Том 2 № 5 (2025)
Статті

ОСОБЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З УЧНЯМИ РІЗНИХ ВІКОВИХ КАТЕГОРІЙ У ХОРЕОГРАФІЧНОМУ ГУРТКУ

Олена Теплова
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м.Вінниця, Україна
Микола Сушицький
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м.Вінниця, Україна
Ілона Науменко
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м.Вінниця, Україна

Опубліковано 22-09-2025

Ключові слова

  • педагогічна робота,
  • хореографічна підготовка,
  • педагогічні умови,
  • індивідуальні методи роботи з учнями різних вікових категорій у хореографічному гуртку,
  • методичне забезпечення,
  • творча діяльність
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

ОСОБЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З УЧНЯМИ РІЗНИХ ВІКОВИХ КАТЕГОРІЙ У ХОРЕОГРАФІЧНОМУ ГУРТКУ. (2025). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 2(5), 136-141. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2025(5-2)-33

Анотація

У статті розкрито й проаналізовано доцільність педагогічних умов та методик індивідуального підходу в роботі з учнями різних вікових категорій у хореографічному гуртку. Розглянуті вікові особливості учнів в контексті їхньої підготовки у хореографічному гуртку. Здійснено аналіз сучасних наукових підходів у хореографічній практиці в контексті дослідження сутності, джерел та особливостей методики хореографічної підготовки учнів різних вікових категорій у хореографічному гуртку. Проаналізовано й вивчено різні аспекти проблеми творчих здібностей учнів різних вікових категорій включно з їхніми складовими: природними особливостями, компонентними характеристиками формування й розвитку означеної якості, методикою й засобами навчання у специфічних видах творчості учнів у дослідженнях вітчизняних та зарубіжних вчених минулого та сучасності. Зазначено, що процес оновлення освітянських терен в галузі мистецької, зокрема хореографічної педагогіки вимагає нових методично ефективних підходів до розробки актуальних питань формування готовності учнів до творчої самореалізації. Визначено мету педагогічного керівництва хореографічною підготовкою учнів у хореографічному гуртку — формування в учнів готовності до творчої самореалізації, креативного підходу до хореографічного проєктного стандарту. Доведено, що хореографічна підготовка учнів різних вікових категорій у хореографічному гуртку передбачає індивідуальний досвід особистості в системі суміжних мистецтв: музичного, театрального, художньо-декоративного. Визначено, що навчально-виховна мета залучення учнів різних вікових категорій до хореографічної діяльності передбачає розвиток їхнього творчого мислення: створення неординарних підходів до розв'язання проблемних ситуативних моментів власної творчої діяльності, спрямованих на досягнення більш ефективних результатів втілення в дію хореографічних завдань.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Kovalenko A. Theory and methods of choreography. Kyiv, 2014. 240 p.
  2. Kondratenko, L. Creativity and choreography: pedagogical aspects. Kyiv: IVC «Vinichenko», 2008. 120 p.
  3. Kuzmina, Ya. Development of creative activity of the child in the process of studying choreography: methods, theory, practice. Kyiv: Shkilnyi svit, 2013. 180 p.
  4. Martynenko O. Theory and methods of working with children's choreographic collective (preschool age). Textbook for students of the direction of training 6.020202 Choreography*. Berdyansk. Publisher BDPU.2014.301 p.
  5. Art in personality development: monograph [author: N. G. Nychkalo et al.]. APN of Ukraine, Inst. of Pedagogy and Psychology of Prof. Education APN of Ukraine. Chernivtsi: Zelena Bukovina, 2006. 223 p.
  6. Mozgaleva N.G., Baranovskaya I.G. Ukrainian traditions as a means of educating preschool children. Scientific notes of the Volodymyr Vinnychenko Kirovohrad State Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences. 2017. Issue 152. Pp. 20-24.
  7. Teplova O. Yu. Creative self-realization of a music teacher in the context of aesthetic education of schoolchildren in extracurricular musical and performing activities. Bulletin of the Luhansk National Taras Shevchenko Pedagogical University: Collection of Scientific Works. Issue No. 4 (143). Luhansk: LNPU, 2008. Pp. 271-277.
  8. Teplova O. Pedagogical guidelines for the formation of the readiness of a future teacher of musical art for creative self-realization. Professional education: problems and prospects. Kyiv: IPTO NAPS of Ukraine, Issue 11. 2016. P.112.
  9. Teplova O., Kulyk D., Matsyuk O. Pedagogical foundations of the development of creativity of younger schoolchildren in a choreographic ensemble. Scientific journal of the National Polytechnic University named after M.P. Dragomanov. Series 14. Theory and methods of art education. Kyiv. 2023. P.177-184.
  10. Chizhevska, V.P. Choreography in the system of aesthetic education of preschool children. Scientific journal «Culture, Art, Education» No. 5. 2015. P. 94-98.