wwww
№ 1 (2023)
Концептуальні засади мистецької освіти

Історико-ретроспективний аналіз музично-естетичного виховання дітей у школах Люксембургу

Володимир Черкасов
Комунальний заклад вищої освіти «Академія культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради, м. Ужгород, Україна
Біографія

Опубліковано 30-10-2023

Ключові слова

  • Люксембург, уроки музики, дитячі садочки, початкова школа, середня школа, міжнародні школи, музичні школи

Як цитувати

Історико-ретроспективний аналіз музично-естетичного виховання дітей у школах Люксембургу. (2023). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 1, 7-12. https://doi.org/10.31652/3041-1009-2023(1)-01

Анотація

У статті презентовано організацію загальної музичної освіти в Люксембурзі. Схарактеризовано зміст загальної музичної освіти в дитячих садочках, закладі загальної середньої освіти. Досліджено проведення уроків музики та позакласної роботи з учнями середніх класів, зосереджено увагу на основних видах діяльності та розвитку в дітей музично-творчих здібностей.

Наголошується на багатонаціональності Люксембургу, в зв’язку з чим система національної освіти країни є багатомовною. У країні три офіційні мови – люксембурзька, французька та німецька. Важливо, що регулювання освітньою політикою знаходиться в компетентності декількох міністерств: Вища рада у справах національної освіти, Національна комісія з розробки про грам, Служба координації науково-освітніх та інноваційних технологій, Колегія інспекційних груп, Колегія директорів шкіл. Відзначено, що загальна музична освіта в Люксембурзі вважається культурним надбанням суспільства, основним напрямом розвитку дитини на основі цінностей національного й сві тового музичного мистецтва.

У статті наведено приклади музичних творів, які пропонують у шкільній програмою для розучування й виконання під час вокально-хорової роботи та в процесі слухання музики. Акцентовано увагу на діяльності міжнародних шкіл, де музиці відводиться чільне місце й робота вчителя зосереджується на розвитку індивідуальних творчих здібностей кожної дитини. Особливе місце в системі освіти Люксембургу займають музичні школи, де діти опановують гру на тому чи тому музичному інструменті та вивчають теорію, сольфеджіо та історію музики.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Eurostat Regional Yearbook (2007). Luxemburg: Office for Official Publications of the European Communities.
  2. Cherkasov, V., Oleksiuk, O., Bondarenko, L., Kosinska, N. & Maievska, A. Innovative Model of Communicative Practices. Journal of History Culture and Art Research Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi Vol. 8, No. 2, June 2019 8(2), 244–252 с. https://doi.org/10.7596/taksad.v8i2.2109
  3. Key Figures on Europe. (2008). Luxemburg: Office for Official Publications of the European Communities.
  4. Verfassung des Großherzogtums Luxemburg vom 9 Juli 1848 in der Fassung der Bekanntmachung vom 17. Oktober 1868. Ohlyad Velykoho Hertsohstva Lyuksemburh vid 9 lypnya 1848 r. v ohlyadi vyznanoho marshu 17 zhovtnya 1868 r. http://www.verfassungen.eu/lu/luxemb68.htm
  5. Music in Schools. https://eas-music.org/countries/luxembourg/music-in-schools/