Використання засобів комп’ютерного моделювання з метою підвищення інтересу учнів до вивчення фізики
Опубліковано 2024-10-17
Ключові слова
- комп’ютерне моделювання, комп’ютерна модель, вивчення фізики, пізнавальний інтерес, підвищення інтересу
Авторське право (c) 2024 Анатолій Сільвейстр, Микола Моклюк, Марія Копитко (Автор)
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Як цитувати
Анотація
У статті здійснено аналіз наукових досліджень з проблеми розвитку пізнавального інтересу: розглянуто сутність поняття «пізнавальний інтерес», описано особливості формування пізнавального інтересу учнів на заняттях з фізики.
Охарактеризовано напрямки впровадження в освітній процес інформаційних технологій, які включають розробку та практичне використання науково-практичного забезпечення, якісне та ефективне використання програмних засобів, систем комп’ютерного навчання і контролю знань, системну інтеграцію цих технологій в існуючі освітні процеси та організаційні структури.
З’ясовано, що проведення експериментів, які важко або неможливо відтворити в реальному експерименті ефективним може бути реалізоване на основі використання мультимедійних моделей.
Запропоновано можливості використання комп’ютерного моделювання під час вивчення фізики.
Підтверджено, що використання елементів комп’ютерного моделювання є доцільним і виправданим під час вивчення навчального матеріалу, для якого є обмеженим проведення різного роду навчального фізичного експерименту. Таким є вивчення основних понять квантової фізики.
Описано особливості вивчення розділу «Квантова оптика», особливу увагу у якому приділяють дослідженню явища фотоефекту. Наведено приклади інтерактивних комп’ютерних моделей, використання яких дає можливість підвищити інтерес учнів до вивчення даного матеріалу з фізики, стимулювати формування та розвиток пізнавальної активності і творчого мислення, формувати в учнів уявлення про явища мікросвіту, їх закономірності та сучасну фізичну картину світу.
Завантаження
Посилання
- Богданов І. Т. Предмет, цілі і завдання вивчення загальної фізики на нефізичних спеціальностях. Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету. Серія педагогічна : Дидактики дисциплін фізико-математичної та технологічної освітніх галузей. Кам’янець-Подільський: К-ПДПУ, 2002. Вип. 8. С. 129–136.
- Бугайов О. І., Горбунцова Л. Г., Савченко В. І. Квантова фізика: Дидактичний матеріал.К.: Рад. школа, 1988. 88 с.
- Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. Київ : Либідь, 1997. 376 с.
- Заболотний В. Ф., Мисліцька Н. А., Моклюк М. О. Використання демонстраційних комп’ютерних моделей при вивченні фізики. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Випуск 11 / Редкол. : І. А. Зязюн (голова) та ін. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2006. С. 208–212.
- Лисий М. В., Сільвейстр А. М., Тичук Р. Б. Використання інформаційних технологій навчання в освіті. Сучасні інноваційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України, Вінницький держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. Київ-Вінниця : ДОВ «Вінниця», 2008. Вип. 19. С. 388–395.
- Моклюк М. О. Моделювання явища радіоактивності та особливості його використання учителем на уроках фізики. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Серія педагогічна / [редкол.: П. С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін..]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. Вип. 17: Інноваційні технології управління компетентнісно-світоглядним становленням учителя: фізика, технології, астрономія. С. 23–26.
- Моклюк М. О., Моклюк О. О., Лисий М. В. Вивчення явища радіоактивності за допомогою засобів комп’ютерного моделювання. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Випуск 8 Частина 2. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. С. 115–119.
- Моклюк М. О., Сільвейстр А. М. Використання комп’ютерного моделювання у вивченні фізики. Тези доповідей міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні проблеми фізико-математичної освіти і науки», присвяченої 95-річчю від дня народження доктора технічних наук, професора Дущенка В.П. 25-26 травня 2017 року, Київ, Україна. К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. С. 224–227.
- Муляр В. П. Комп’ютерне моделювання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів при вивченні розділу «Квантова фізика». Матеріали науково-практичної конференції «Пізнавальний інтерес і його вплив на процес навчання і самовиховання школярів», Луцьк, 1995. С. 12–13.
- Сільвейстр А. М. Теоретико-методичні засади навчання фізики майбутніх учителів хімії і біології : дис. … доктора пед. наук : 13.00.02. Кропивницький, 2017. 633 с.
- Сільвейстр А. М. Формування пізнавальних інтересів студентів нефізичних спеціальностей на заняттях з фізики засобами інформаційних технологій навчання. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. пр. К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. Вип. 34. С. 168–174.