Опубліковано 27-12-2024
Ключові слова
- музичний менеджмент; музичний продукт; музичний маркетинг; PR технології; просування музичного виконавця
Авторське право (c) 2024 Ольга Хижна, Олександр Бордюк, Наталія Попович
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Як цитувати
Анотація
Статтю присвячено питанням становлення та розвитку музичного менеджменту в Україні. Досліджено, що музичний менеджмент є ключовою складовою індустрії, яка відповідає за координацію всіх етапів – від створення музики до її сприйняття аудиторією. Проаналізовано визначення поняття «музичний менеджер», розглянуто його функції, вказані критерії оцінки ефективності роботи. Визначено, що музичний менеджмент – це динамічна сфера, де постійно з’являються нові інструменти та тенденції, тому важливо бути в курсі останніх змін і адаптуватися до них; правила, що діяли протягом тривалого часу у сфері музичного мистецтва, вже не відповідають вимогам нової цифрової ери. Визначено, що сучасні тренди музичного менеджменту охоплюють такі ключові напрями: стратегії цифрового маркетингу, брендинг та імідж, аналіз даних та аналітика, інтеграція з іншими медіа, захист авторських прав та юридичні аспекти, глобалізація й міжнародний розвиток, фан-менеджмент. Доведено, щоб донести творчість до аудиторії, виділитися в умовах жорсткої конкуренції, організовувати концерти та гастрольні тури, записувати альбоми, необхідно посилити управлінські процеси в музичному мистецтві. Ці процеси можуть реалізувати лише досвідчені менеджери, які спеціалізуються на музичній індустрії, мають глибокі знання в мистецький галузі та у галузі шоу-бізнесу, володіють сценічним мистецтвом, проводять маркетингові дослідження, позиціонують і просувають музичний продукт, а також мають хороший смак і сильну інтуїцію. Названо відомі українські агентства, які спеціалізуються на музичному менеджменті. Відзначено, що маркетингові технології відіграють ключову роль у популяризації та продажу будь-якого музичного продукту в сучасному світі. Виокремлені головні характеристики музичного маркетингу. Досліджено поняття «просування музичного виконавця». Проаналізовано фактори, що впливають на ефективність просування. Доведено, що розвиток професійного менеджменту в музиці у всіх його аспектах є необхідною умовою для продуктивного існування сучасного українського музичного мистецтва.
Завантаження
Посилання
- Вільний тлумачний словник (2013-2018). Новітній онлайновий словник української мови (2013-2018).
- Дослідження музичного ринку України та його зовнішньоекономічних перспектив: Звіт за результатами дослідження (2020). Київ: Soundbuzz; Український культурний фонд, URL: https://soundbuzz.com.ua/images/research/ Study of the Music Market of Ukraine 2020.pdf.
- Катліп С (2000). Паблик рилейшнз: теорія та практика. Київ, 2000. 624 с.
- Кольбер Ф., Нантель Ж., Річ Дж. Д. (2004) Маркетинг у сфері культури та мистецтв / перекл. з англ. Яринича С., за наук. ред Безгіна І. Львів: Кальварія, 2004. 361 с.
- Лєвіт Д. (2023) Pr-технології в арт-культурному просторі: взаємодія між Pr-стратегіями та просуванням артиста-вокаліста. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2023. № 3. С. 206-211.
- Мойсеєв В. (2007) Паблік рілейшнз. Київ : Академвидав, 2007. 224 с.
- Обух Л. (2021) Менеджмент академічної музики в соціокультурному просторі України (кінець ХХ – початок ХХІ століть) : монографія. Івано-Франківськ : Симфонія форте, 2021. 460 с.