, що є важливою складовою їхньої професійної підготовки. Проаналізовано можливості використання театральних технік і методів у підготовці педагогічних спеціальностей, акцент зроблено на розвитку вербальної та невербальної комунікації акторів, умінні передавати емоційний досвід. Особлива увага приділяється інтеграції театральних практик в освітні програми, спрямовані на підготовку вчителів, зокрема через створення та проведення театральних тренінгів, рольових ігор, а також розігрування педагогічних ситуацій. Розкрито психолого-педагогічні механізми, через які театральні форми освіти впливають на формування гнучкості мислення, сприйняття та адаптації майбутніх учителів до різних умов взаємодії зі студентами. Особливе значення надається розвитку емоційного інтелекту та здатності до імпровізації, що є ключовими для успішної комунікації зі студентами та управління освітнім процесом.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Dubina L.G. (2024). Vykorystannia teatralnoi pedahohiky u pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [Using theater pedagogy in the training of future primary school teachers]Dissertation of the Candidate of Pedagogical Sciences, Institute of Pedagogy and Psychology of Professional Education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine.
  2. Kazmirchuk N.S., Zhovnich O.V. & Stakhova I.A. (2020). Teatr pryrody yak zasib formuvannia miakykh navychkiv uchniv pochatkovykh klasiv. [Nature theater as a means of developing soft skills in primary school students] Scientific notes of the Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsiubynsky. Series: Pedagogy and Psychology. Issue 61. pp. 23‒30.
  3. Koval, T. V., & Grab, O. D. (2022). Natsionalne vykhovannia молодших школярів засобами музично - театралізованої діяльності. [National education of younger schoolchildren through musical and theatrical activities] Pedagogical Sciences: Theory and Practice, (1), 206 - 211.
  4. Koval, T. (2013). Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh uchyteliv do vykorystannia muzychnoho folkloru v navchalno - vykhovnomu protsesi pochatkovoi shkoly [Pedagogical conditions for training future teachers to use musical folklore in the educational process of primary school] Pedagogy: Bulletin of the Precarpathian National University named after V. Stefanyk. Issue XLVI. P. 27 - 33.
  5. Koval, T. V. (2016). Profesiina pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv u konteksti paradyhmalnoho onovlennia suchasnoi osvity. [Professional training of future primary school teachers in the context of paradigmatic renewal of modern education] Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies: scientific journal / editor - in - chief A.A. Sbrueva. Sumy: Publishing house of Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko, No. 3 (57). Pp. 390 - 398.
  6. Koval, T. (2024). Formuvannia mystetskykh kompetentnostei u zdobuvachiv pedahohichnykh spetsialnostei yak skladova profesiinoi pidhotovky. [Formation of artistic competencies in applicants for pedagogical specialties as a component of professional training] Current problems of artistic training of future teachers (X school of methodological experience): materials of the All - Ukrainian scientific and practical conference with international participation, November 21 - 22, Vinnytsia, P. 117 - 121
  7. Koval T., Kolesnik К., Grab O. (2023). Ukrainian folk song creativity as a means of education of younger school students in the conditions of the new ukrainian school. Viae Educationios: Studies of Education and Didactics. № 2. С. 19 - 24.
  8. Kozhevnikova, L., Malashevska, I., & Martyniuk, A. (2023). Rozvytok мистецької компетентності майбутніх вчителів музичного мистецтва. [Development of artistic competence of future teachers of music] Bulletin of the Bohdan Khmelnytskyi National University of Cherkasy.
    Series: "Pedagogical Sciences", (3), 51 – 56.
  9. Masol L.M. (2014). Vprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu do zmistu zahalnoi мистецької освіти: аналіз Державних стандартів [Implementation of a competency - based approach to the content of general art education: analysis of State standards] Art and Education, No. 4. pp. 2 – 8.
  10. Todosienko N.L., Baranovskaya I.G. Formuvannia мистецької компетентності дітей як необхідна складова професійної підготовки майбутніх учителів. [Formation of artistic competence of children as a necessary component of professional training of future teachers] Scientific journal of the Ukrainian State University named after Mykhailo Dragomanov. Series 14. Theory and methods of art. Kyiv: Publishing house of the USU named after Mykhailo Dragomanov, Issue 32. P. 115 - 124 [in Ukrainian].