МУЗИЧНО-ВИКОНАВСЬКА КОМУНІКАТИВНІСТЬ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТІВ МИСТЕЦТВ: ПЕДАГОГІЧНА ДІАГНОСТИКА ТА РЕЗУЛЬТАТИ КОНСТАТУВАЛЬНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ
Опубліковано 27-12-2024
Ключові слова
- музично-виконавська комунікативність, студенти факультетів мистецтв, констатувальний експеримент, структурні компоненти, педагогічна діагностика, критерії, показники, рівні сформованості музично-виконавської комунікативності
Авторське право (c) 2024 Мимрик Михайло
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Як цитувати
Анотація
У статті висвітлено процес та результати педагогічних вимірювань, спрямованих на визначення й констатацію рівнів сформованості музично-виконавської комунікативності студентів факультетів мистецтв. З’ясовано, що перебіг процесу педагогічної діагностики здійснюється послідовно, відповідно до структурно-змістових компонентів музично-виконавської комунікативності у згідно до розроблених та сформульованих критеріїв і показників.
У статті представлено констатувальний етап дослідно-експериментальної роботи щодо формування музично-виконавської комунікативності, що реалізується шляхом проведення сукупності таких експериментально-вимірювальних заходів, як підбір, розроблення, модифікація та інтегроване застосування педагогічно-вимірювального інструментарію для встановлення та констатації рівнів сформованості в респондентів кожного із структурних компонентів, а також музично-виконавської комунікативності загалом.
Серед найбільш дієвих експериментально-вимірювальних методів відзначимо методи педагогічного спостереження, експертного оцінювання, індивідуального вербального опитування та інтерв’ювання студентів, письмового та усного музично-теоретичного аналізу засобів музичної виразності, аналізу результатів поточної та підсумкової атестації, аналізу результатів модульного та підсумкового контролю, аналізу результатів музичних фестивалів та конкурсів; модифіковані методики О. Хоружої - «Діагностика вияву екзистенційної сутності у духовній та раціональній діяльності студентів», «Самоаналіз здатності до практичного володіння інформаційно-комунікаційними технологіями», «Діагностично-опитувальна методика вияву фахової спрямованості студентів факультетів мистецтв на інструментально-виконавську діяльність».
У статті представлено й проаналізовано статистичні результати проведеної педагогічної діагностики, які засвідчують переважання низького (початкового) рівня сформованості музично-виконавської комунікативності над професійним (високим) і достатнім (середнім) рівнями, що обумовлює важливість подальших педагогічних заходів з упровадження розробленого методичного інструментарію.
Завантаження
Посилання
- Волошина В. В., Долинська Л. В., Ставицька С. О., Темрук О. В. Загальна психологія: практикум. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ : «Каравела», 2010. 279 с.
- Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методичні поради молодим науковцям. Київ-Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. 278 с.
- Зайцева А. В. Художньо-комунікативна культура майбутнього вчителя музичного мистецтва : теорія, методологія, методичні аспекти : монографія. Київ : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова. 2017. 255 с.
- Злотник О. Й. Комунікативний простір музичного мистецтва України кінця ХХ – початку ХХІ століття: автореферат дисертації кандидата мистецтвознавства 26.00.01 – теорія та історія культури. НАКККіМ. Київ, 2019. 254 с. URL: https://elib.nakkkim.edu.ua/bitstream/handle/123456789/2289/Zlotnyk-disser.pdf?sequence=1
- Козир А. В., Федоришин В. І. Вступ до акмеології мистецької освіти. Навчально-методичний посібник. Київ : видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова. 2012, 263 с.
- Хоружа О. В. Методичні засади формування етнопедагогічного мислення майбутнього вчителя музики: дис. канд. пед. наук. Спец. 13. 00. 02. «Теорія та методика музичного навчання». Київ, 2010. 255 с.
- Martin Buber. Werke. Erster Band. Schriften zur Philosophie. Verlag: Kösel/Lambert Schneider, München/Heidelberg, 1962. 262 р.
- Chang, B.G., Butchar, G.C. Introduction. In: Philosophy of Communication. Cambridge, MA, London: The MIT Press, 2012. 419 р.
- Freud, S. A General Introduction to Psychoanalysis by Prof. Sigmund Freud. Boni and Liveright; First American Edition (January 1, 1920). 406 p.
- Hull, C. L. Essentials of Behavior. Institute of Human Relations, 1951. 145 p.
- Jaspers, K.T. Philosophy of Existence (Works in Continental Philosophy). University of Pennsylvania Press, 1971. 128 p.
- Längle, A. Lehrbuch zur Existenzanalyse: Grundlagen. Kindle Edition, 2013. 249 p.