Опубліковано 18-12-2023
Ключові слова
- академічна доброчесність, академічний обман, етичні якості, кодекс честі студента, музичне мистецтво, прояви академічної нечесності, плагіат
Авторське право (c) 2024 Anna Kyfenko, Dana Sopova
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Як цитувати
Анотація
У статті розглянуто роль академічної доброчесності в контексті університетської освіти та підготовки майбутніх фахівців у галузі музичного мистецтва. Авторами розкрито сутність поняття академічної доброчесності та його значення для формування компетентних студентів і музикантів. Проаналізовано ставлення до плагіату студентів, які навчаються за спеціальністю «Музичне мистецтво». У статті зазначено збільшення випадків порушень принципів академічної доброчесності в освітній діяльності українських закладів вищої освіти. Авторами висвітлено європейський досвід у формуванні етичної компетентності майбутніх фахівців у сфері музичного мистецтва як приклад для подолання проблем академічної нечесності, таких як списування, плагіат і нелегітимне отримання оцінок.
Академічна доброчесність, визначена як високий ступінь чесності та етичності в навчальному процесі, стає важливою складовою підготовки фахівців спеціальності «Музичне мистецтво». Сучасний етап становлення вищої музичної освіти визначає важливість цінностей, які керують студентами на шляху до майстерності в мистецтві.
Академічна доброчесність виступає не лише як норма поведінки, але й як механізм формування високих стандартів та відповідальності. Студенти мистецьких спеціальностей, дотримуючись принципів академічної доброчесності, не лише демонструють свою гідність, але й підтримують етичні стандарти в мистецькому середовищі. Доведено, що академічна доброчесність – це сукупність правил, що визначені законодавством та морально-етичних принципів, яких потрібно дотримуватись усім учасникам освітнього процесу. Доведено, що академічна доброчесність є морально-етичною категорією, що ґрунтується на усталених нормах та правилах поведінки вченого, які гарантують свободу при виконанні навчально-дослідницьких завдань студентів мистецьких спеціальностей.
Завантаження
Посилання
- Аліксійчук O. С., Федорчук В. В. (2018) Проєктна діяльність студентів у процесі опанування навчальної дисципліни «Шкільний курс світової художньої культури та методика його викладання». Кам’янець-Подільський, С. 31.
- Бех I. (1998) Особистісно-зорієнтоване виховання. Науково-методичний посібник. Київ, ІЗМН, С. 204.
- Дичківська I. M. (2004) Інноваційні педагогічні технології: навчальний посібник. Київ, Академвидав, С. 68.
- Кремінь, В. Г. (2008) Енциклопедія освіти. Академія педагогічних наук України. Київ, Юрінком Інтер, 1040 с.
- Лопушинська Г. В. (2020). Метод проектів в контексті сучасної освіти. Директор школи, № 18. С. 30.
- Таран З. В. (2020). Трансформація ролі педагога в управлінні творчими та практико-орієнтованими проєктами. Відкритий урок, № 5-6. С. 199.
- Shulyk M., Shulha, N.,Oblovatska, N., Andrusiak, H.,Pobiianska, N. State policy and legal provision of socially hazardous diseases in Ukraine: the case of HIV/AIDS analyzed from bioethical, medical, and legal perspectives. Amazonia Investiga. 2023. 12(65). Р.276-286. https://doi.org/10.34069/AI/2023.65.05.26
- State Guarantees of the Right to Housing for War Veterans: Substantive and Procedural Aspects. Andriy P. Cherneha, Zhanna V. Udovenko, Nataliia A. Sergiienko, Nataliia O. Oblovatska, Alyona O. Dotsenko. Cuestiones Políticas. Vol. 38 N Especial (1era parte 2020). Р. 223-247. https://doi.org/10.46398/cuestpol.38e.15