wwww
№ 1 (2023)
Мистецтво в соціокультурному континуумі

Стан підготовки фахівців мистецького спрямування в університетах Європейського Союзу та США до застосування музичної терапії в професійній діяльності

Руфіна Доброволска
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна
Біографія

Опубліковано 30-10-2023

Ключові слова

  • університетська освіта Європи та США, музичний терапевт, мистецька підготовка, здоров’язбережувальні технології, музикотерапія

Як цитувати

Стан підготовки фахівців мистецького спрямування в університетах Європейського Союзу та США до застосування музичної терапії в професійній діяльності. (2023). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 1, 52-60. https://doi.org/10.31652/3041-1009-2023(1)-07

Анотація

Метою сучасної університетської освіти країн Європи та США є нав­чання, виховання, гармонійний розвиток та соціалізація високомора­ль­ної, духовно розвинутої особистості. яке відбувається з застосу­ван­ням здоров'язберігаючих технологій. Великого значення ця мета набу­ває саме в умовах освітнього простору, оскільки ним охоплено значну час­тину населення, яке характеризується відмінностями в ку­льтур­ному рі­вні, матеріальному статусі, віці. В університетській освіті збіль­шується чисельність студентів з особливими потребами. Розв’язанню визначе­них проблем сприяє використання музичної те­рапії в сучас­ному універ­ситетському просторі, для чого необхідно впроваджувати: висококвалі­фіковану підготовку кадрів з музичної терапії й освітні проекти та про­грами в університетах Європи та США.

Упродовж ХХ та ХХІ століть у країнах Європи та США музична тера­пія стала інтенсивно впроваджуватись в університетську освіту для акти­ві­зації освітньої та інтелектуальної діяльності, моделювання здо­ров’язбережувального навчального середовища, задоволення особ­ли­вих потреб студентської молоді в інклюзивній освіті, створення се­редо­вища STEAM-навчання.

На сьогодні науковцями України систематизовано лише окремі ас­пе­кти наукового знання щодо музичної терапії, яка впроваджується в зміст су­часної університетської освіти країн Європи та США. Так не уза­гальнено провідний міжнародний досвід з питань підготовки фа­хі­вців мистець­кого спрямування до застосування музичної терапії у про­фесій­ній дія­льності, не обґрунтовано систему заходів щодо залу­чення здобу­вачів освіти до цих занять, не систематизовано дані з особливос­тей змі­сту за­нять з засобами музичної терапії.

Наслідком використання музичної терапії в університетському сере­до­вищі повинна бути експресія почуттів і позитивні зміни поведінки суб’єктів освіти під час комунікації з оточуючими та рефлексії. Музи­чна терапія розв’язує питання спілкування, покращення мотивації, уваги, поведінки, поліпшення пам'яті і здатності до освіти, впливає на емо­ційну сферу особистості.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Кравцова Н. Є., Сізова Н. С., Белінська Т. В., Кравченко І. М. Педагогічні особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку музичної обдарованості майбутніх учителів музичного мистецтва. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Вип.35. Т. 3. Дрогобич, 2021. С. 56-63. https://doi.org/10.24919/2308-4863/35-3-44
  2. Слободиська О. А. Використання арт-терапевтичних технологій у підготовці майбутніх вчителів музичного мистецтва. «Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова». Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи». Київ, 2019. Вип. № 68. https://doi.org/10.31392/2311-5491/2019-68.41
  3. Federal Ministry of Labour, Social Affairs, Health and Consumer Protection. (n.d.). MusiktherapeutInnenliste [List of Music Therapists]. Retrieved October 11, 2019. http://www.musiktherapeutenliste.at
  4. Li K, Weng L, Wang X. The State of Music Therapy Studies in the Past 20 Years: A Bibliometric Analysis. Frontiers in Psychology. 2021 Vol. 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.697726
  5. Melissa Mercadal-Brotons, Patricia L. Sabbatella & María Teresa Del Moral Marcos Music therapy as a profession in Spain: Past, present and future. Approaches: An Interdisciplinary Journal of Music Therapy. 2017. Vol. 9 (1). P. 111-119. https://www.academia.edu/18657723/
  6. Music_therapy_as_a_profession_in_Spain_Past_present_and_future
  7. NYU Steinhardt. PhD, Music Education: For College and University Faculty. https://steinhardt.nyu.edu/degree/phd-music-education-college-and-university-faculty/curriculum
  8. NYU Steinhardt. DOCTOR OF PHILOSOPHY Music Education with a Specialization in Music Therapy. https://steinhardt.nyu.edu/degree/phd-music-education-specialization-music-therapy
  9. Phan Quoc, E., Riedl, H., Smetana, M. & Stegemann, T. Zur beruf­lichen Situation von Musiktherapeut.innen in Österreich: Ergebnisse einer Online­Umfrage [Music therapy in Austria: A national survey study on the professional situation of music therapists]. Musiktherapeutische Umschau. 2019. Vol. 40, № 3, S. 236–248. https://doi.org/10.13109/muum.2019.40.3.236.en
  10. Richard M. Graham The Education of the Music Therapist. College Music Symposium. 1974. Vol. 14 pp. 50-59.
  11. Sabbatella, P., & Mercadal-Brotons, M. Musicoterapia en España: Situación Profesional y Laboral. Actualización 2012. En M. Pérez Eizagirre (Coord.), Actas del IV Congreso Nacional de Musicoterapia. La Musicoterapia como profesión emergente en el nuevo contexto social. Madrid: Editorial Fundación Musicoterapia y Salud. 2014.
  12. Vicente Alejandro March Lujan Musicoterapia no Século XXI na Espanha: situação e desenvolvimento profissional, formativo e associative. ANO XXIII – NÚMERO 32 – EDIÇÃO COMEMORATIVA 25 ANOS – 2021 https://doi.org/10.51914/brjmt.32.2021.386