Том 2 № 5 (2025)
Статті

ВПЛИВ МУЗИЧНОГО СУПРОВОДУ НА ПСИХОВЕГЕТАТИВНИЙ СТАТУС ΤΑ ЕМОЦІЙНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ ЛЮДИНИ B УМОВАХ СИТУАЦІЇ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ.

Інесса Візнюк
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м.Вінниця, Україна
Маріанна Пайкуш
Львівський національний медичний університет, м. Львів, Україна
Сергій Долинний
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського м. Вінниця, Україна
Анна Долинна
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського М. Вінниця, Україна

Опубліковано 22-09-2025

Ключові слова

  • психовегетативний статус,
  • емоційне благополуччя,
  • фізіологічне благополуччя,
  • стрес,
  • травматичні переживання,
  • вегетативна нервова система,
  • стресові реакції,
  • психофізіологічні порушення,
  • вегетативна дисфункція,
  • реабілітація,
  • психологічне здоров'я,
  • функціонування організму
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

ВПЛИВ МУЗИЧНОГО СУПРОВОДУ НА ПСИХОВЕГЕТАТИВНИЙ СТАТУС ΤΑ ЕМОЦІЙНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ ЛЮДИНИ B УМОВАХ СИТУАЦІЇ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ. (2025). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 2(5), 78-86. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2025(5-2)-26

Анотація

У статті розглядається вплив психовегетативного статусу на емоційне та фізіологічне благополуччя людини в умовах стресу та травматичних переживань. Описано дослідження з метою вивчення функціонально-вегетативного статусу як фактора життєзабезпечення людини, а також виявлення синдромів вегетативної дисфункції (СВД). Визначено, що психоемоційні чинники суттєво впливають на функціонування вегетативної нервової системи, що в свою чергу позначається на емоційному та фізіологічному стані людини в умовах постійного стресу. Дослідження проводилось за стандартами етики з дотриманням однакових вимірювальних матеріалів та умов для всіх учасників експерименту. У статті досліджується вплив психовегетативного статусу на емоційне та фізіологічне благополуччя людини в умовах стресу та травматичних переживань. Описано, як психоемоційні фактори можуть змінювати функціонування вегетативної нервової системи, що, у свою чергу, впливає на загальний стан здоров'я, емоційну стабільність та фізіологічні реакції організму. Вивчено механізми розвитку стресових реакцій та їх взаємозв'язок з функціонально-вегетативними порушеннями. Акцентовано увагу на тому, що порушення вегетативної регуляції можуть призводити до різних фізіологічних розладів і погіршення психоемоційного стану людини, зокрема, в умовах тривалих стресових ситуацій або після травматичних подій. Окремо розглянуто значення моніторингу психовегетативного статусу для раннього виявлення потенційних порушень та підвищення ефективності реабілітаційних заходів. За результатами впливу психоемоційного чинника на психовегетативний статус респондентів методики Ізарда «Диференційована шкала емоцій» спостерігається позитивна динаміка на весь емоційний спектр. 96,3% респондентів мають позитивне емоційне самопочуття. Індекс позитивних емоцій зріс на 16,3, індекс гострих негативних емоцій знизився на 18,1, а індекс тривожно-депресивних емоцій змінився на 2,6.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. American Psychiatric Association (APA). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. 5th ed. Washington (DC): APA; 2013. Doi: 10.1176/appi.books.9780890425596.
  2. Dai DY, Sternberg RJ, editors. Motivation, emotion, and cognition: Integrative perspectives on intellectual functioning and development. New York (NY): Lawrence Erlbaum Associates, 2004. 470 p. doi: 10.4324/9781410610515.
  3. Fierro-Suero S, Almagro BJ, Sáenz-López P. Validation of the Achievement Emotions Questionnaire for Physical Education (AEQ-PE). Int J Environ Res Public Health, 2020. V.17(12). 4560 p. Doi: 10.3390/ijerph17124560.
  4. Grub E, Wydra G, Käfer M, Köllner V. Changes of motor balance in the course of an inpatient psychosomatic rehabilitation. Rehabilitation (Stuttg), 2017. V. 56(6). P. 389-396. Doi: 10.1055/s-0043-121279.
  5. Izard CE. The psychology of emotions. New York (NY): Springer; 2004. 452 p.
  6. Kokun OM. Psychophysiology: a study guide. Kyiv: Center for Educational Literature, 2006. 184 p.
  7. Vizniuk I., Dolynnyi S., Volokhata K., Romashchuk O. Psychocorrective program to increase the level of post-traumatic growt h in volunteers in wartime conditions. Bulletin of Science and Education, 2024. V. 19. P. 750-759.
  8. Kokun O., Vizniuk I., Paikush M., Dolynnyi S., Ordatii N., Karimulin R. Diagnosis of posttraumatic syndrome: functional and vegetative analysis of sensory systems. Emergency Medicine, 2024. C. 193-202.