Том 1 № 5 (2025)
Статті

МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ІНТЕРПРЕТАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ В ПРОЦЕСІ ВОКАЛЬНОГО НАВЧАННЯ

Сін Лу
Біографія
Ольга Щолокова
Біографія

Опубліковано 15-05-2025

Ключові слова

  • інтерпретаційна культура, музичне виконавство, вокальне навчання, виконавська майстерність, методика вокального навчання, майбутні вчителі музичного мистецтва, фахова підготовка

Як цитувати

МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ІНТЕРПРЕТАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ В ПРОЦЕСІ ВОКАЛЬНОГО НАВЧАННЯ. (2025). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 1(5), 62-69. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2025(5-1)-07

Анотація

У статті розглядаються питання інтерпретації музичних творів у процесі вокального навчання майбутніх вчителів музичного мистецтва. Подано власне розуміння поняття «інтерпретаційна культура». Доводиться, що з точки зору інтерпретаційної культури  вищим мотиваційним стимулом студентів-вокалістів має бути прагнення до художнього результату від виробленого самобутньо-індивідуального і емоційно наповненого семантичного типу інтонування. На основі узагальнення наукових досліджень з питань інтерпретації в галузі музичного мистецтва проаналізовано специфіку роботи з майбутніми вчителями  на заняттях у класі вокалу. Визначено, що головним напрямком музично-пізнавальної діяльності студентів у процесі вокального навчання є розвиток їх художнього мислення.  Підкреслюється, що для формування інтерпретаційної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва  доцільно використовувати не тільки методи, які історично склалися у практиці вокального навчання, а й новітні прийоми. У сукупності вони сприяють поглибленню художньо-інтерпретаційних умінь майбутнього вчителя музичного мистецтва і збагаченню їх професійної компетентності.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Антонюк В. (2017) Вокальна педагогіка (сольний спів): підручник / НМАУ ім. П. І. Чайковського. 3-тє вид. К., 218 с.
  2. Василевська-Скупа Л. П. (2014) Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва. Монографія, Вінниця, 225 с.
  3. Демір М. І. (2015) Педагогічні умови формування інтерпретаційної культури майбутніх учителів музики / Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. № 9. С. 12-18
  4. Крицький В. (1998) Формування уміння художньої інтерпретації у студентів музичних факультетів педагогічних вузів. Наукові записки Ніжинського державного педагогічного інституту ім. М. В. Гоголя. С. 5 – 9.
  5. Москаленко В.(1994) Творческий аспект музыкальной интерпретации (к проблеме анализа)юК. : Изд-во Киев. гос. конс., 157 с.
  6. Падалка Г. М. (2008) Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) К.: 274 с.
  7. Пляченко Т. (2005)Методика викладання вокалу. Навчальний посібник. Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 79 с.
  8. Рудницька О. (1998) Основи викладання мистецьких дисциплін. К. АПН України, 183 с.
  9. Тоцька Л. (2007) Сучасні тенденції розвитку вокальної підготовки майбутніх учителів музики / Наук. часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Теорія і методика мистецької освіти: зб. наук. пр. К.: Вип. 5 (10). С. 75-78.
  10. Щолокова О. (2014). Теоретико-методичні засади культурологічної освіченості педагога-музиканта. Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття: мат-ли Міжнарод. наук.-практ. конф. (м. Київ) / МОН України, К. ун-т ім. Б. Грінченка. С. 96–104.