wwww
№ 2 (2023)
Мистецтво в соціокультурному континуумі

Використання DALL-E у професійній підготовці майбутніх фахівців галузі культури та мистецтва

Володимир Уманець
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна
Біографія
Світлана Кізім
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна
Біографія
Богдан Розпутня
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна
Біографія

Опубліковано 18-12-2023

Ключові слова

  • штучний інтелект, DALL-E, нейромережа, мовна модель, чат GPT, освітній процес, професійна підготовка, фахівці галузі культури та мистецтва

Як цитувати

Використання DALL-E у професійній підготовці майбутніх фахівців галузі культури та мистецтва. (2023). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 2, 77-83. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2023(2)-10

Анотація

Розвиток технологій штучного інтелекту відкриває нові можливості для оптимізації освітнього процесу. Інтеграція інструментів штучного інтелекту (ШІ) DALL-E та GPT-3 дозволяє трансформувати підхіди до професійної підготовки майбутніх фахівців галузі культури та мистецтва, розширюючи їхній творчий потенціал.

У процесі дослідження авторами було проаналізовано теоретичні та практичні аспекти впровадження технологій ШІ для вдосконалення фахової підготовки фахівців галузі культури та мистецтва у закладах вищої освіти.

Авторами статті проаналізовано особливості використання нейромережі DALL-E для генерування оригінальних креативних ідей, створення та візуалізацій концепцій, прискорення процесу ескізування тощо. Представлено інтеграцію мовної моделі GPT-3 з метою автоматизації збору необхідної текстової інформації, покращення взаємодії з учасників освітнього процесу під час розробки проєктів.

Особливу увагу приділено висвітленню синергетичного поєднання можливостей ШІ та креативності людини як запоруки успішної підготовки фахівців галузі культури та мистецтва нової генерації, здатних ефективно конкурувати на сучасному креативному ринку праці.

Авторським колективом сформульовано рекомендації щодо інтеграції інструментів ШІ для оптимізації навчального процесу майбутніх фахівців галузі культури та мистецтва, підвищення його інтерактивності та результативності.

Проведене дослідження доводить, що впровадження ШІ у процес професійної підготовки фахівців галузі культури та мистецтва має високий потенціал. Інтеграція інструментів AI відкриває нові можливості для розвитку креативності, удосконалення фахових компетентностей, підвищення конкурентоспроможності майбутніх фахівців галузі культури та мистецтва.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Кумар Д. Використання чат-ботів у підготовці дизайнерів інтер’єрів. Освітні технології. 2023. No 1. С. 23–29.
  2. Про DALL-E. Офіційний сайт OpenAI. https://openai.com/dall-e-3
  3. Що таке чат GPT. ChatGPT in Ukraine. https://gptchat.in.ua/chat-gpt/
  4. Штучний інтелект. Вікіпедія. http://bit.ly/3vdEK29
  5. Park S. AI technologies vs human creativity: threats to modern design. Design. 2022. Vol. 14, no 4. С. 210-215.
  6. Svitlana Rohotchenko, Ilona Syvash, Vasyl Odrekhivskyi, Svitlana Kizim, Tetiana Zuziak. Conceptual transformations of ethnodesign in Ukraine, with regard to the processes of globalization and the introduction of digital technologies // AD ALTA: JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH SPECIAL ISSUE NO.: 13/02/ XXXVIII (VOLUME 13, ISSUE 2, SPECIAL ISSUE XXXVIII). – 2023. https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/130238/papers/A_07.pdf
  7. Yank M. Artificial intelligence and the future of design. Design journal. 2022. no 3. С. 5-14.