Статті
РОЛЬ МУЗИЧНОГО ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО ВИКОНАВСТВА У СОЦІАЛЬНІЙ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
Опубліковано 22-09-2025
Ключові слова
- музичне інструментальне виконавство,
- музичне мистецтво,
- інструментальні музичні твори,
- молодший шкільний вік
Як цитувати
РОЛЬ МУЗИЧНОГО ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО ВИКОНАВСТВА У СОЦІАЛЬНІЙ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. (2025). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 2(5), 142-149. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2025(5-2)-34
Анотація
У статті висвітлено роль музичного мистецтва в соціальній адаптації молодших школярів, особливості підготовки дітей до інструментального виконавства, формування естетичної компетентності дітей молодшого шкільного віку засобами музичного мистецтва, залучення їх до музики та виконавської та творчої діяльності. Метою статті є висвітлення ролі музичного інструментального виконавства у соціальній адаптації дітей молодшого шкільного віку. Підкреслено, що особливу роль в процесі загальнокультурного розвитку дітей відіграє мистецтво як невід'ємна складова культури народу, як спосіб образного освоєння оточуючого світу, як складова духовного життя людини і суспільства. У зв'язку з цим зростає вагомість розробки питань використання мистецтва, зокрема, музичного, яке в образно-звуковій формі відображає та узагальнює досвід емоційного ставлення особистості до життя. Систематичної і цілеспрямованої роботи з формування та вдосконаленню досвіду естетичного відношення потребує кожна особистість незалежно від віку, професійної спрямованості, орієнтації. Особливо важливою вона є для школярів молодшого шкільного віку, найбільш сприятливого періоду розвитку музичних здібностей, коли закладаються основи духовності, свідомості, естетичних та моральних якостей, загальної та художньої культури. Авторами висвітлюється педагогічний потенціал музичного інструментального виконавства, роль інструментальних музичних творів в пробудженні в дітей інтересу до мистецтва, формування естетичних ідеалів, розуміння і сприймання творів мистецтва, розвиток естетичного почуття і смаку, відповідальності за збереження культурних здобутків суспільства, цілісне світосприймання; духовне та інтелектуальне становлення дітей молодшого шкільного віку в процесі виконання інструментальних музичних творів, залучення дітей до світових цінностей та Європейської музичної культури.Завантаження
Дані завантажень поки не доступні.
Посилання
- Hurevych R. S., Kademiia M. Yu., Shevchenko L. S. Interaktyvni tekhnolohii navchannia u vyshchomu pedahohichnomu navchalnomu zakladi [Interactive Learning Technologies in a Higher Pedagogical Educational Institution]: navchalnyi posibnyk. Vinnytsia: TOV firma «Planer, 2013. 309 s.
- Koval T. V. Vykhovannia molodshykh shkoliariv zasobamy ukrainskoi narodnoi pisni v umovakh Novoi ukrainskoi shkoly [Education of Younger Schoolchildren Using Ukrainian Folk Songs in the Conditions of the New Ukrainian School]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk: mizhvuzovskyi zbirnyk naukovykh prats molodykh vchenykh Drohobytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka [redaktory-uporiadnyky M. Pantiuk, A. Dushnyi, I. Zymomria]. Drohobych: Vydavnychyi dim «Helvetyka», 2020. Vyp. 27. Tom 3. S. 107-112.
- Zuziak T. P. Stanovlennia y rozvytok pedahohichnoi osvity na Podilli (kinets XVIII- pochatok XXst.) [The formation and development of pedagogical education in Podillia (late 18th - early 20th centuries)] : monohrafiia. Vinnytsia: Nilan-LTD, 2017. 452 s.
- Malov S. V. Formuvannia estetychnoi kompetentnosti ditei molodshoho shkilnoho viku: metodychnyi posibnyk [Formation of aesthetic competence of primary school children: a methodological manual]. Vinnytsia. Vyd-vo «Tvory», 2024. 120 s. ISBN 978-617-558-183-4
- Marushchak O.V., Zuziak T.P., Solovei V.V., Kizym S.S. Synerhiia tsyfrovykh tekhnolohii ta zasobiv natsionalnoho ornamentu u formuvanni estetychnykh uiavlen fakhivtsiv kultury i mystetstva. [Synergy of digital technologies and means of national ornament in the formation of aesthetic ideas of culture and art specialists]. Aktualni pytannia u suchasnii nautsi. 2023. Vyp. 9 (15). S. 774.
- Todosiienko N. L., Koval T. V., Hrab O. D. Art pedahohika v konteksti nastupnosti doshkilnoi ta pochatkovoi osvity: perspektyvy ta tvorchyi potentsial [Art pedagogy in the context of preschool and primary education: perspectives and creative potential]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia : Pedahohika i psykholohiia. Vinnytsia, 2024. Vyp. 76. S. 19-27. https://vspu.net/nzped/index.php/nzped https://doi.org/10.31.652/2415-7872-76-19-2703.pdf.
- Brovchak, L. S., Starovoit, L. V., Likhitska, L. M., Todosiienko, N. L., & Shvets, I. B. (2024). Integrating music, drama and visual arts in extracurricular programs: enhancing psychological development in early school-aged children. Sapienza: International Journal of Interdisciplinary Studies, 5(3), e24052. https://doi.org/10.51798/sijis.v5i3.79]
- Lazarenko, N., Kolomiiets, A., & Kolesnik, K. (2022). Peculiarities of Organization of Group Interaction of Preschool Children in the Process of Game-Experimentation. Preschool Education: Global Trends, 2. Retrieved from https://preschool-journal.com/index.php/journal/article/view/16
- Liudmyla Brovchak, Lesia Starovoit, Larysa Likhitska, Nataliya Todosiyenko, Yuliya Yakymenko. Influence of art on the creative development of children. Received 01.11.2023, Revised 26.12.2023, Accepted 28.02.2024 https://doi.org/10.54919/physics/55.2024.52br9