Стан підготовки фахівців мистецького спрямування в університетах Європейського Союзу та США до застосування музичної терапії в професійній діяльності
Опубліковано 30-10-2023
Ключові слова
- університетська освіта Європи та США, музичний терапевт, мистецька підготовка, здоров’язбережувальні технології, музикотерапія
Авторське право (c) 2023 Rufina Dobrovolska
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Як цитувати
Анотація
Метою сучасної університетської освіти країн Європи та США є навчання, виховання, гармонійний розвиток та соціалізація високоморальної, духовно розвинутої особистості. яке відбувається з застосуванням здоров'язберігаючих технологій. Великого значення ця мета набуває саме в умовах освітнього простору, оскільки ним охоплено значну частину населення, яке характеризується відмінностями в культурному рівні, матеріальному статусі, віці. В університетській освіті збільшується чисельність студентів з особливими потребами. Розв’язанню визначених проблем сприяє використання музичної терапії в сучасному університетському просторі, для чого необхідно впроваджувати: висококваліфіковану підготовку кадрів з музичної терапії й освітні проекти та програми в університетах Європи та США.
Упродовж ХХ та ХХІ століть у країнах Європи та США музична терапія стала інтенсивно впроваджуватись в університетську освіту для активізації освітньої та інтелектуальної діяльності, моделювання здоров’язбережувального навчального середовища, задоволення особливих потреб студентської молоді в інклюзивній освіті, створення середовища STEAM-навчання.
На сьогодні науковцями України систематизовано лише окремі аспекти наукового знання щодо музичної терапії, яка впроваджується в зміст сучасної університетської освіти країн Європи та США. Так не узагальнено провідний міжнародний досвід з питань підготовки фахівців мистецького спрямування до застосування музичної терапії у професійній діяльності, не обґрунтовано систему заходів щодо залучення здобувачів освіти до цих занять, не систематизовано дані з особливостей змісту занять з засобами музичної терапії.
Наслідком використання музичної терапії в університетському середовищі повинна бути експресія почуттів і позитивні зміни поведінки суб’єктів освіти під час комунікації з оточуючими та рефлексії. Музична терапія розв’язує питання спілкування, покращення мотивації, уваги, поведінки, поліпшення пам'яті і здатності до освіти, впливає на емоційну сферу особистості.
Завантаження
Посилання
- Кравцова Н. Є., Сізова Н. С., Белінська Т. В., Кравченко І. М. Педагогічні особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку музичної обдарованості майбутніх учителів музичного мистецтва. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Вип.35. Т. 3. Дрогобич, 2021. С. 56-63. https://doi.org/10.24919/2308-4863/35-3-44
- Слободиська О. А. Використання арт-терапевтичних технологій у підготовці майбутніх вчителів музичного мистецтва. «Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова». Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи». Київ, 2019. Вип. № 68. https://doi.org/10.31392/2311-5491/2019-68.41
- Federal Ministry of Labour, Social Affairs, Health and Consumer Protection. (n.d.). MusiktherapeutInnenliste [List of Music Therapists]. Retrieved October 11, 2019. http://www.musiktherapeutenliste.at
- Li K, Weng L, Wang X. The State of Music Therapy Studies in the Past 20 Years: A Bibliometric Analysis. Frontiers in Psychology. 2021 Vol. 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.697726
- Melissa Mercadal-Brotons, Patricia L. Sabbatella & María Teresa Del Moral Marcos Music therapy as a profession in Spain: Past, present and future. Approaches: An Interdisciplinary Journal of Music Therapy. 2017. Vol. 9 (1). P. 111-119. https://www.academia.edu/18657723/
- Music_therapy_as_a_profession_in_Spain_Past_present_and_future
- NYU Steinhardt. PhD, Music Education: For College and University Faculty. https://steinhardt.nyu.edu/degree/phd-music-education-college-and-university-faculty/curriculum
- NYU Steinhardt. DOCTOR OF PHILOSOPHY Music Education with a Specialization in Music Therapy. https://steinhardt.nyu.edu/degree/phd-music-education-specialization-music-therapy
- Phan Quoc, E., Riedl, H., Smetana, M. & Stegemann, T. Zur beruflichen Situation von Musiktherapeut.innen in Österreich: Ergebnisse einer OnlineUmfrage [Music therapy in Austria: A national survey study on the professional situation of music therapists]. Musiktherapeutische Umschau. 2019. Vol. 40, № 3, S. 236–248. https://doi.org/10.13109/muum.2019.40.3.236.en
- Richard M. Graham The Education of the Music Therapist. College Music Symposium. 1974. Vol. 14 pp. 50-59.
- Sabbatella, P., & Mercadal-Brotons, M. Musicoterapia en España: Situación Profesional y Laboral. Actualización 2012. En M. Pérez Eizagirre (Coord.), Actas del IV Congreso Nacional de Musicoterapia. La Musicoterapia como profesión emergente en el nuevo contexto social. Madrid: Editorial Fundación Musicoterapia y Salud. 2014.
- Vicente Alejandro March Lujan Musicoterapia no Século XXI na Espanha: situação e desenvolvimento profissional, formativo e associative. ANO XXIII – NÚMERO 32 – EDIÇÃO COMEMORATIVA 25 ANOS – 2021 https://doi.org/10.51914/brjmt.32.2021.386