№ 5 (2025)
Статті

МЕТОДОЛОГІЯ СИНЕРГЕТИЧНОГО ПІДХОДУ ЯК ОСНОВА СПІВАЦЬКОГО РОЗВИТКУ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТІВ МИСТЕЦТВ

Юйлун Чжао
Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, м. Київ, Україна
Біографія

Опубліковано 01-01-2025

Ключові слова

  • synergistic approach,
  • singing development,
  • students of art faculties,
  • methodological foundations,
  • principles,
  • paradigm
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

МЕТОДОЛОГІЯ СИНЕРГЕТИЧНОГО ПІДХОДУ ЯК ОСНОВА СПІВАЦЬКОГО РОЗВИТКУ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТІВ МИСТЕЦТВ. (2025). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 5, 56-61. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2025(5-1)-06

Анотація

У статті розкрито науково-теоретичні засади методології синергетичного підходу в контексті співацького розвитку студентів факультетів мистецтв. Автором сформульовано визначення поняття «співацький розвиток студентів факультетів мистецтв», а також теоретично обґрунтовано та визначено сутнісні характеристики, принципи та методологічні засади синергетичного підходу як основи розробки методики співацького розвитку студентів факультетів мистецтв, що забезпечує максимальну ефективність співацького розвитку в умовах постійної зміни соціальних та суспільних процесів, а також відповідність змісту професійної вокальної підготовки сучасним викликам. Представлені в статті сутнісні характеристики методології синергетичного підходу втілюють зосередженість на встановленні та конкретизації закономірних механізмів здатності складних систем до самоорганізації, на когнітивній активності щодо пізнання нових знань, а також на якісних варіативних перетвореннях складних систем від їх хаотичності до структурування та функціонують відповідно до мотиваційно-пізнавальних, інноваційно-ціннісних та полілогічно-комунікативних напрямків вокальної підготовки. Серед принципів синергетичного підходу як основи співацького розвитку студентів факультетів мистецтв – принцип відкритості, що регулює динаміку впливів зовнішнього середовища; принцип самоорганізації, що забезпечується здатністю системи до самоорганізації по відношенню до її складових; принцип атракторності та принцип біфуркації, що забезпечує нелінійність процесу співацького розвитку студентів факультетів мистецтв. Методологічні засади синергетичного підходу до проектування стратегічних векторів співацького розвитку ґрунтуються на використанні педагогічно спланованих і спонтанних педагогічних впливів, розбудові поліваріантних траєкторій співацького розвитку; методичному забезпеченні когерентності процесуальних компонентів співацького розвитку.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Vinenko V.G. Synergetics at school. Pedagogy. 1997. № 2. С.55 - 60.
  2. Vozniuk O.V. Synergetics of education: development, training, education. Synergetics: processes of self - organization of technical, technological and social systems: Materials of the First All - Ukrainian Scientific Conference. June 17 - 18, 2003, Zhytomyr. Zhytomyr, 2003. С. 51 - 55.
  3. Honcharenko S.U. Ukrainian Pedagogical Encyclopedic Dictionary. Rivne: Volynski oberehy. 2011. 552 с.
  4. Yevtodiuk A.V. Philosophy of Education and Synergetics - L'union faite a force. Philosophy of education of the XXI century: problems and prospects. Methodological seminar on November 22, 2000. Collection of scientific papers edited by V. Andrushchenko. Kyiv: Society “Knowledge of Ukraine”, 2000. С.175 - 180.
  5. Kremen V.G. Human - centeredness in the strategies of educational space. Kyiv: Pedagogical thought, 2009. 520 с.
  6. Kremen V.G., Ilyin V.V. Synergetics in education: the context of human - centeredness. Kyiv: Pedahohichna Dumka, 2012. 368 с.
  7. Luzik E.V. System - synergetic approach to the design of self - discovery activities of students in higher education institutions. Modernization of higher education in Ukraine and the world: ten years of scientific research: a collective monograph. Acad. of Pedagogical Sciences of Ukraine; Institute of Higher Education of Ukraine; edited by V.P. Andrushchenko, V.I. Lugovoy. Kharkiv: NUA Publishing House, 2009. С. 76 - 90.
  8. Lutai V.S. Development of modern philosophy of education on the basis of synergy. Higher education of Ukraine. № 1. 2009. С. 33 - 35.
  9. Nesterenko G.O. Synergistic dimension of personal self - realization in the conditions of society transformation: dissertation of Candidate of Philosophy: 09.00.03. Zaporizhzhia State University. Zaporizhzhia, 2002. 201с.
  10. Neshchadym M.I. Military education of Ukraine: history, theory, methodology, practice: Monograph. Kyiv: Kyiv University Publishing and Printing Center, 2003. 852 с.
  11. Salnyk I.V. Implementation of synergistic principles in the context of the functioning of the school physical experiment system. Scientific notes. Series: Problems of methods of physical, mathematical and technological education. Issue 5. С.146 - 152
  12. Tkachenko L.I. Synergistic approach in pedagogy: a new paradigm. Education and development of gifted personality: Science to practice. № 10. 2013. С. 18 - 21.
  13. Khoruzhyi S.G. System of consolidated regulation and supervision of financial institutions: thesis of Doctor of Economics: 08.00.08; University of Banking. Lviv, 2021. 39 с.
  14. Chaly O.V. Synergistic principles of education and science. Kyiv: Znannya, 2000. 24 с.