Статті
ВОКАЛЬНА МЕТОДИКА ЕЛІЗАБЕТ ХОВАРТ «THE TEACHER’S VOCAL POWER METHOD TOOLKIT» В ПРОЄКЦІЇ НА ЕСТРАДНИЙ СПІВ: АНАЛІЗ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ГОЛОВНИХ ПІДХОДІВ В РОБОТІ НАД ВІБРАТО
Опубліковано 01-01-2025
Ключові слова
- вокальне мистецтво,
- естрадний вокал,
- сучасні вокальні техніки,
- Елізабет Ховард,
- діафрагмове вібрато
- метод сили голосу,
- авторські вправи ...Більше
Як цитувати
ВОКАЛЬНА МЕТОДИКА ЕЛІЗАБЕТ ХОВАРТ «THE TEACHER’S VOCAL POWER METHOD TOOLKIT» В ПРОЄКЦІЇ НА ЕСТРАДНИЙ СПІВ: АНАЛІЗ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ГОЛОВНИХ ПІДХОДІВ В РОБОТІ НАД ВІБРАТО. (2025). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 5, 124-129. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2025(5-1)-15
Анотація
У пошуках нових способів навчання українські педагоги у галузі естрадного вокалу залучають до власної практики методики відомих сучасних зарубіжних майстрів (Сет Ріггс, Джо Естілл, Кетрін Садолін, Шеріл Портер та ін.), а також створюють авторські методики (ImproviNation Ірини Цуканової). Окремої уваги заслуговує робота над вібрато, яке є важливим елементом у техніці вокаліста у будь - якому стилі. Наукова новизна дослідження обумовлена метою статті – визначити і систематизувати головні підходи Е. Ховард у роботі над вібрато та розкрити можливості використання її методики у класі естрадного вокалу. Методологія дослідження базується на історико - культурологічному і біографічному методах та методі виконавського аналізу. Е. Ховард створила методику «The Teacher’s Vocal Power Method Toolkit» на основі власного виконавського і педагогічного досвіду. В одному з розділів її праці викладено принципи роботи над вібрато. Е. Ховард вказує, що виконати вібрато можна трьома способами: за допомогою зв’язок, горла та діафрагми. Кожен з цих способів досліджений співачкою на основі аналізу досвіду виконавців багатьох стилів у різних музичних культурах. Низку вправ на діафрагмове вібрато Е. Ховард можна застосовувати у класі естрадного вокалу. Е. Ховард у створенні методики роботи над вібрато використала історико - культурологічний підхід та залучила метод компаративного аналізу. Знання історії та теоретичних основ вібрато допоможе викладачам вокалу і співакам зрозуміти сутність прийому та специфіку досягнення вібрато без шкоди для апарату вокаліста. Подальший ретельний аналіз методики Е. Ховард в різних галузях вокальної підготовки, її порівняння з методиками інших відомих педагогів - вокалістів, адаптація їх положень до вітчизняних умов виховання професійного співака є перспективними для розвитку української вокальної педагогіки.Завантаження
Дані завантажень поки не доступні.
Посилання
- Watanabe M. DigitalToolsinTraditionalWoodJoinery. DesignandCraftJournal, 2021.
- Zhukov D. Innovativetechnologiesinthepreservationoftraditionalcrafts. Lutck: LNTU, 2022.
- Kovalchuk M. Minimalisminmoderndesign: theinfluenceofJapanesetraditions. Lviv: LNU, 2019.
- Kravchuk V. TraditionalcraftsofJapan: historyandmodernity. Kyiv: ScientificOpinion, 2018.
- Kuzmenko I. Ecologicaldesign: newapproachesinarchitecture. Odesa: ONU PublishingHouse, 2021.
- Nakamura H. TheCraftoftheJapaneseCarpenter. Tokyo: TuttlePublishing, 2013.
- Nishi K. CraftsmanshipinJapaneseArchitecture. Tokyo:TuttlePublishing, 2012.
- Petrenko O. Japanesecarpentrytechniques: culturalcontext. Kharkiv: KhNUBAPublishingHouse, 2020.
- Sato K. Sashimono.TheArtofJapaneseJoinery. Tokyo: KodanshaInternational, 2005.
- Sugiura N. SustainableArchitectureThroughTraditionalJapaneseTechniques. ArchitecturalReview, 2018.
- Takahashi Y. ModernApplicationsofAncientJapaneseJoinery. Journal of ArchitecturalDesign, 2020.
- Fukuda T. JapaneseWoodJoineryinContemporaryDesign. ArchitecturalDigest, 2019.