wwww
№ 3 (2024)
Концептуальні засади мистецької освіти

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ КЕРІВНИКА КАФЕДРИ МИСТЕЦЬКОГО СПРЯМУВАННЯ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО ВИКОНАННЯ ОРГАНІЗАТОРСЬКОЇ ФУНКЦІЇ

Наталія Овчаренко
Біографія

Опубліковано 27-12-2024

Ключові слова

  • готовність; керівник закладу освіти; професійна підготовка; професійна готовність; професійна готовність керівника кафедри закладу вищої освіти до виконання організаторської функції.

Як цитувати

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ КЕРІВНИКА КАФЕДРИ МИСТЕЦЬКОГО СПРЯМУВАННЯ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО ВИКОНАННЯ ОРГАНІЗАТОРСЬКОЇ ФУНКЦІЇ. (2024). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 3. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2024(3)-03

Анотація

Статтю присвячено вирішенню актуальної проблеми педагогічної науки – формуванню професійної готовності керівника кафедри мистецького спрямування закладу вищої освіти до виконання організаторської функції. З’ясовано, що існує нагальна потреба в підготовці керівних кадрів закладів вищої освіти, які дотримуються нової гуманістично спрямованої філософії освіти, які вміють стратегічно мислити, брати на себе відповідальність, самостійно діяти в умовах невизначеності, мають творче ставлення до діяльності, самоактуалізувати себе і колектив на постійне вдосконалення і творчий розвиток.

Мета статті полягала в обґрунтуванні теоретичних аспектів формування професійної готовності керівника кафедри мистецького спрямування закладу вищої освіти до виконання організаторської функції. Відповідно до мети та поставлених завдань визначено, що професійна готовність керівника кафедри закладу вищої освіти до виконання організаторської функції є особистісно-професійним утворенням, результатом професійної підготовки керівника і складовою його професійної компетентності, системою організаторських цінностей, знань, умінь, здібностей, що проявляють себе в здатності виконувати організаторську діяльність у колективі.

З’ясовано, що специфіка організаційної функції завідувача кафедри мистецького спрямування закладу вищої освіти полягає в досягненні високої ефективності освітньої, наукової, методичної, організаційної роботи кафедри в поєднанні з організацією мистецько-творчої діяльності; розподілі праці між членами кафедри для досягнення поставлених цілей та реалізації планів; спрямовуванні, інструктажі й контролі діяльності членів колективу; забезпеченні позитивної комунікації в роботі кафедри й освітньому процесі; створенні творчої атмосфери.

Доведено, що формування професійної готовності керівника кафедри мистецького спрямування закладу вищої освіти до виконання організаторської функції буде проходити більш ефективно при забезпеченні в закладі освіти наступних педагогічних умов: стимулювання позитивної мотивації керівника кафедри мистецького спрямування закладу вищої освіти до підвищення рівня організаційної культури; створення інформаційно-освітнього середовища в закладі вищої освіти для професійної підготовки керівника кафедри до організаторської діяльності; використання інноваційних комунікативних технологій, тренінгів, спрямованих на самовдосконалення, саморозвиток керівника кафедри мистецького спрямування закладу вищої освіти для виконання організаторської функції.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Бобир В. Г. Професійний розвиток керівника дошкільного навчального закладу. Науковий вісник Університету менеджменту освіти. Педагогіка. 2016. № 2. URL: https://umo.edu.ua/images/content/institutes/imp/vydannya/visnyk_umo/pedagogika/2_2016/ Бобир.pdf
  2. Гавриш І. В. Теоретико-методологічні основи формування готовності майбутніх учителів до інноваційної професійної діяльності : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Харківський національний університет ім. Г. Сковороди. Харків, 2006. 579 с.
  3. Гладкова В. М. Управлінська діяльність керівника закладу освіти в умовах невизначеності. Імідж сучасного педагога. 2023. № 5 (212). С. 38–46.
  4. Жихорська О. Формування професійної компетентності навчально-допоміжного персоналу закладу вищої освіти в умовах інтеграції неформальної та інформальної освіти. Соціальна робота та соціальна освіта. 2020.№ 1(4). С. 19–30. URL: https://library.udpu.edu.ua/library_files/soc_robota_soc_osvita/2020_4/5.pdf
  5. Клопов Р. В. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання і спорту із застосуванням інформаційних технологій : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2013. 41 с
  6. Линенко А. Ф. Теорія і практика формирмування готовності студентів педагогічних вузів до професійної діяльності : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ, 1996. 378 с.
  7. Матохнюк Л., Потапова О. Психологічна готовність керівників закладів загальної середньої освіти до управлінської діяльності. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія». 2023. №. 4. С. 86–92.
  8. Мартинець Л. А. Управлінська діяльність керівника навчального закладу : навч. посібник. Вінниця, 2018. 196 с.
  9. Овчаренко Н. А. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до вокально-педагогічної діяльності : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Криворізький державний педагогічний університет. Кривий Ріг, 2016. 547 с.
  10. Овчарук О. В. Інновація як стратегія розвитку сучасної культурно-мистецької освіти. Культура України. 2013. Вип. 42. С. 42-49.
  11. Операційний план реалізації у 2022—2024 роках Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022—2032 роки.
  12. URL:https://mon.gov.ua/staticobjects/mon/sites/1/news/2022/04/15/VO.plan.20222032/Operatsiynyy.plan.SRVO-23.02.22.pdf
  13. Пехота О. М. Індивідуалізація професійно-педагогічної підготовки вчителя: дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Киев, 1997. 430 с.
  14. Рибалко Л. С., Черновол-Ткаченко Р. І., Яцинік А. В. Теоретичні питання розвитку організаційної культури керівників дошкільних навчальних закладів у системі післядипломної освіти : монографія. Харків : Основа. 2015. 112 с.
  15. Романова Г. М. Проєктування інформаційно-освітнього середовища закладу освіти. 2023. URL: http://surl.li/uludus
  16. Сисоєва С. О. Загальні поняття дослідження поняття освіти як процесу і результату. Освітологія: витоки наукового напряму : монографія / за ред. В. О. Огнев’юка ; авт. кол.: В. О. Огнев’юк, С. О. Сисоєва, Л. Л. Хоружа, І. В. Соколова та ін. Київ : ВП «Едельвейс», 2012. С. 217–263.
  17. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки від 14 квітня 2022 року. URL: https://mon.gov.ua/osvita-2/vishcha-osvita-ta-osvita-doroslikh/strategiya-rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-na-2022-2032-roki
  18. Тимошко Г. М. Організаційна культура керівника загальноосвітнього навчального закладу: теорія та практика : Монографія. Київ : Видво, 2014. 710 с.