Опубліковано 27-12-2024
Ключові слова
- виховний потенціал мистецтва, інтеграція мистецтв, креативність, критичність мислення, навички для сталого розвитку, STEAM-проєкт
Авторське право (c) 2024 Дмитро Коломієць, Юрій Бабчук, Галина Чадюк
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Як цитувати
Анотація
У статті продемонстровано можливості використання інтеграції мистецтв в освітній процес для розвитку в здобувачів освіти навичок мислення. Проаналізовано особливості програми «Creative Partnerships», яка набула широкого використання в різних країнах. Інтеграція мистецтва в інші дисципліни стимулює креативне й критичне мислення, збагачує розуміння навчального матеріалу та робить освітній процес більш цікавим і різноманітним. Це допомагає здобувачам освіти бачити проблеми навколишнього світу, розуміти зв’язки між різними галузями знань, відчувати свою відповідальність за побудову кращого майбутнього.
Зроблено висновок, що залучення мистецтва для підвищення екологічної свідомості допомагає емоційно зацікавити здобувачів освіти, спонукає до роздумів і конкретних дій задля сталого розвитку та збереження навколишнього світу.
Найефективнішою технологією інтеграції мистецтв авторами визначено STEAM-проєкти, у яких, окрім наукових знань і використання виробничих та інформаційно-комунікаційних технологій, значну частку відведено саме мистецькій складовій. Такі інтегровані проєкти розвивають творчі здібності здобувачів освіти й сприяють глибшому розумінню навчальних тем і проблем сучасного світу.
Зауважено про те, щопроведення мистецьких воркшопів з переробки вторинних матеріалів, створення арт-об’єктів з природних матеріалів або організація екологічних виставок за участі молоді сприяє вихованню свідомих громадян, які розуміють важливість сталого розвитку. Тому автори вказали на необхідність підготовки майбутніх учителів до такого виду інтегрованої діяльності й навели приклади інтеграції мистецтв в освітній діяльності здобувачів на заняттях з різних навчальних дисциплін.
Завантаження
Посилання
- Бойчук В. М., Уманець В. О., Фу Г. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на різних етапах художньо-творчої діяльності майбутнього викладача художньо-мистецьких дисциплін. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2021. №59. С. 5–13.
- Коломієць А. М. Математична гармонія природи: книга для вчителя. Вінниця. ТОВ «Ландо» ЛТД. 235 с.
- Коломієць А. М., Кобися В. М. Впровадження елементів STEM-освіти у процес підготовки майбутніх педагогічних працівників. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи. Мат-ли конф. Тернопіль. 9–10 листопада 2017, № 1. С.30-34. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/10096?locale=en
- Коломієць Д. І., Бабчук Ю. М., Бірюк О. О. STEAM-проекти на уроках трудового навчання. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Зб. наук. пр. 2017. Вип. 49. С. 29-33. https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/2503
- Ліхіцька Л. М. Мистецтвo як зaсiб poзвитку емoцiйнoї сфеpи oсoбистoстi. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Зб.наук.пр. Випуск 53. Київ-Вінниця, 2019. С. 29-33. https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/5204/4629
- Маринчук Т. Т., Тодосієнко Н. Л. Формування у майбутніх вчителів знань про специфіку взаємодії художніх засобів виразності різних видів мистецтва. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія : Педагогіка і психологія. 2020. № 58. С. 131–135.
- Орлова О., Курилюк І. Формування навичок сталого стилю життя: новий рівень. Педагогічна Житомирщина. зб. наук.-метод. праць. 2023. № 3 (31). С. 67–70. https://imso.zippo.net.ua/wp-content/uploads/2023/09/10
- Пометун О. І. Педагогічні засади освіти для сталого розвитку в Українській школі. Український педагогічний журнал. 2015. №1. С.171–182.
- Chang Y., Li B.-D., Chen H.-C., Chiu F.-C. Investigating the synergy of critical thinking and creative thinking in the course of integrated activity in Taiwan. Educational Psychological, 2015. 35: Р.341–360. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01443410.2014.920079
- Collard P., Németh S., VinceD., Kaderjak A. Creating Creative Learning Environments by Creative Partnerships Programme-Evaluation of the Creative Partnerships Pilot Mathematics Programme in Pécs. 2016. Creative Education, 7, 741-767. doi: 10.4236/ce.2016.75078.
- Creative Partnerships This Much We Know. London: Creative Partnerships, Arts Council. http://www.creativitycultureeducation.org/wp-content/uploads/
- Dong F. Shen Y. Literature and art integration education: A Study on the Integration of Teaching Resources in Colleges and Universities in the Context of “Five Educational Programs”. Applied Mathematics and Nonlinear Sciences. 2024. https://sciendo.com/article/10.2478/amns-2024-1761
- Dr. Poonam Srivastava. Art Integrated Learning: An Innovative And Inclusive Approach To Education. International Education and Research Journal (IERJ), 2023. 9(7). https://ierj.in/journal/index.php/ierj/article/view/281
- Eames, A., Benton, T., Sharp, C., & Kendall, L. (2006). The Impact of Creative Partnerships on the Attainment of Young People. Slough, England: National Foundation for Educational Research. https://www.nfer.ac.uk/publications/CPS03/CPS03_home.cfm
- Education for Sustainable Development Goals – Learning Objectives / M. Rieckmann et al. France: UNESCO, 2017. 67 p.
- Gardner H. The arts and human development. New York: 1994. https://www.scirp.org/reference/referencespapers?referenceid=573699
- Greene M. Releasing the imagination: Essays on education, the arts, and social change. San Francisco, CA: Jossey-Bass. 2000. https://eric.ed.gov/?id=ED418091
- Hardiman M. Education and the Arts: Educating Every Child in the Spirit of Inquiry and Jo Creative Education, 2016, 7, 1913-1928. 10.4236/ce.2016.714194.
- Lorimer M. A content analysis of the intersections between art education and teacher education. Journal for Learning Through the Arts a Research Journal on Arts Integration in Schools and Communities, 2018. 13(1). https:// DOI 10.21977/D913132678
- Marushchak O.V., Zuziak T.P., Savchuk I.V., Rohotchenko O.O. Artistic and aesthetic competencies development: training teachers using decorative and applied arts. Society. Integration. Education: Proceedings of the International Scientific Conference (May 22th-23th, 2020, Rezekne). Vol V. 719-728, 2020. https://doi.org/10.17770/sie2020vol5.4917
- Nelson R. Practice as Research in the Arts (and Beyond). Principles, Processes, Contexts, Achievements. London, 2022. 195 p. https://www.neolokator.cz/neolokator/wpcontent/uploads/2022/08/Practice_as_research.pdf
- Peppler K., Powell C., Thompson N., Catterall J. Positive impact of arts integration on student academic achievement in english language arts. The Educational Forum, 2014. 78(4), 364-377. https://10.1080/00131725.2014.941124
- Stavridi S. The role of interactive visual art learning in development of young children’s creativity. Creative Education, 2015. 06(21), 2274–2282. https://10.4236/ce.2015.621235
- Surbhi M., Sharma A. Art Integrated Learning: An Innovative and Inclusive Mode of Teaching. Asian Journal of Applied Science and Technology (AJAST). 2023. Volume 7, Issue 4, Pages 74-79. https://ajast.net/data/uploads/76739.pdf