Том 1 № 5 (2025)
Статті

ВОКАЛЬНА МЕТОДИКА ЕЛІЗАБЕТ ХОВАРТ «THE TEACHER’S VOCAL POWER METHOD TOOLKIT» В ПРОЄКЦІЇ НА ЕСТРАДНИЙ СПІВ: АНАЛІЗ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ГОЛОВНИХ ПІДХОДІВ В РОБОТІ НАД ВІБРАТО

Наталя Дрожжина
Біографія
Володимир Откидач
Біографія

Опубліковано 15-05-2025

Ключові слова

  • вокальне мистецтво; естрадний вокал; сучасні вокальні техніки; Елізабет Ховард; діафрагмове вібрато; метод сили голосу; авторські вправи

Як цитувати

ВОКАЛЬНА МЕТОДИКА ЕЛІЗАБЕТ ХОВАРТ «THE TEACHER’S VOCAL POWER METHOD TOOLKIT» В ПРОЄКЦІЇ НА ЕСТРАДНИЙ СПІВ: АНАЛІЗ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ГОЛОВНИХ ПІДХОДІВ В РОБОТІ НАД ВІБРАТО. (2025). Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання, 1(5), 129-137. https://doi.org/10.31652/3041-1017-2025(5-1)-16

Анотація

У пошуках нових способів навчання українські педагоги у галузі естрадного вокалу залучають до власної практики методики відомих сучасних зарубіжних майстрів (Сет Ріггс, Джо Естілл, Кетрін Садолін, Шеріл Портер та ін.), а також створюють авторські методики (ImproviNation Ірини Цуканової). Окремої уваги заслуговує робота над вібрато, яке є важливим елементом у техніці вокаліста у будь-якому стилі. Наукова новизна дослідження обумовлена метою статті – визначити і систематизувати головні підходи Е. Ховард у роботі над вібрато та розкрити можливості використання її методики у класі естрадного вокалу. Методологія дослідження базується на історико-культурологічному і біографічному методах та методі виконавського аналізу.

Е. Ховард створила методику «The Teacher’s Vocal Power Method Toolkit» на основі власного виконавського і педагогічного досвіду. В одному з розділів її праці викладено принципи роботи над вібрато. Е. Ховард вказує, що виконати вібрато можна трьома способами: за допомогою зв’язок, горла та діафрагми. Кожен з цих способів досліджений співачкою на основі аналізу досвіду виконавців багатьох стилів у різних музичних культурах. Низку вправ на діафрагмове вібрато Е. Ховард можна застосовувати у класі естрадного вокалу.

Е. Ховард у створенні методики роботи над вібрато використала історико-культурологічний підхід та залучила метод компаративного аналізу. Знання історії та теоретичних основ вібрато допоможе викладачам вокалу і співакам зрозуміти сутність прийому та специфіку досягнення вібрато без шкоди для апарату вокаліста. Подальший ретельний аналіз методики Е. Ховард в різних галузях вокальної підготовки, її порівняння з методиками інших відомих педагогів-вокалістів, адаптація їх положень до вітчизняних умов виховання професійного співака є перспективними для розвитку української вокальної педагогіки.

Завантаження

Дані завантажень поки не доступні.

Посилання

  1. Бондарчук, А.Я., Мищук, П.М. (2019). Інноваційні методи вокального навчання та їхня роль у формуванні виконавських навичок студента-вокаліста. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 71. 26-29. DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2019.71.06
  2. Кулага, Т. (2020). Інноваційні ідеї викладання естрадного вокалу в контексті вирішення проблем вітчизняної вокальної педагогіки. Гірська школа українських Карпат. № 22. 121 – 125. DOI 10.15330/msuc.2020.22.121-125
  3. Мигович, М. (2022). Сучасні вокальні техніки та методики їх вивчення. Актуальні питання гуманітарних наук. Вип 55. Том 2. 83 – 89. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/55-2-13
  4. Муравіцька, С. С. (2022). Синтез академічного та естрадного вокалу у методико-педагогічному контексті. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. № 1. 174-179.
  5. Попова, А. (2020). Методика опанування вокальної техніки тванг. Інноваційна педагогіка. Вип.23. Т. 2. 39 – 43. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2020/23-2.7
  6. Apel, Willi (1969). Harvard Dictionary of Music. Harvard University Press. 935 р.
  7. Estill, Jo. (1980). Belting and Classic Voice Quality: Some Physiological Differences. Medical Problems of Performing Artists. 3 (1). Philadelphia: Hanley & Belfus. 37–43.
  8. Howard, Elisabeth (2006). Sing!: Vocal Technique, Vocal Style. Alfred Music Publishing. 144 р.
  9. Howard, Elisabeth; Austin, Howard (2008). Born to Sing: The Vocal Power Method Male and Female Voice All Styles. Published by Music World.
  10. Jackson, R. (2005). Performance practice. А dictionary-guide for musicians. New York and London: Routledge Taylor & Francis Group LLC. P. 435– 439. [in English].
  11. Moens-Haenen, G. (1988). Das Vibrato in der Musik des Barock: Ein Handbuch zur Aufführungspraxis für Vokalisten und Instrumentalisten. Graz: Akademische Druck- und Verlagsanstalt. 315 p. [in German].
  12. Neumann, F. (1991). The Vibrato Controversy. Performance Practice Review Vol. 4. №.1. Р. 14–27.
  13. Porter, C. Cheryl Porter vocal method. URL: https://cherylportermethod.com/ (Дата звернення 22.12.2024)
  14. Riggs, Seth (1998). Singing for the Stars: A Complete Program for Training Your Voice. Alfred Music Publishing. 96 р.