Том 2 № 5 (2025)
Статті

МИСТЕЦТВО УПРАВЛІННЯ ЧАСОМ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ У РОБОТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Інна Карук
докторка філософії (Phd), старша викладачка кафедри дошкільної освіти Вінницький державний педагогічний університетімені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна
Тетяна Коваль
кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри мистецьких дисциплін дошкільної та початкової освіти Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна
Катерина Колеснік
докторка філософії (Phd), доцентка кафедри дошкільної освіти Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна
Тетяна Кривошея
кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри дошкільної освіти Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна

Опубліковано 22-09-2025

Ключові слова

  • управління часом,
  • тайм-менеджмент,
  • принципи управління часом,
  • інструменти тайм-менеджменту,
  • керівник закладу освіти

Як цитувати

МИСТЕЦТВО УПРАВЛІННЯ ЧАСОМ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ У РОБОТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ. (2025). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 2(5), 105-111. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2025(5-2)-29

Анотація

У статті розглядається важливість мистецтва управління часом як ефективного інструменту в роботі керівника закладу освіти. Проаналізовано сучасні стратегії планування, делегування та пріоритезації завдань, які допомагають керівникам раціонально використовувати робочий час. На думку авторів, важливою передумовою ефективної діяльності закладу освіту є використання його керівником інструментів тайм-менеджменту та врахування специфіки виконуваних робіт. Визначено сутність поняття «тайм-менеджменту» як певної системи дій для ефективного планування часу. Описано значення оптимізації використання часу для виконання завдань з одночасним зменшенням стресу серед працівників. Проаналізовано основні дослідження науковців про тайм-менеджмент як один із необхідних інструментів для підвищення ефективності в роботі та в повсякденному житті. На основі аналізу наукових праць визначено основні принципи управління часом (планування, пріоритеризація, структурування), описано три навички особистості, які допоможуть в управлінні власним часом (усвідомленість, організованість, гнучкість та адаптивність) та зазначено основні поради для володіння тайм-менеджментом. Наведено приклади найефективніших методик тайм-менеджменту: Матриця Ейзенхауера або «Матриця термінових та важливих завдань», Метод Pomodoro, Принцип Парето. У статті визначено переваги майстерності в тайм-менеджменті для керівника та працівників закладу освіти: уміння правильно формулювати власні цілі та завдання; уміння поєднувати роботу та відпочинок, що позитивно впливає на здоров'я та самопочуття; уміння виділяти час для розвитку професійних навичок та самовдосконалення. Застосування ефективних стратегій управління часом дозволить досягати бажаних результатів, знижувати рівень стресу та підтримувати гармонію між професійним і особистим життям. Саме інтеграція технологій тайм-менеджменту в роботу сучасного керівника дозволяє досягти ефективних результатів не тільки у власній професійній діяльності, але й в освітньому процесі закладу.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Braian Treisi. Zroby tse zaraz. 21 chudovyi sposib zrobyty bilshe za menshyi chas / per. z anhl. Iryna Saviuk. Kharkiv : Knyzhkovyi klub «Klub Simeinoho Dozvillia», 2016. 112 s.
  2. Ivasechko O.B. Taim-menedzhment u systemi metodychnoi roboty zakladu doshkilnoi osvity. Navchalno-metodychnyi posibnyk. Kam'ianets-Podilskyi, 2019. 87 s.
  3. Prychepa I. V., Solomoniuk I. L., Lesko T. V. Taim-menedzhment yak diievyi instrument efektyvnoho vykorys-tannia chasu uspishnoho menedzhera za suchasnykh umov. Efektyvna ekonomika. 2018. № 12. URL: http: www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6781 (data zvernennia: 14.01.2025). DOI: 10.32702/2307-2105-2018.12.104
  4. Prysiazhniuk L.A. Sekrety efektyvnoho upravlinnia: vid insaitiv do vtilennia idei. Elektronnyi resurs https://www.facebook.com/groups/996559947452888/posts/1143064369469111/
  5. Erich C. Dierdorff, Time Management Is About More Than Life Hacks, 2020p. https://hbr.org/2020/01/time-management-is-about-more-than-life-hacks
  6. Henry K. Using automated time management enablers to improve selfregulated learning. Active Learning in Higher Education. 2022. 23 (1): 3-15
  7. Here's The Real Reason Mark Zuckerberg Wears The Same T-Shirt Every Day [Електронний ресурс]. Режим доступу https://www.businessinsider.com/mark-zuckerberg-same-t-shirt-2014-11?r=US&IR=T
  8. Stakhova I., Kushnir A., Franchuk N., Kolesnik K., Lyubcha, L., Vatso M. Enhancing the Digital Competence of Prospective Primary School Teachers through Utilizing Kahoot! International Electronic Journal of Elementary Education This link is disabled. 2024, 16(4), pp. 467-478.
  9. Franchuk N., Karuk I., Imber V., Komarivska N., Kazmirchuk N., Koval T. Developing future primary school teachers' communication through pedagogy of partnership. Journal of Education and Learning (EduLearn). Vol. 18, No. 3, August 2024, pp. 607-615. DOI: https://doi.org/10.11591/edulearn.v18i3.21668